Logo
Imprimă această pagină

EXCLUSIV: Helleny Spedition- țeapă spaniolească “Made in Romania” Recomandat

EXCLUSIV: Helleny Spedition- țeapă spaniolească “Made in Romania”

În dulcele stil mioritic, o româncă grăsunlie plecată de mai mulți ani în Spania și-a făcut o firmă de transport în comuna Mozăceni, din județul Argeș, pentru a țepui șoferi profesioniști din România.

Marea patroană Elena Mladin (nu la figurat, ci la propriu!) și-a luat două capete tractor second hand, cu care face transport de marfă intracomunitar și jupuiește la maximum șoferi de camion din România.
Răzvan Mihai are 27 de ani, este din Curtea de Argeș și a lucrat, din decembrie 2016, timp de patru luni, pentru firma Helleny Spedition, deținută de Elena Mladin. În toată această perioadă, el a transportat produse refrigerate între Spania și Germania. Răzvan Mihai și-a primit salariul minim pe economie dar, atunci când a venit vorba de a-i plăti diurna, patroana cea grăsună a început să dea din colț în colț.
Înainte de a veni de Paște, în acest an, în România, Răzvan Mihai a primit de la patroana “spaniolo-româncă”, în loc de banii cuveniți, o hârtie semnată și ștampilată, cu următorul text:
“Eu, Elena Mladin, administrator la SC Helleny Spedition SRL, CUI RO32516957, declar că trebuie să achit suma de 5000 euro a Mihai Răzvan, salariat la aceeași firmă, din care 480 luna ianuarie 2017, 1800 pe luna februarie, 2000 luna martie și 666 pe luna aprilie 2017, bani pe care declar că îi achit în cel mai scurt timp; pentru care semnez și ștampilez”.
„De la Paște, când am venit eu acasă, mi-a trimis, după vreo o lună și ceva, 1.000 de euro și mi-a mai trimis săptămâna trecută 850 de euro. Mai sunt 3000 și un pic de euro...
Am fost la ITM, mi-au spus că nu au ce să-mi facă.”, declară Răzvan Mihai.
„Elena Mladin îmi spune mereu: <>. Vrea și să mă duc înapoi.”, ne spune șoferul păgubit.
Marea greșeală a lui a fost că, în afară de contractul de muncă cu salariul minim pe economie semnat pe firma din România, nu i-a pretins patroanei grăsunlii să îi facă și un act în care să se precizeze clar obligațiile legate de diurnă. Ca mulți alți șoferi profesioniști care devin victime ale patronilor escroci, și Răzvan Mihai a mers pe încredere, pe vorbe!
„Mai e un băiat, Ion Duță, fost angajat, zice că, tot așa, i-ar fi dat și lui țeapă 800 de euro. Ea zice că i-ar fi prăpădit mașina și că nu i-ar fi oprit bani.”, afirmă șoferul păgubit.
El spune că, pentru a-l obliga să se întoarcă la „sclavie” în Spania, Elena Mladin a refuzat să îi desfacă contractul de muncă din România. Potrivit lui Mihai Răzvan, dubioasele operațiuni financiare ale firmei Helleny Spedition sunt făcute în România de o contabilă. Șoferul spune că, în afară de contractul de angajare, el nu a semnat nimic altceva cu firma din Mozăceni și că el crede că toate statele de plată sunt semnate în fals de contabilă.
Bănuiala angajatului păgubit pare să se confirme, atunci când analizăm veniturile uriașe, pentru o firmă cu două capete tractor, ale Helleny Spedition, la care profiturile sunt infime.
În anul 2016, firma cu sediul în comuna Mozăceni a avut o cifră de afaceri de 1.239.278 lei și un profit de doar 9.526 lei. În acest caz, ANAF ar trebui să verifice dacă și patroana cea grăsunlie practică “sportul” preferat al firmelor mici de transporturi din România: diminuarea profitului prin înregistrarea în fals în contabilitate a unor diurne uriașe pentru șoferi. În aceste cazuri de evaziune fiscală, banii nu sunt niciodată plătiți șoferilor, ci rămân la patroni, după ce se întocmesc și se semnează în fals niște documente de plată fictive.
Răzvan Mihai spune că, în perioada în care a lucrat în Spania pentru firma Elenei Mladin, s-a îmbolnăvit de ficat și că urmează în continuare un tratament.
“Da, eu i-am dat o hârtie de comun acord… Nu mi-a cerut nimic! Eu am spus că este de datoria mea să îi dau o hârtie prin care recunosc, ca să îl plătesc! Dacă voiam să-l țepuiesc, nu-i dădeam nimic, nici hârtie, nici bani, și îl țepuiam!”, ne-a declarat Elena Mladin. Ea susține că nu are bani pentru că nu are decât un camion care muncește, în timp ce pentru al doilea cap tractor nu are șofer și e tras pe dreapta!
Mladin afirmă că nu și-a plătit șoferii pentru că nici ea nu și-ar fi încasat banii. Ea spune că ar fi venit în ianuarie în România și ar fi luat un împrumut de 10.000 de euro pentru a putea să își desfășoare activitatea.
Pe de altă parte, este bine cunoscută practica celor din emigrația română din țările occidentale de a-i escroca pe noii veniți din România. Pentru că nu dă salariile potrivit înțelegerii, Elena Mladin are șanse tot mai mici să își găsească noi “victime” din rândul șoferilor profesioniști români.
Pe pagina de facebook, patroana cea durdulie are o postare despre “Dieta cu ouă fierte- dă jos până la 8 kilograme în numai 2 săptămâni! Descoperă programul dietei și beneficiile pentru sănătate!”. Îi recomandăm Elenei Mladin o altă cură de slăbire, cea cu plata șoferilor care au muncit pentru ca ea să poată ajunge la 150 de kilograme!

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.