Logo
Imprimă această pagină

Sindicatele spaniole: companiile românești de transport au acaparat piața și fac concurență neloială Recomandat

Sindicatele spaniole: companiile românești de transport au acaparat piața și fac concurență neloială

Federația Sindicală Fenadismer arată că activitatea de transport a flotelor cu domiciliul în România a crescut cu 31% în Spania doar în ultimul an. Companiile românești au înregistrat această creștere pe fondul unei concurențe neloiale practicate, acuză sindicatul pe pagina sa oficială.

Articolul complet:
Din martie intră în vigoare noile reglementări de muncă incluse în Pachetul mobilitate al Uniunii, pe care Spania nu le-a transpus încă în legislație. Reglementările stabilesc noi condiții de muncă și de control asupra transportatorilor care efectuează transport internațional, ceea ce va limita activitatea companiilor de tip cutie poştale. Tot la acea dată, vor intra în vigoare norme mai stricte privind reglementarea cabotajului.
Au mai rămas abia trei luni până la intrarea în vigoare a tuturor reglementărilor incluse în Pachetul de mobilitate care a fost aprobat de Uniunea Europeană în vara anului 2020. Reglementările se referă la comportamentul la locul de muncă, timpii de conducere și odihnă, introducere tahograful digital inteligent de a doua generație.

Acuzații fără precedent la adresa României
Reglementările cer companiilor de transport să garanteze că șoferii lor revin în țara de origine o dată la 4 săptămâni și, de asemenea, că vehiculele care efectuează transport internațional se întorc la fiecare 8 săptămâni în țara de înmatriculare.
În plus, companiile de transport ai căror șoferi efectuează transport internațional sau de cabotaj trebuie să prezinte în prealabil o declarație de deplasare pe baza unui singur registru centralizat numit IMI care va fi gestionat de către Uniunea Europeană, unificând astfel atât formularul de declarație care trebuie depus, cât și procedura de înregistrare.
Prin această nouă reglementare a muncii se urmărește garantarea unui salariu echitabil pentru muncitori și eliminarea firmelor de tip cutie poștală. În martie viitor, noile reguli privind cabotajul vor intra în vigoare în întreaga Uniune Europeană.

Pentru a avea o idee clară despre concurența neloială foarte gravă suferită de transportatorii spanioli, este suficient să ținem cont de datele îngrijorătoare privind prezența flotelor de transport din țările estice în transportul spaniol. Aceste flote continuă să controleze aproape o treime din transportul internațional cu origine sau destinație Spania, așa cum consemnează Ministerul Transporturilor.
La importurile rutiere de marfă în Spania, flotele din țările est-europene au transportat 28% din totalul acestora. Creșterea înregistrată de companiile românești și lituaniene este deosebit de semnificativă. În ceea ce privește exporturile spaniole, flotele țărilor din Est au controlat 27% din totalul mărfurilor transportate, cu o prezență mare și a companiilor lituaniene, care s-au plasat deasupra firmelor românești și bulgare.

Există o prezență tot mai mare a flotelor din aceste țări în transportul intern în Spania (care se numește cabotaj), în ciuda faptului că sunt din țările Uniunii Europene cele mai îndepărtate de țara noastră.
Este deosebit de semnificativă activitatea desfășurată în transportul național spaniol de către flotele cu domiciliul în România, aceasta crescând cu 31% doar în ultimul an, ceea ce i-a permis să urce pe locul unu în clasamentul companiilor străine care operează în Spania. De altfel, companiile românești au efectuat 32% din totalul transporturilor de cabotaj efectuate în Spania, înlocuind companiile portugheze ca importanță.

 

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.