Șofer de camion: Se promite 2.000 euro salariu, dar nu iei decît 1.300 Recomandat

Șofer de camion: Se promite 2.000 euro salariu, dar nu iei decît 1.300

Purtătorul de cuvânt al Platformei Șoferilor Salariați din Spania, Luis Carnota, trece în revistă condițiile de muncă din acest sector, subliniind dificultățile cu care se confruntă aceștia la momentul pensionării.


Un camionagiu veteran, despre salariu: „îți spun că o să-ți plătească 2.000 de euro, dar realitatea este că pe statul de plată apare un salariu de bază de 1.300 sau 1.500 de euro”. |

Sectorul transporturilor, în special în cazul șoferilor de camion, este unul dintre cele mai dure care există. Nopțile petrecute departe de casă și ziua de lucru interminabilă fac ca oricine să creadă că se câștigă mulți bani. Dar nu este așa, deoarece, așa cum au subliniat mulți profesioniști în repetate rânduri, este complicat să obții un salariu bun fără să petreci mai mult de 12 ore la volan.

Într-un interviu publicat de La Voz de Galicia, purtătorul de cuvânt al Platformei Șoferilor Salariați, Luis Carnota, și-a exprimat punctul de vedere cu privire la condițiile de muncă ale acestor lucrători. Pentru că salariul nu este totul și trebuie analizate cum sunt programele de lucru, contribuțiile la asigurările sociale pentru a avea o pensie bună sau plata anumitor bonusuri.

La aceasta se adaugă problema schimbării generaționale, întrucât o mare parte din personalul actual de șoferi de camion din Spania este pe punctul de a ieși la pensie. După cum publică El Debate, Luis denunță faptul că la 60 de ani „nu este vârsta potrivită” pentru a conduce un camion de „40 de tone” și că dreptul de a ieși la pensie la această vârstă este „fundamental” pentru a „atrage noi forțe”.
Important ar fi să se schimbe radical condițiile de muncă, începând cu salariul sau programul de lucru.

„90% dintre companii nu plătesc orele efectiv lucrate”.

Program de lucru de 15 ore

Sistemul de înregistrare a programului de lucru este frecvent manipulat. Tachografele, care ar trebui să reflecte cu exactitate orele de conducere și de lucru, sunt falsificate. Uneori, chiar angajatorii sunt cei care fac acest lucru. „Șoferii sunt obligați să nu utilizeze funcțiile de lucru sau disponibilitate, cunoscute sub numele de „ciocane”, și, ca urmare, se înregistrează programe de lucru de până la 15 ore care apar ca pauze”.
Conform calculelor sale, „un camionagiu ar trebui să înregistreze 160 de ore lunare de muncă efectivă, dar, în practică, mulți depășesc 250 sau chiar 300 de ore, dintre care o mare parte nu sunt declarate și nici plătite”, a explicat transportatorul

Situația este și mai gravă atunci când li se cere să scoată cardul personal din tahograf, astfel încât să pară că șoferul se odihnește. Astfel, pentru a falsifica înregistrarea zilei de lucru, „șoferului i se cere să scoată cardul personal pentru a părea că se odihnește. În Galicia, de exemplu, este foarte obișnuit ca șoferii de camion care transportă pește la MercaMadrid să scoată cardul la sosire și să se deplaseze fără el, ceea ce este o iresponsabilitate, deoarece ar putea avea un accident și el ar fi responsabil”, a declarat acesta pentru presa galiciană.

Salariu de 2.000 de euro? Doar în aparență

Condițiile salariale ale șoferilor de camion spanioli lasă de asemenea mult de dorit, în ciuda a ceea ce spun convențiile colective. „Îți spun că îți vor plăti un salariu de 2.000 de euro, dar realitatea este că îți fac o fișă de salariu cu un salariu de bază de 1.300 sau 1.500 de euro, iar restul îl completează cu diurne care nu sunt impozitate”.

Sunt diurne pe care, așa cum explica șoferul de camion Fran Lorenzo, încearcă să nu le cheltuiască. Mulți își iau mâncarea în camion, într-un frigider sau într-un recipient și aleg să trăiască cu mai multă austeritate decât ar face-o mâncând meniul din restaurantele de pe marginea drumului. „Mulți dorm în vehicule, nu socializează și lucrează la temperaturi extreme, legând marfa sau descărcând-o”, a spus Carnota.
Greutatea companiilor cade pe umerii lucrătorilor



Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.