MAN lansează camionul electric bazat pe TGM

MAN lansează camionul electric bazat pe TGM

• La conferința de presă pre-IAA 2018, MAN și-a prezentat conceptul pentru operațiuni de livrare urbană pe baza TGM în timpul încercărilor eTruck • MAN TGM 6x2 ca bază pentru testele practice ale clienților • Începând cu toamna anului 2018, nouă membri ai consorțiului austriac CNL vor testa MAN eTrucks în operațiuni de exploatare în timp și mediu real •

În cadrul conferinței de presă care a precedat IAA 2018, MAN Truck&Bus a prezentat următorul pas în dezvoltarea sa către un camion electric: un MAN eTruck complet electric, bazat pe TGM, pentru servicii logistice urbane.

Nouă companii, membre ale consorțiului austriac CNL, au fost de acord să înceapă testarea lui în operațiuni logistice de distribuție cu conceptul de șasiu 6x2. Va fi vorba de o gamă largă de caroserii pentru segmentul de distribuție mediu-greu.
MAN Truck&Bus lucrează la noi soluții pentru livrarea urbană și gestionarea deșeurilor din 2009. Orașele se confruntă din ce în ce mai mult cu provocarea de a echilibra nevoia de a asigura un climat sănătos și o înaltă calitate a vieții pentru locuitorii săi și soluții logistice pentru livrare. Cerințele esențiale includ soluții pentru a transfera traficul de mare volum în afara zonelor din centrul orașului și în afara perioadelor de vârf, precum și noi abordări privind utilizarea spațiului disponibil și a noilor concepte de mobilitate.

Vehiculele eTruck bazate pe TGM
Ca răspuns la noile tendințe de transport, MAN a prezentat următoarea etapă a e-mobilității vehiculelor comerciale la conferința de presă care a avut loc la Berlin: un vehicul electric de distribuție eTruck, care include o caroserie cu o configurație de axă 6x2. Vehiculul de 26 de tone, bazat pe MAN TGM, încorporează baterii care pot fi instalate sub cabină, oferind o autonomie de până la 180 km.
Suspensia pneumatică pe punțile din față și din spate asigură adaptabilitatea la orice scenariu de încărcare urbană. Motorul electric, montat în centru, oferă 264 kW de putere, transmiterea cuplului de 3100 Nm pe roți. Conceput pentru a face față sarcinilor clasice de logistică din oraș, vehiculul este potrivit pentru o gamă largă de aplicații diferite, de la transportul de marfă clasic, la cel frigorific și până la colectarea deșeurilor. Sistemele de acționare suplimentare necesare pentru astfel de aplicații sunt de asemenea electrice.

Încercări practice CNL în Austria
Noul MAN complet electric -TGM 6X2-, oferă baza tehnică pentru vehiculele programate să înceapă curse practice la nouă companii membre ale Consiliului austriac pentru logistică durabilă (CNL) în toamna anului 2018. Vehiculele au o configurare de șasiu 6x2 și pot fi configurate cu cutie frigorifică, „swap bodies” și unități pentru băuturi. Vehiculele includ, de asemenea, o unitate cap tractor-remorcă bazată pe MAN TGM. MAN utilizează rezultatele studiilor operaționale pentru a-și dezvolta viitorul portofoliu de camioane electrice în produse de serie.
Programul de dezvoltare și testare eTruck face parte din Foaia de parcurs MAN Truck&Bus eMobility pentru soluțiile de transport urban. Conceptul include camioane și autobuze ce au la bază un kit de eMobility care va fi disponibil în viitor pentru o mare varietate de aplicații.

Experiență practică extinsă pe camioane cu motor electric
MAN Truck&Bus a prezentat conceptul de vehicule MAN Metropolis în 2012. Vehiculul colector de gunoi de 26 de tone, alimentat electric, a funcționat fără a degaja CO2 în operațiunile de eliminare a deșeurilor locale, iar funcționarea foarte silențioasă a făcut posibilă utilizarea acestuia chiar și în centrul orașului pe timp de noapte.
Tehnologia a permis ca acesta să acopere până la 150 km pe zi. Vehiculul aflat în teste a economisit până la 80% din consum, față de un vehicul convențional cu motor diesel. Extinderea practică a MAN Metropolis a oferit o sursă valoroasă de experiență pentru proiectele în curs de desfășurare.
La IAA 2016, MAN Truck&Bus prezintă noua evoluție a conceptului Metropolis: o unitate de cap tractor–remorcă, alimentată complet cu baterii electrice pentru servicii urbane de livrare peste noapte. Ea a avut la bază un cap tractor-remorcă MAN TGS 4X2 BLS cu o greutate de 18 tone. Optimizat pentru a funcționa cu remorci City cu o singură sau cu dublă axă, vehiculul-concept a îndeplinit cerințele impuse vehiculelor implicate în logistica urbană a viitorului: spațiu mare de încărcare, combinat cu o greutate scăzută, emisii zero (CO2, NOX), foarte silențios și foarte manevrabil.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.