Logo
Imprimă această pagină

ȘOFERII DE CAMION, TEMĂ DE DEZBATERE PENTRU ALEGERILE EUROPARLAMENTARE Recomandat

ȘOFERII DE CAMION, TEMĂ DE DEZBATERE PENTRU ALEGERILE EUROPARLAMENTARE

Viitorul unui număr foarte mare de șoferi de camioane a fost o temă de campanie intens dezbătută în Bulgaria în campania electorală pentru alegerile europarlamentare din luna mai 2019.

Politicienii s-au pronunțat asupra modului în care noile norme UE ar putea amenința șoferii bulgari care lucrează în Europa și cum ar putea adânci divizările dintre națiunile bogate și cele sărace, scrie AP.
Comisia Europeană dorește să impună restricții asupra transportului de mărfuri pentru a asigura o odihnă adecvată șoferilor de camioane și pentru a limita distanțele de condus. Bulgaria, unde sectorul transporturilor reprezintă 15% din PIB și care are în jur de 200.000 de angajați, se teme că noile măsuri vor eroda avantajul costului forței de muncă mai redus. Intrarea în vigoare a Pachetului Mobilitate 1 ar putea costa Bulgaria locuri de muncă și ar forța șoferii bulgari să se mute în Europa de Vest, crescând decalajul de bogăție între statele UE, scrie AP.

Se tem de emigrare
"Acest Pachet de Mobilitate ar priva direct peste 150.000 de familii de pâinea cea de toate zilele, de un mijloc de trai decent în Bulgaria", spune Angel Dzhambazki, fost membru al Parlamentului European care candida pentru un nou mandat.
Noile reguli se referă la timpul de conducere și odihnă și accesul pe piața occidentală a muncii. Îngrijorătoare pentru șoferii bulgari este cerința ca ei să își petreacă timpul de odihnă într-un hotel, mai degrabă decât în propiile camioanele. Normele ar obliga șoferii să se întoarcă acasă la fiecare trei sau patru săptămâni cu un camion gol.
Dzhambazki a afirmat că propunerea europeană numită Pachetul Mobilitate 1 ar determina mii de bulgari să emigreze în țările europene mai bogate pentru a fi mai aproape de piețele cu care lucrează. El consideră propunerea un efort al țărilor ca Franța și Germania de a-și proteja propriile afaceri în competiția cu țări ce oferă salarii mai mici, cum ar fi Bulgaria.
"În anul Brexit-ului și al alegerilor europene, decizii precum Pachetul de Mobilitate adâncesc diviziunile și alimentează sentimentele naționaliste în țările membre UE", a avertizat Madlen Kavrakova, consilier juridic al sindicatelor din transportul rutier internațional din Bulgaria.
Kavrakova a afirmat că Pachetul de Mobilitate, care interzice conducătorilor de camioane accesul deplin la piața unică europeană, ar stabili un precedent periculos și ar putea duce la restricții în alte sectoare.

Ce spune UNTRR
În România, chestiunea Pachetului Mobilitate a fost puțin dezbătută sau deloc în pofida petițiilor pe care UNTRR le-a făcut către șeful statului sau guvern.
În aprilie, UNTRR a lansat un apel și către europarlamentarii români cărora le-a și oferit propuneri de îmbunătățire a pachetului Mobilitate: UNTRR solicită introducerea costului de referință în transporturile rutiere europene – soluția pentru un pachet de Mobilitate echilibrat. Plată egală pentru muncă egală în același loc -acest principiu trebuie să se aplice și companiilor din Centrul și Estul UE, nu numai angajaților. Reamintim faptul că, în prezent, pentru aceleași servicii de transport rutier internațional operate în Vestul UE, firmele de transport sunt plătite diferit, fiind bine cunoscut faptul că tarifele primite de transportatorii estici sunt sub 1 euro/km, cu mult mai mici decât cele primite de transportatorii vestici (1,5 euro/km). UNTRR consideră necesară o analiză a Comisiei Europene - DG COMPETIȚIE cu privire la diferențele semnificative, de până la 30-50%, între tarifele plătite firmelor din Est și celor din Vest, pentru aceleași servicii, pe aceleași trasee din Vestul UE, într-o industrie cu marja medie de sub 5%. Pachetul mobilitate trebuie să asigure condiții egale de competiție pe piața europeană de transport rutier. Așa cum în domeniul bancar se utilizează dobânda de referință EURIBOR + marja băncii, similar ar trebui utilizat în transportul rutier european Costul de referință UE (similar www.cnr.fr) + marja fiecărei firme de transport rutier, alături de liberalizarea pieței, crede UNTRR.

 

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.