Logo
Imprimă această pagină

TRANSPORTURILE DE MARFĂ SE VOR TRIPLA, DAR SECTORUL SE CONFRUNTĂ CU PERTURBĂRI POTENȚIALE

TRANSPORTURILE DE MARFĂ SE VOR TRIPLA, DAR SECTORUL SE CONFRUNTĂ CU PERTURBĂRI POTENȚIALE

Cererea globală de transport va continua să crească în următoarele trei decenii. Dar eventualele perturbări din interior și din exterior ar putea schimba în mod semnificativ sectorul transporturilor.

Transportul de călători va crește de aproape trei ori până în 2050, de la 44 trilioane, la 122 de trilioane de kilometri. Transportul de marfă, la nivel global, se va tripla, de asemenea, conform previziunilor publicate de Forumul Internațional de Transport, un think-tank interguvernamental.
O serie de evoluții ar putea perturba, în mod semnificativ sectorul transportului. Ele au fost evidențiate în ITF Transport Outlook 2019:

• Un plan coerent pentru mobilitate comună ar putea reduce la jumătate kilometrii parcurși de vehicule în orașe și ar reduce cu 30% emisiile de CO2 în transportul urban.
• Utilizarea pe scară largă a camioanele ar transfera mărfurile din sectorul feroviar și fluvial spre transportul terestru. Evenimentul ar avea un impact neglijabil asupra emisiilor de CO2.
• Posibilitatea ca tot mai mulți oameni să lucreze de la distanță va reduce numărul de kilometri parcurși de pasageri în mediul urban. S-ar diminua astfel emisiile de CO2 aferente cu aproximativ 2%.
• Mai multe zboruri low-cost pe distanțe lungi vor conduce la o creștere de 1% a numărului total de călătorii extra-urbane.
• Sporirea numărului de sisteme de transport feroviar de mare viteză va conduce la creșterea cu 1% a acestui tip de transport. Emisiile de CO2 generate de transportul non-urban de călători ar scădea cu 1%.
• Combustibilii alternativi în aviație ar putea reduce consistent emisiile de CO2. Electrificarea zborurilor pe distanțe scurte ar duce la o scădere cu 55% a emisiilor din aviație.
• O creștere rapidă a comerțului electronic ar putea spori volumul transporturilor la nivel mondial între 2% și 11% până în 2050, în funcție de modalitatea de transport. Emisiile de CO2 legate de transporturile rutiere ar crește cu 4%.
• Utilizarea pe scară largă și posibilitatea de a printa 3D în producție și în uzul casnic ar putea reduce volumul transportului global cu 28% și emisiile de CO2 aferente cu 27%.
• Noile rute comerciale pot avea un impact mare asupra lanțurilor logistice și asupra infrastructurii de transport.
• O introducere pe scară largă a camioanelor cu capacitate ridicată ar putea reduce emisiile de CO2 în transportul rutier de mărfuri cu 3% în 2050. În cazul în care transportul rutier de marfă poate trece la carburanți cu emisii scăzute sau cu zero emisii, emisiile totale de CO2 sale vor scădea cu 16%.

Perspectiva privind transportul ITF 2019 analizează, de asemenea, scenarii complete în care se împletesc variabile de transport de azi:
• Combinația dintre serviciile de share mobility, vehiculele autonome și restricțiile legate de autoturismele private ar putea reduce emisiile de CO2 în transportul urban cu 73%;
• Introducerea combinată a noilor tehnologii și îmbunătățirea eficienței logistice ar reduce emisiile de CO2 cu 60% în 2050 față de proiecțiile actuale.
Cu toate acestea, astfel de reduceri ale emisiilor de CO2 vor fi realizate doar prin politici coerente. Fără o strategie, reducerea emisiilor va fi mult mai mică.
Emisiile de CO2 din transporturi rămân o provocare majoră. Într-un scenariu în care sunt puse în aplicare politicile actuale de mediu, se estimează că emisiile de CO2 din transporturi vor crește cu 60% până în 2050.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.