Producătorii europeni de camioane vor să slăbească obiectivele privind emisiile de CO2 Recomandat

Producătorii europeni de camioane vor să slăbească obiectivele privind emisiile de CO2

Producătorii de camioane Volvo Trucks, Scania, MAN, Iveco, Ford, Daimler Truck, au trimis o scrisoare către UE în care solicită relaxarea reglementărilor privind emisiile de CO2 pentru acest sector. Deși nu pun la îndoială elementele fundamentale ale standardului actual, ei contestă etapele dintre obiectivele anuale.

Acest lucru a fost raportat de agenția de știri Reuters, care susține că a văzut scrisoarea adresată Comisiei Europene de către producători. Conform raportului, scrisoarea este datată 13 octombrie, dar abia acum a devenit publică. În document, producătorii OEM solicită relaxarea standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele comerciale grele prin intermediul unui sistem de credite.

Propunerea lor le-ar permite să acumuleze credite de emisii între obiectivele menținute pentru 2025, 2030 și 2040, ceea ce ar duce în final la reduceri mai mici ale emisiilor de CO2.

În conformitate cu legislația actuală a UE, producătorii de camioane trebuie să reducă emisiile camioanelor noi cu 15 % până în 2025, cu 45 % până în 2030 și cu 90 % până în 2040, comparativ cu nivelurile din 2019. Sistemul actual nu numai că îi încurajează pe producători să nu atingă aceste obiective în sine, dar le impune și să se situeze sub progresia liniară între anii-țintă. Prin urmare, reducerea emisiilor de CO2 trebuie să aibă loc treptat, an după an. Și tocmai această a doua parte este cea pe care producătorii doresc să o anuleze.

Prin urmare, ei sunt singurii responsabili pentru reducerea treptată în 2025, 2030 și 2040. Ei intenționează să utilizeze toate economiile suplimentare de CO2 care pot fi acumulate între 2025 și 2029, peste obiectivul de 15 %, ca credite pentru a atenua următoarea etapă de 45 % în 2030 și în anii următori.

Creditele există deja astăzi, dar nu într-o formă atât de pronunțată. Producătorii pot sau ar putea să le colecteze în fiecare an dacă rămân sub linia de economii trasată între 2019 și 2025 (de la 100 la 85% din limitele de CO2 ale flotei). Ei pot utiliza aceste credite pentru a compensa în 2025 dacă obiectivul anual este în pericol. Cu toate acestea, în conformitate cu legislația actuală, creditele neutilizate expiră după 2025 și ar trebui refăcute pentru următoarea perioadă țintă.

Christian Levin, CEO al Scania și Traton, a descris scrisoarea, care a devenit acum publică, pentru Reuters ca un „strigăt de ajutor”. „Nu contestăm faptul că obiectivele în sine sunt corecte. Dar va fi foarte, foarte dificil”, a declarat Levin, care este și președintele Comitetului pentru vehicule comerciale al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). „Cel mai bun lucru ar fi să se elimine aceste sancțiuni absurde pentru industrie și, în schimb, să se încurajeze toate părțile implicate în sistem să ia măsuri comune prin stimulente sau sancțiuni.”, scrie electrive


Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, a făcut o remarcă similară într-un interviu recent acordat revistei elective: „Industria noastră și-a îndeplinit obligațiile: ne-am făcut temele și am dezvoltat produse foarte bune”, a declarat Vlaskamp. „Din păcate, punerea în aplicare a condițiilor-cadru promise, de exemplu în ceea ce privește infrastructura de încărcare, durează mai mult decât se aștepta. Acest lucru nu depinde de noi. Cu toate acestea, noi trebuie să suportăm riscul, cuvântul cheie fiind sancțiuni.”



Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.