Logo
Imprimă această pagină

Nici măcar 1% din camioanele vândute în Europa nu sunt electrice. Motorina la putere Recomandat

Nici măcar 1% din camioanele vândute în Europa nu sunt electrice. Motorina la putere

În 2022, camioanele diesel au rămas alegerea dominantă pentru cumpărătorii din Uniunea Europeană, reprezentând 96,6% din totalul înmatriculărilor noi (în creștere de la 95,9% în 2021). În ciuda creșterii semnificative de anul trecut, vehiculele cu încărcare electrică au reprezentat încă doar 0,6% din piața camioanelor din UE. Vehiculele cu propulsie alternativă au reprezentat 2,8% din totalul camioanelor vândute în UE.

În general, în 2022, camioanele diesel noi înmatriculate în UE au continuat să crească (+3,7%), deși într-un ritm mai lent decât în anul precedent. În întreaga UE, au fost vândute în total 274 058 de unități, Europa Centrală contribuind puternic la performanța regiunii. Dintre cele patru piețe cheie din Europa de Vest, Franța și Germania au suferit pierderi (-3,0% și, respectiv, -2,4%), în timp ce Spania și Italia au înregistrat îmbunătățiri (+11,6% și, respectiv, +4,6%).

Vehicule cu propulsie alternativă (APV)


Anul trecut, UE a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor de camioane cu încărcare electrică (+32,8%), ajungând la 1 656 de unități înmatriculate, dintre care jumătate în Germania (829 de unități). Ca urmare, cota de piață a ECV-urilor s-a extins de la 0,5% în 2021 la 0,6% anul trecut.

Vânzările de camioane alimentate cu combustibili alternativi, cum ar fi gazul natural, GPL, biocombustibilii și etanolul, au scăzut în 2022, reprezentând 2,8% din piața totală (de la 3,6% în 2021). Cu 7.915 camioane înmatriculate în UE, vânzările de camioane care funcționează cu combustibili alternativi s-au contractat cu 19,9%. Germania a fost principalul contributor la performanța negativă a acestor camioane în regiune, cu un declin de 34,2%.


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII EP.07


FORD TRUCKS 3000

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.