Logo
Imprimă această pagină

De ce presiunea de umflare corectă este esențială pentru o performanță optimă? Recomandat

De ce presiunea de umflare corectă este esențială pentru o performanță optimă?

CONTEXT
În calitate de specialist, primesc destul de des întrebări din partea clienților cu privire la presiunea corectă a anvelopelor și impactul acesteia asupra performanței anvelopelor, precum și plângeri din partea clienților cu privire la uzura neuniformă a anvelopelor camioanelor lor, ceea ce duce la pierderi de performanță și, în cele din urmă, la o scădere a eficienței costurilor.

Informații

• Anvelopa este singurul punct de contact dintre vehicul și suprafața drumului. Este esențială pentru siguranța atât a utilizatorilor, cât și a mărfurilor transportate.
• Pentru o anumită sarcină și tip de activitate, în condiții clar definite, există o singură presiune de umflare adecvată.
• Presiunea aerului din anvelopă este cea care susține și deplasează mărfurile sau persoanele într-un mod sigur, durabil, economic și confortabil.
• Presiunea incorectă a anvelopelor are un impact negativ asupra anumitor aspecte de bază ale performanței în materie de siguranță, cum ar fi rezistența carcasei, stabilitatea și manevrabilitatea vehiculului, nivelurile de aderență și tracțiune și sensibilitatea la lovirea bordurilor.
• Cu toate acestea, în sondajele efectuate de Michelin, presiunea apare ca unul dintre punctele de întreținere care adesea nu este monitorizat și menținut pe cât de bine ar trebui.

MOTIVELE VERIFICĂRII PRESIUNII DE UMFLARE
Observație importantă! Trebuie efectuate verificări ale presiunii tuturor anvelopelor de pe vehicul, inclusiv pe roata de rezervă!
• Dacă presiunea de umflare este prea scăzută, rezultatul este o creștere anormală a temperaturii de rulare, care poate duce la deteriorarea componentelor interne. Această deteriorare este ireversibilă și poate provoca distrugerea și dezumflarea rapidă a anvelopei.
• Consecințele rulării cu presiune insuficientă în anvelope nu sunt neapărat imediate și pot deveni evidente chiar și după corectarea presiunii.
• Presiunile în anvelope trebuie verificate în mod regulat pe anvelope la „rece” sau atunci când vehiculul este în service (între 15°C și temperatura ambientală), utilizând un manometru calibrat.
• Presiunea insuficientă de umflare crește, de asemenea, foarte mult riscul de acvaplanare prin blocarea evacuării apei prin umăr și duce, de asemenea, la uzura umărului sau la uzură neuniformă.
• Supra-umflarea poate provoca uzură rapidă și inegală și sensibilitate crescută la impact (deteriorarea benzii de rulare, defectarea carcasei).
• Chiar dacă anvelopele sunt umflate cu azot, presiunea trebuie verificată oricum în mod regulat.

În ceea ce privește presiunea nominală de umflare cuprinsă între 6 și 9 bari, iată impactul subpresiunii.
graph 01

RISCURI
1. Umflarea insuficientă poate duce la rularea anvelopelor la temperaturi anormal de ridicate, ceea ce duce la degradarea termică a componentelor anvelopelor. Degradarea este ireversibilă și poate duce la dezumflarea rapidă a anvelopei.
2. Umflarea insuficientă conduce la:
– o creștere a rezistenței la rulare și, prin urmare, a consumului de combustibil al vehiculului;
– o reducere a duratei de viață a anvelopelor (kilometraj scăzut);
– un impact asupra manevrabilității și siguranței vehiculelor;
– o reducere a rezistenței carcasei care limitează potențialul de reșapare.
3. Supra-umflarea reduce:
– siguranța și confortul la rulare;
– aderența, deoarece suprafața de contact nu va fi optimă, aplicând o presiune excesivă pe centrul benzii de rulare;
– durata de viață a anvelopelor (kilometraj), în special pe anvelopele axelor motoare.

 

INFLUENȚA PRESIUNII DE UMFLARE ASUPRA KILOMETRAJULUI ANVELOPELOR

O anvelopă umflată mai puțin cu 1,5 bari (22 PSI) poate duce la o pierdere de kilometraj de până la 10%.

graph 02

INFLUENȚA PRESIUNII DE UMFLARE ASUPRA CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL
Presiunea de umflare are o influență dovedită asupra consumului de combustibil. O presiune de umflare inadecvată crește rezistența la rulare a anvelopelor și, prin urmare, consumul de combustibil al vehiculului.
Umflare insuficientă de 1,5 bar = consum de combustibil crescut cu 1%*
Consum crescut de combustibil al anvelopei la 7,5 bari pentru recomandarea a 9 bari sau 17% sub-umflate

graph 3 RO

Fabricarea anvelopelor Michelin include 3 tehnologii inovatoare care asigură o performanță făcută să dureze
REGENION: aderență pe toată durata de viață a anvelopei. Banda de rulare auto-regeneratoare produsă în matrițele noastre realizate prin tehnologia 3D de imprimare a metalului.
FORCION: cauciuc care este mai rezistent pentru mai mulți kilometri. Material nou care întărește cauciucul și crește performanța kilometrică.
CARBION: îmbunătățește longevitatea kilometrică. Proces industrial inovator care îmbunătățește calitatea amestecului de cauciuc.

Aici găsiți SFATURILE EXPERȚILOR MICHELIN pentru a beneficia pe deplin de Performanțele anvelopelor dvs. rezultate din aceste inovații

• Verificați periodic presiunea anvelopelor atunci când anvelopele sunt reci la temperatura ambiantă sau după ce vehiculul s-a oprit timp de câteva ore.
• Nu umflați niciodată o anvelopă care a funcționat umflată insuficient fără o inspecție amănunțită atât în interior, cât și în exterior.
• NU DEZUMFLAȚI NICIODATĂ ANVELOPELE DACĂ ACESTEA SUNT FIERBINȚI.
• Presiunile din anvelope mai mari de 10 Bari (145 PSI) nu sunt recomandate pentru circulația normală pe autostradă.
• Presiunile de umflare la anvelopele reci care sunt cu 0,6 bari (8 PSI) sub valorile sugerate trebuie corectate imediat.
• Utilizați un manometru precis, calibrat în mod regulat și manevrați-l cu grijă.
• Presiunile recomandate de producătorul vehiculului sau al anvelopei trebuie respectate în toate circumstanțele. Presiunile de umflare a anvelopelor trebuie să fie întotdeauna adecvate pentru sarcina și utilizarea anvelopelor.
• În toate cazurile trebuie respectate reglementările în vigoare în țara de utilizare.

TABEL de presiune STANDARD
Presiunile de umflare a anvelopelor reci din tabelele de mai jos sunt indicate în scopuri orientative până la cântărirea vehiculului pentru reglarea presiunilor optime. Toate presiunile sunt exprimate în Bari (Psi).

Transport rutier de mărfuri Autocar Autobuz urban

tabel ro

(A) La montarea pe puntea directoare față: sarcina pe osie = presiunea. Exemplu: 7,5 tone = 7,5 bari, 8 tone = 8,0 bari, 9 tone = 9,0 bari.
Desigur, acestea nu acoperă toate condițiile de utilizare și trebuie discutate cu reprezentantul dumneavoastră Michelin înainte de a fi date în folosință pe vehiculele dvs.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.