Logo
Imprimă această pagină

EXCLUSIV. Transportatorii rutieri critică regulile UE privind mobilitatea. Unde sunt șoferii de TIR dezavantajați Recomandat

EXCLUSIV. Transportatorii rutieri critică regulile UE privind mobilitatea. Unde sunt șoferii de TIR dezavantajați

Regulile UE privind mobilitatea nu reușesc să aducă claritate și simplitate în punctele cheie


Uniunea Națională a Transportatorilor Rurtieri – IRU - salută lansarea mult așteptatelor inițiative ale Comisiei Europene pentru transportul rutier comercial, care conțin multe elemente pozitive. Cu toate acestea, propunerile nu reușesc să aducă claritatea și simplitatea necesare unor reguli care să guverneze piața transportului rutier de mărfuri din UE.
IRU salută introducerea unor soluții pragmatice la probleme specifice:
- Consolidarea cooperarării între statele membre cu privire la aspectele legate de asigurarea respectării legislației,
- Clarificarea pauzelor pentru vehiculele cu dublu echipaj și perioadele de odihnă luate la bordul unui autotren,
- Flexibilitatea regulilor privind timpii de conducere și de odihnă pentru a permite șoferilor să "ajungă acasă",
- Raportările privind timpul de lucru, aspect solicitat de statele membre,
- Facilitarea măsurilor privind Sistemul European de Taxare Electronică.
Cu toate acestea, este regretabil că Pachetul privind mobilitatea, elaborat de UE, nu reușește să aducă clarificările și simplificările necesare normelor care reglementează piața transportului rutier de mărfuri din UE și este, prin urmare, o oportunitate ratată. De exemplu, noile norme privind cabotajul ar putea conduce la și mai multe diferențe în interpretare lor, venite dein partea statelor membre. Rămâne de văzut care este impactul economic pe care regulile privind detașarea lucrătorilor îl va avea asupra companiilor de transport.
Matthias Maedge, care conduce activitatea IRU în UE, a declarat: "Având în vedere deficiențele actuale ale Pachetului de mobilitate elaborat, aștept cu nerăbdare o discuție constructivă cu Parlamentul European, Consiliul European și partenerii sociali, inclusiv sindicatele . IRU va continua să fie un intermediar onest în discuțiile în curs, în numele a mii de operatori de transport din UE. Munca dificilă pentru crearea de noi reguli și care să aducă claritate și simplitate începe acum. "

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.