În România, kilometrul de autostradă a ajuns să coste 20 milioane de euro

În România, kilometrul de autostradă a ajuns să coste 20 milioane de euro

Circa 41 de km din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău, au fost scoși la licitație de către Compania de Autostrăzi. Valoarea licitației este de circa 800 de milioane de euro, însă discutăm de un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă - poduri, pasaje și viaducte - în lungime de 13 km, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.

"După ce, în urmă cu câteva luni, am semnat contractele de proiectare și execuție pentru tronsoalele de autostradă aflate între Zimbor si Poarta Sălajului (12,2 kilometri), Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,5 kilometri) și Nădășelu - Mihăiești - Zimbor (30 kilometri), sunt bucuros să anunț că am făcut pasul pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania (inclusiv tunelul Meseș) care va traversa județul Sălaj", anunță ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Potrivit acestuia, CNAIR a lansat în cursul zilei de joi procedura de licitație restrânsă (cu precalificare) pentru atribuirea contractului ,,Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500”, prin transmiterea spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice a Anunțului.

Termenul de depunere al ofertelor este 11 ianuarie 2021, iar valoarea estimată a contractului este de aproximativ 800.000.000 de euro (fără TVA). Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Tronsonul de autostradă va avea o lungime de 41 de kilometri, cu numeroase lucrări de artă:
viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostrada - în numar de 65 de bucăți, în lungime totală de aproximativ 13 km;
tunelul Meseș cu două galerii – în lungime de 2.89 km și cu 2 benzi de circulatie pe sens.

 De la Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și Până la Poarta Sălajului, pe circa 42 de km, constructor a fost contractat firma româneasca UMB.

De cealaltă parte, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău au fost contractate lucrările pe cei circa 13,5 km cu firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET S.A.

Între Suplacu de Barcău și Chiribiș nu există constructor stabilit deocamdată, iar între Chiribiș și Biharia lucrările pe cei circa 29 de km au fost contractate cu firma românească Trameco (Selina), care a finalizat anul acesta și cei 5,3 km de la Biharia la granița cu Ungaria

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.