Sistemul unic „reîncarcă în timp ce conduci” este testat în Franța. Cum funcționează? Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Sistemul „încarcă în timp ce conduci” este testat în Franța, fiind compatibil cu o gamă largă de vehicule electrice.
Într-un pas care ar putea transforma mobilitatea electrică, pe autostrada A10 din sud-vestul Parisului a fost lansat primul sistem din lume de încărcare dinamică prin inducție pe o autostradă în funcțiune.
Proiectul „Charge as you drive”, condus de un consorțiu format din VINCI Autoroutes, Electreon, VINCI Construction, Universitatea Gustave Eiffel și Hutchinson, testează un sistem care permite vehiculelor de la camioane grele la autoturisme, să se reîncarce direct de pe șosea în timp ce circulă.
Promisiunea principală a acestui sistem Electric Road System (ERS) ar putea reduce drastic dimensiunea necesară a bateriilor vehiculelor. Bateriile mai mici înseamnă vehicule mai ieftine, mai ușoare și mai eficiente din punct de vedere energetic. Drept urmare, crește capacitatea de încărcare și se elimină timpul de nefuncționare pentru încărcarea staționară. Acest lucru aduce, de asemenea, beneficii substanțiale pentru mediu, reducând cererea de materii prime și diminuând amprenta de carbon asociată cu fabricarea bateriilor.
După teste de laborator ample și încercări de durabilitate mecanică, bobinele de inducție au fost instalate pe o porțiune de 1,5 km a autostrăzii A10. Acum, prototipuri de vehicule, inclusiv un camion, un vehicul utilitar, o mașină și un autobuz, circulă pe autostradă în condiții reale de trafic.
Rezultatele inițiale sunt foarte încurajatoare
Trei laboratoare de la Universitatea Gustave Eiffel au efectuat campanii de testare la fața locului. Acestea au raportat că „sistemul inductiv instalat poate furniza în siguranță o putere de vârf de peste 300 kW și o putere medie de peste 200 kW în condiții optime de stabilitate”.
Liderii consorțiului consideră că aceasta este o validare esențială a tehnologiei.
„Rezultatele inițiale ale testelor în curs pe o secțiune a autostrăzii A10 confirmă concluziile studiilor anterioare”, a declarat Nicolas Notebaert, CEO al VINCI Concessions și președinte al VINCI Autoroutes. „Implementarea acestei tehnologii pe rețelele principale de drumuri din Franța, pe lângă stațiile de încărcare, va accelera și mai mult electrificarea flotelor de vehicule grele și, prin urmare, va reduce emisiile de gaze cu efect de seră din sectorul transportului de marfă și al logisticii, care reprezintă singur peste 16% din emisiile totale ale țării.”
Oren Ezer, CEO al Electreon, a subliniat realizarea tehnologică.
„Acesta este un moment crucial în dezvoltarea globală a drumurilor electrice”, a declarat el. „Performanța remarcabilă a sistemului, demonstrată prin proiect și verificată de laboratoare independente din Franța, arată că tehnologia noastră este singura capabilă să asigure încărcarea dinamică a vehiculelor cu o astfel de putere și fiabilitate, fără ca vreun concurent să poată egala standardul său.”
Cu aproape 90% din mărfuri transportate pe șosele în Franța, ERS oferă o cale esențială pentru reducerea substanțială a emisiilor de CO₂ din sectorul transportului de marfă.
Detalii AICI
Articole înrudite
- Care e cel mai aglomerat punct de frontieră din UE: 800 de camioane stau la coadă
- Camionul Tesla trece printr-o schimbare de design
- Imagine cu o mamă cu copilul în brațe, trecând printre două camioane
- Atenție! Accident între un camion și o mașină pe Autostradă
- Doi șoferi de camion prinși la volan cu cartela unor colegi





