Un șofer de camion a manipulat tahograful: L-a pus în poziția „odihnă”, deși conducea Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Funcționarii au oprit un camion în jurul orei 15:45 într-o parcare de la intersecția Herzebrock-Clarholz de pe autostrada A 2.
În timpul controlului, specialiștii serviciului de trafic au constatat nereguli în înregistrarea timpilor de conducere și de odihnă ai șoferilor. După efectuarea mai multor măsurători de verificare a consumului de energie electrică, aparatul de control a fost demontat și examinat. Au apărut primele semne de manipulare. Aparatul de control nu mai era în starea inițială, așa cum fusese prevăzut de producător.
Pentru a putea documenta suspiciunea în mod probatoriu, șoferul camionului a fost nevoit să se prezinte la un service specializat.
După o percheziție amănunțită a cabinei, s-a descoperit un comutator basculant în spatele unui panou interior din partea șoferului, cu un cablu corespunzător conectat la aparatul de control. S-a inițiat apoi un test de conducere. S-a observat că, în timpul conducerii, comutatorul basculant putea fi utilizat pentru a comuta aparatul de control în modul „timp de odihnă”. Viteza a scăzut la 0 km/h.
Astfel, șoferul putea continua să conducă camionul într-un timp de repaus fals, fără ca aparatul de control să înregistreze deplasarea. În consecință, timpii de conducere și de repaus nu mai sunt înregistrați în mod verificabil. Dacă șoferul nu mai trebuie să respecte pauzele obligatorii, acest lucru poate duce la oboseală cronică și la pericole imprevizibile pentru toți participanții la trafic.
În plus, manipularea face ca toate sistemele de asistență ale vehiculului să nu mai funcționeze. Aceasta înseamnă că șoferul nu are la dispoziție, de exemplu, sistemul de control al distanței, ABS și ESP, deoarece vehiculului i se sugerează că este oprit și nu circulă. Aceasta reprezintă o situație foarte periculoasă pentru șofer și pentru întregul trafic rutier.
Șoferul camionului a fost informat despre manipulare prin intermediul unui interpret. El nu era conștient de nicio vină. De asemenea, firma responsabilă din Turcia a negat toate acuzațiile.
După consultarea cu autoritatea competentă în materie de amenzi a Oficiului Federal pentru Logistică și Mobilitate din Bremen, funcționarii au calculat o garanție de 30.000 de euro pentru companie.
Chiar dacă suma totală a fost achitată a doua zi, camionul a putut continua drumul abia după repararea defecțiunii. Toate componentele manipulate au fost confiscate ca probe.
Detalii AICI







