Logo
Imprimă această pagină

Prețul AdBlue crește cu 24% în Franța, dar lipsa acestui aditiv poate lovi toată Europa Recomandat

Prețul AdBlue crește cu 24% în Franța, dar lipsa acestui aditiv poate lovi toată Europa

AdBlue nu este imun la presiunile inflaționiste, anunță portalul transportatorilor din Franța. Comitetul Național de Drumuri estimează că prețul său va cunoște o creștere anuală de + 24% în 2021. Dar dincolo de preț, există riscul penuriei care îngrijorează transportatorii rutieri.

Fabricarea acestui aditiv necesită producerea de amoniac, iar acest proces consumă metan, gaz deosebit de afectat de inflație cu o creștere 102% de la începutul anului 2021.
O altă metodă de fabricare a acestui aditiv constă în diluarea granulelor de uree, utilizate ca îngrășământ în lumea agricolă, deci din ce în ce mai scumpe.
Din octombrie 2021, precizează platforma Upply, creșterea a devenit incontrolabilă pentru că China a decretat o creștere a tarifelor și a pus în aplicare, la fel ca Rusia, restricții la export pentru a face față creșterii pieței interne.


AdBlue® este o solutie apoasa compusa din 32,5% uree de inalta puritate* si 67,5% apa deionizata, formulata respectand norma ISO22241. Ureea este produsa sintetic din amoniac si CO2 (dioxid de carbon). AdBlue® este o solutie utilizata la vehiculele echipate cu sisteme de depoluare de tip SCR (reducere catalitica selectiva), precum camioanele, autobuzele, vehiculele de colectare a deseurilor si mai nou, pentru anumite autoturisme Diesel, cu data de fabricatie incepand din septembrie 2014. AdBlue® este un produs biodegradabil, solubil in apa si incolor, care cristalizeaza la -11°C si se descompune in amoniac de la 80°C (lasand urme incepand de la 30°C). AdBlue® este o marca inregistrata a Asociatiei Germane a Industriei Auto (VDA).

Ureea este o substanta obtinuta in petrochimie, din amoniac (NH3) si dioxid de carbon (CO2), folosita in principal la productia de ingrasaminte. Formula sa chimica este CO (NH2)2. La caldura, ureea se descompune in amoniac gazos. In aceasta stare, oxizii de azot (NOx) se transforma in azot si in apa (N2, H2O).

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.