Logo
Imprimă această pagină

MARIANA IONIȚĂ, NOUA ȘEFĂ DE LA COMPANIA DE AUTOSTRĂZI. ÎNTR-UN AN A PRIMIT 6 LEFURI DE LA STAT Recomandat

MARIANA IONIȚĂ, NOUA ȘEFĂ DE LA COMPANIA DE AUTOSTRĂZI. ÎNTR-UN AN A PRIMIT 6 LEFURI DE LA STAT

Mariana Ioniță i-a luat locul lui Sorin Scarlat, care a condus Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din iulie anul trecut.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, s-a arătat, la audierile din Parlament, nemulțumit de activitatea lui Sorin Scarlat și acuza că organigrama adoptată în octombrie 2019, care a dus la eliminarea mai multor funcții de conducere, a făcut mai mult rău decât bine și a dus la blocarea activității CNAIR.
Mariana Ioniță are experiență în domeniul infrastructurii de transport, ocupând de-a lungul timpului diverse funcții în cadrul ministerului, de la consilier de ministru și până la director general. Ea a făcut parte, de-a lungul timpului, din Consiliile de Administrație sau din Adunările Generale ale Acționarilor ale mai multor companii subordonate MT, precum CNADNR (actuala CNAIR), CFR Marfă, Metrorex, Electrificare CFR, APDM Galați, Spitalul CF nr.2 din Capitală, Spitalul CF din Pașcani. A deținut inclusiv funcția de director de investiții la CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară. Înaintea numirii la șefia CNAIR, ea ocupa funcția de Director al Direcției Reglementări Tehnice și Autorizații de Construire din cadrul Ministerului Transporturilor.
„Mariana Ioniță este de profesie inginer constructor, absolventă a Universității Tehnice de Construcții București și are o vastă experiență în dezvoltarea politicilor publice și a managementului programelor naționale din domeniul infrastructurii și al transporturilor”, a transmis într-un comunicat de presă CNAIR.

Venituri din bani publici
Ultima declarație de avere a Marianei Ioniță este din 2017. În acel an a câștigat suma de 48.690 lei ca Director l Direcția de Investiții Reglementări Tehnice.
Ea a mai câștigat 34.428 lei de la SC Electrificare CFR ca Membru în Consiliul de Administrație.
Ca membru în Adunarea Generală a Acționarilor la CN APDM SA Galați a ridicat 10.338 lei. A fost membru în Consiliul de Administrație al Danube Bridge Vidin Calafat de unde a încasat 117.746 de lei.
A fost membru în CA a Spitalului SCF 2 de unde a câștigat 918 lei și membru în CA Pașcani de unde nu a declarat suma câștigată.
În total, a câștigat peste 3.600 euro pe lună.
Are un apartament mic, de 60 mp, și 25.000 euro

Ce vrea ministrul de la noua șefă
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să se ocupe de infrastructura rutieră din România şi, din păcate, nu au înţeles toţi angajaţii acest lucru, iar, în perioada următoare, împreună cu Consiliul de Administraţie, voi lua o decizie, astfel încât compania să devină eficientă şi funcţională, a declarat ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
Bode a precizat că dezaprobă modul de reorganizare a companiei, care a avut loc anul trecut în octombrie, şi faptul că anumite compartimente nu funcţionează.
"Dezaprob în primul rând modul în care a fost bulversată activitatea acestei companii în octombrie, când 35 de directori au fost schimbaţi. Nu e o problemă că au fost schimbaţi, problema este că au transferat oameni de la Direcţia de Poduri la Direcţia de Drumuri şi invers, sunt anumite compartimente care nu funcţionează... Dezaprob modul în care se războiesc prin presă, transmit tot felul de documente din interiorul companiei. Trebuie să se ocupe de infrastructura rutieră din România, din păcate nu au înţeles toţi acest lucru şi, în perioada următoare, voi lua o decizie, împreună cu Consiliul de Administraţie, astfel încât această companie să fie una eficientă, să fie una funcţională. Nu este permis ca, pe Autostrada Transilvania, să dau un exemplu care îmi vine în minte, să ai solicitări de a clarifica anumite aspecte şi să stai un an şi jumătate să nu lămureşti aceste solicitări. De când am intrat mai serios în ei, să spun aşa, direct, s-a putut în câteva săptămâni. S-a trimis la ANAP, ANAP-ul a trimis răspuns şi astăzi avem primul tronson din Autostrada Transilvania, secţiunea Nuşfalău-Suplacu de Barcău, urcat pe SICAP. Deci, se poate. Şi acest ritm va fi menţinut cu toate loturile", a explicat Bode.
El a subliniat că doreşte să se schimbe modul de lucru în această companie.
"Îmi doresc să se schimbe modul de lucru. Nu contează cum îl cheamă pe manager, cum îi cheamă pe cei din Consiliul de Administraţie. Important este să funcţioneze, să fie eficienţi, să nu ţină proiecte blocate cu anii", a adăugat el.

 

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.