Logo
Imprimă această pagină

ATENȚIE ȘOFERI. GERMANIA EFECTUEAZĂ CONTROALE PENTRU VEHICULELE SUB 3,5 TONE CARE FAC CABOTAJ Recomandat

ATENȚIE ȘOFERI. GERMANIA EFECTUEAZĂ CONTROALE PENTRU VEHICULELE SUB 3,5 TONE CARE FAC CABOTAJ

 Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania a anunțat că Oficiul Federal pentru Transportul Bunurilor (BAG) efectuează controale și la operațiunile de cabotaj pentru vehiculele sub 3,5 tone, în conformitate cu prevederile articolului 8 aliniatul 5 din Regulamentul CE nr. 1072/2009.

Articolul 8, aliniatul 5, prevede că “Oricărui operator de transport rutier de mărfuri, care este îndreptăţit în statul membru de stabilire, în conformitate cu legislaţia acelui stat membru, să desfășoare operaţiunile de transport rutier de marfă contra cost în numele unui terţ precizate la articolul 1 alineatul (5) literele (a), (b) și (c), i se va permite, în condiţiile stabilite în prezentul capitol, să efectueze, după caz, operaţiuni de cabotaj de același tip sau operaţiuni de cabotaj cu vehicule din aceeași categorie”.
Articolul 1, aliniatul (5) literele a și b arată că: “(5) Următoarele tipuri de transporturi și deplasări fără încărcătură efectuate în conexiune cu acestea nu necesită licenţă comunitară și sunt scutite de la orice autorizare a transportului: (a) transporturi poștale efectuate în cadrul unui serviciu universal; (b) transporturi de vehicule deteriorate sau care sunt în pană”.

Limitat la doar trei transporturi
Astfel, Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania a precizat că reglementările referitoare la cabotaj privind efectuarea a trei transporturi într-o perioadă de 7 zile, conform art. 8 și art. 9 din Regulamentul CE nr. 1072/2009 se aplică, de asemenea, și la vehicule sub 3,5 t.

Ce zice UE
Articolul 8 din regulamentul CE nr. 1072/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 din octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri prevede printre altele: “Orice operator de transport rutier de mărfuri care efectuează operaţiuni contra cost în numele unui terţ, titular al unei licenţe comunitare și al cărui conducător auto, dacă este cetăţean al unei ţări terţe, deţine un atestat de conducător auto, are dreptul, în conformitate cu condiţiile prevăzute în prezentul capitol, să efectueze operaţiuni de cabotaj. (2) Operatorilor de transport rutier de mărfuri li se permite să efectueze, cu același vehicul sau, în cazul unei combinaţii cuplate, cu autovehiculul aceluiași vehicul, până la trei operaţiuni de cabotaj consecutive unui transport internaţional dintr-un alt stat membru sau dintr-o ţară terţă în statul membru gazdă, odată ce au fost livrate mărfurile transportate în cursul transportului internaţional care îl are pe acesta ca destinaţie. În cursul unei operaţiuni de cabotaj, ultima descărcare înainte de părăsirea statului membru gazdă are loc în termen de șapte zile de la ultima descărcare a mărfurilor introduse în statul membru gazdă în cadrul operaţiunii de transport internaţional care îl are pe acesta ca destinaţie. În termenul menţionat la primul paragraf, operatorii de transport rutier de mărfuri pot efectua în orice stat membru unele sau toate operaţiunile de cabotaj permise în temeiul primului paragraf, cu condiţia limitării la o singură operaţiune de cabotaj pe stat membru în termen de trei zile de la intrarea fără încărcătură pe teritoriul statului membru respectiv”.
Articolul 9 se referă la Norme aplicabile operaţiunilor de cabotaj.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.