ÎN PRIMELE TREI LUNI ALE ANULUI S-AU VÂNDUT 1.195 DE CAMIOANE. VEZI CIFRELE FIECĂRUI PRODUCĂTOR Recomandat

ÎN PRIMELE TREI LUNI ALE ANULUI S-AU VÂNDUT 1.195 DE CAMIOANE. VEZI CIFRELE FIECĂRUI PRODUCĂTOR

Anul 2020 a demarat cu trei luni consecutive de scădere în România, după ce și în luna martie, consemnăm o scădere a pieței totale, comparativ cu luna similară a anului anterior, de data aceasta ceva mai puternică, respectiv –33,0%. Astfel, după 3 luni din 2020, se înregistrează o scădere generală a pieței auto de 23,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Situația înmatriculărilor la CAMIOANE este următoarea:

DAF a vândut în luna martie un număr de 52 de camioane, ajungând la un total de 201 în primele trei luni ale anului.

FORD TRUCKS a vândut în luna martie un număr de 42 de camioane, ajungând la un total de 136 în primele trei luni ale anului.

IVECO a vândut în luna martie un număr de 36 de camioane, ajungând la un total de 71 în primele trei luni ale anului.

MAN a vândut în luna martie un număr de 75 de camioane, ajungând la un total de 229 în primele trei luni ale anului.

MERCEDES BENZ a vândut în luna martie un număr de 61 de camioane, ajungând la un total de 167 în primele trei luni ale anului.


RENAULT TRUCKS a vândut în luna martie un număr de 12 de camioane, ajungând la un total de 71 în primele trei luni ale anului.


SCANIA a vândut în luna martie un număr de 22 de camioane, ajungând la un total de 112 în primele trei luni ale anului.


VOLVO TRUCKS a vândut în luna martie un număr de 45 de camioane, ajungând la un total de 202 în primele trei luni ale anului.

În primele trei luni ale anului s-au vândut 1.195 de camioane din care 348 în martie.

In acest context, este de reținut faptul că evoluția din România, ca si cea din Europa de altfel, este generata de o conjunctura a pieței auto din cele mai complexe, generata de: necesitatea incadrarii niveluri ale emisiei de CO2 mai severe (ceea ce a generat înmatriculari în avans în decembrie 2019), precum si (în martie) efectele restricțiilor impuse de limitarea impactului pandemiei COVID19.

In continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care, după 3 luni din anul 2020 realizează 65% din totalul achizițiilor de autoturisme, cele fizice realizând restul de 35%.
Referitor la achizițiile de autoturisme noi din UE, este relevantă situația din țările Europei de Vest care, după primele 3 luni din 2020, înregistrează, pe ansablul grupului (conform LMC Automotive www.lmc-auto.com), o evoluție generală negativă (-27,1%) comparativ cu aceeasi perioada din 2019, după o scădere record în luna martie de 52,9% (http://www.apia.ro/informatii/comunicate-de-presa/). Pe lângă cauzele posibile, menționate mai sus (COVID19, CO2), evoluția nefavorabilă de la începutul acestui an are la bază scăderea producției de automobile realizată in Europa în anul 2019, respectiv -4,3% (conform Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile – OICA), dar, mai ales, oprirea de la mijlocul lunii martie a.c. a producției de automobile în Europa.
In funcţie de tipul de combustibil al achizițiilor de autoturisme, remarcăm faptul că în luna martie comparativ cu luna precedentă, a crescut ponderea autoturismelor diesel (34,1%), pe fondul scăderii generale a pieței.
n cazul autoturismelor rulate nou intrate în parc (import) raportul diesel / benzină este net în favoarea celor diesel care reprezintă 76,6% din total, acestea având o vechime medie de cca.11 ani.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.