Logo
Imprimă această pagină

Interviu exclusiv cu Secretarul General al UNTRR, Radu Dinescu despre discriminarea șoferilor români

Interviu exclusiv cu Secretarul General al UNTRR, Radu Dinescu despre discriminarea șoferilor români

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat, în data pe 11 ianuarie, un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București cu ocazia vizitei Președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, și a Colegiului Comisarilor care au participat la Ceremonia oficială de lansare a Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

Secretarul General al UNTRR, Radu Dinescu a oferit, cu acest prilej, un interviu pentru Revista TIR.

Revista TIR: Care au fost motivele pentru care UNTRR a organizat un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București?
Radu Dinescu: Protestul pe care l-am organizat este unul simbolic, împotriva ipocriziei Comisie Europene și a Consiliului Europei care, prin măsurile propuse pentru „îmbunătățirea” transportului rutier la nivel european, crează un cadru în care se legalizează excluderea transportatorilor din Est și din România de pe piața de transport de mărfuri din Vestul Europei. Am venit să depunem o scrisoare deschisă către președintele Comisiei Europene. De ce azi? Pentru că astăzi, la București, se află Colegiul Comisarilor Europeni cu ocazia preluării de către România a președinției Consiliului Europei. Reprezentanța Comisiei Europene în România este simbolul autorității europene la București .

Revista TIR: Care sunt principalele nemulțumiri ale transportatorilor?
Radu Dinescu: Principala nemulțumire este că măsurile din Pachetul Mobilitate vor genera creșterea costurilor de operare ale transportatorilor din est, care nu pot încasa același tarif ca și colegii din Europa de vest, dar vor avea aceleași costuri. În plus, pentru a opera în Europa de Vest, trebuie să îndeplinești niște cerințe pe care transportatorii din Europa de vest le pot îndeplini cu ușurință, fiind acasă la ei. De exemplu, dacă vrei să nu plătești șoferul cu salariul minim din țările respective, trebuie să aduci camionul acasă, lucru imposibil. Dacă îl plătești cu salariul minim din țările respective, nu vei mai plăti doar salariul din Franța sau Germania, plus taxele și impozitele din România. Va trebui să plătim taxele și impozitele pe teritoriul țării în care acești conducători auto își desfășoară cel mai mult activitatea de transport. Asta, coroborat cu diferența uriașă a tarifului de transport: românii încasează un euro pe kilometru, colegii din Germania, un euro și jumătate pentru transportul în Europa de Vest. Toate aceste lucruri vor duce la o migrare a companiilor de transport cu capital românesc și a subsidiarelor multinaționalelor care sunt în România și în Eurpopa de Est, în Europa de Vest. Practic, aceste companii se vor stabili acolo.
Vor avea aceleași costuri de operare ca și cum ar fi aici, dar nu vor mai trebui să aducă camionul acasă. Pauza de 45 de ore se va face lejer, camionul poate fi dat unui alt conducător auto din firmă, iar șoferul poate rămâne în locația unde are chirie sau unde a fost cazat împreună cu familia. Membrii familiei vor lucra, furnizând servicii în țările cu o populație îmbătrânită, ca Germania și Franța.
Vom asista la o migrație a celor mai bune companii de transport, care, deja, lucrează cu clienți din Europa de Vest, a unei părți din cel mai dinamic sector din România. BNR spune că transporturile rutiere au contribuit cu 5 miliarde la exporturile de servicii în 2017. Practic, statele din Europa de Vest au o strategie fantastică prin care vor lua cea mai bună activitate economică din România și personal calificat cu costuri zero

 

Măsuri protecționiste
Protestul a avut ca scop conștientizarea factorilor politici decidenți de la București și Bruxelles privitor la pericolul pe care îl reprezintă adoptarea acestui nou pachet de reglementări care va închide piața transporturilor vest europeană pentru transportatorii rutieri din est, prin măsuri vădit protecționiste, inadmisibile într-o piață liberă cum se autocaracterizează Uniunea Europeană.
După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene - Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.
Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană la 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă, arată UNTRR.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.