Lion's Coach E complet electric, cu o autonomie de 650 km și capacitate de 61 de pasageri Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Lion's Coach E, marca de camioane MAN, are emisii zero. Va fi prezentat la sfârșitul anului 2025, iar producția sa va începe la începutul anului 2026.
Mobilitatea electrică este în continuă creștere în Spania și în întreaga lume.
MAN, renumitul brand european de camioane și filială a Grupului Volkswagen dedicată fabricării de autobuze, dezvoltă în prezent un autobuz complet electric care va avea o autonomie estimată de până la 650 de kilometri cu o încărcare completă.
Este vorba de MAN Lion's Coach E, un autobuz cu emisii zero, cu o capacitate de 61 de pasageri și bagaje, care urmează să fie prezentat la Bruxelles (Belgia) în luna octombrie, iar producția sa va începe la începutul anului viitor, în 2026.
„O nouă eră”
MAN Lion's Coach E este primul autobuz complet electric și se remarcă prin combinația dintre tehnologia inovatoare, confortul maxim și conștiința ecologică, potrivit unui comunicat al companiei.
Un autobuz care apare ca răspuns la cererea crescândă de mobilitate electrică durabilă și emisii reduse de CO2. „Autocarul nostru electric marchează începutul unei noi ere a călătoriilor fără emisii și cu un nivel redus de zgomot”, afirmă Barbaros Oktay, șeful departamentului de autobuze MAN.
„Suntem încântați să fim în avangardă și să punem în circulație un autobuz atât de dinamic și inovator”, afirmă directorul. MAN Lion's Coach E are un design orientat spre viitor, combinând dinamismul cu eficiența aerodinamică și detalii inovatoare.
De exemplu, este echipat cu faruri LED atrăgătoare, un design rafinat și aerodinamic, fiind elegant, puternic și eficient în același timp. În timp ce compartimentul interior are detalii sofisticate, linii clare și materiale de calitate.
Autobuzul are până la 61 de locuri, un portbagaj spațios și un sistem de aer condiționat cu pompă de căldură CO2 nou dezvoltat pentru a oferi „confort maxim pasagerilor”. În plus, circulă practic fără zgomot.
Totuși, secretul său se află în interior. Autobuzul integrează tehnologia modernă MAN și se bazează pe un sistem modular de baterii fabricate în Germania, pe care firma l-a testat deja. Bateria este integrată în patru până la șase module pentru a oferi o autonomie mai mare.
Compania precizează că bateria are o capacitate între 356 și 536 kilowați-oră și o autonomie de până la 650 de kilometri, deși timpul exact de încărcare nu a fost încă determinat.
Sisteme de siguranță
MAN Lion's Coach E este, de asemenea, echipat cu diferite sisteme de siguranță și asistență la bord pentru a oferi șoferului și pasagerilor siguranță și confort maxim. De exemplu, este dotat cu tehnologia „MAN Safestop Assist”.
Această tehnologie oprește autobuzul dacă șoferul este brusc incapacitat să acționeze din cauza unor evenimente neprevăzute, cum ar fi urgențe medicale, și asigură frânarea controlată a vehiculului, contribuind astfel la prevenirea accidentelor.
La rândul său, „Sistemul de frânare de urgență (EBA Plus)” identifică posibilele coliziuni și aplică automat frânarea de urgență pentru a evita sau reduce gravitatea accidentelor, „chiar și în cazul prezenței bicicliștilor și pietonilor în zona de conducere”.
Autobuzul dispune, de asemenea, de un asistent de virare care detectează zonele greu vizibile din partea pasagerului și avertizează în avans cu privire la situațiile periculoase atunci când se uită; și de asistență la schimbarea benzii de circulație.
Această ultimă tehnologie este capabilă să monitorizeze zonele din apropierea vehiculului și avertizează șoferul cu privire la posibile pericole la schimbarea benzii.
Are mai multe aplicații
Compania subliniază că noul său autobuz 100% electric are, de asemenea, o gamă largă de aplicații, de la servicii de navetă până la trasee urbane, potrivit companiei.
În prima fază de dezvoltare a vehiculului și a infrastructurii publice de încărcare, domeniile de aplicare ale autobuzului „vor fi de preferință traseele scurte și medii, cu o autonomie de 650 de kilometri”. De exemplu, pentru servicii de navetă, transport de personal și călătorii urbane.
Cu o capacitate de încărcare CCS (sistem combinat de încărcare) de până la 375 kW, „în combinație cu timpii de conducere și de odihnă reglementari pentru șofer, este deja posibil astăzi un profil de utilizare similar cu cel al unui autobuz diesel”, indică compania.
În ceea ce privește producția în serie, se preconizează că aceasta va începe în 2026 la fabrica MAN din Ankara, Turcia, care a fost transformată progresiv în ultimele luni pentru a se adapta la mobilitatea electrică.
Mai ulte imagini AICI
Articole înrudite
- MAN Truck & Bus: Întârzierile infrastructurii de încărcare ar putea costa milioane de dolari
- Daimler Truck: scădere de 40% a profitului operațional
- MAN Truck Forum: "Împreună pentru o logistică durabilă, împreună pentru emisii zero“
- Vânzările de camioane au scăzut cu 9%
- 1.700.000 camioane se vor afla în trafic în 2035, o creștere față de 2025







