Logo
Imprimă această pagină

DIN 20 AUGUST 2020: SE SCHIMBĂ TIMPII DE CONDUCERE ȘI DE ODIHNĂ Recomandat

DIN 20 AUGUST 2020: SE SCHIMBĂ TIMPII DE CONDUCERE ȘI DE ODIHNĂ

Reglementările privind noii timpi de conducere și de odihnă vor intra în vigoare pe 20 august 2020, după ce Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat vineri, 31 iulie.

Reguli mai flexibile pentru transportul internațional în pauzele săptămânale, interzicerea repausului în cabină în pauzele normale săptămânale, posibilitatea extinderii limitei maxime zilnice sau săptămânale de conducere și obligația șoferului de a reveni la locul de muncă sau de reședință la fiecare trei sau patru săptămâni sunt noile măsuri legate de timpul de conducere și de odihnă, așa cum sunt prevăzute în Pachetul Mobilitate 1, votat de Parlamentul European.
În ceea ce privește noutățile introduse în directiva privind detașarea lucrătorilor și reglementarea accesului pe piața transporturilor, acestea vor intra în vigoare abia în 2022. Aceste măsuri includ instrumente pentru controlul companiilor "căsuță poștală", limitarea cabotajului și introducerea obligativității tahografului digital pentru unele vehicule comerciale ușoare.

Despre orele de conducere și de odihnă
În transportul internațional, regulile de odihnă săptămânală sunt mai flexibile. Sunt permise două pauze consecutive săptămânale reduse (de cel puțin 24 de ore), cu condiția ca, în cele patru săptămâni consecutive, să existe cel puțin patru perioade de repaus săptămânal, dintre care două normale, adică de cel puțin 45 de ore. Această reducere a repausului trebuie compensată în bloc, adăugându-o la următorul repaus săptămânal normal.
Se consideră că un șofer efectuează transport internațional dacă începe cele două perioade consecutive de repaus săptămânal reduse în afara statului membru de stabilire a companiei sale și în afara propriului loc de reședință.
În ceea ce privește interdicția de a se odihni în cabină în timpul pauzelor normale săptămânale, Pachetul Mobilitate 1 stabilește că repausul săptămânal nu se efectuează la bord atâta timp cât este o odihnă săptămânală normală (adică mai mare de 45 de ore). Aceasta este o noutate, angajatorul este obligat să garanteze, asumându-și costurile, că șoferul se odihnește în afara camionului în spații de cazare adecvate.
În ceea ce privește posibilitatea extinderii limitei maxime zilnice sau săptămânale de conducere, aceasta se întâmplă cu scopul de a permite șoferilor să petreacă mai mult timp acasă. Noul pachet de mobilitate prevede, în acest sens, că șoferii pot depăși timpul de conducere zilnic și săptămânal cu maximum o oră pentru a putea ajunge la locul de muncă al antreprenorului sau la domiciliul șoferului.
În plus, șoferul poate depăși timpul de conducere zilnic și săptămânal cu până la maximum două ore, cu condiția să facă o pauză urmată de o jumătate de oră imediat înainte de conducerea suplimentară pentru a ajunge la locul de muncă al angajatorului sau la locul de reședință al angajatorului sau al conducătorului auto, ca să se bucure de o perioadă normală de odihnă săptămânală. Orice creștere a timpului de conducere va fi compensată cu o perioadă echivalentă de odihnă, care va luată toată odată, împreună cu orice perioadă de odihnă, înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni următoare săptămânii în cauză.
De remarcat este și obligația șoferului de a se întoarce la locul de muncă sau de reședință la fiecare trei sau patru săptămâni pentru a se bucura de cel puțin o perioadă normală sau săptămânală de odihnă mai mare de 45 de ore, ca o compensare pentru o perioadă de repaus săptămânală redusă. Dacă șoferul a avut două perioade consecutive de repaus săptămânal redus, compania de transport trebuie să organizeze munca șoferului, astfel încât să poată reveni înainte de începerea perioadei normale de repaus săptămânal mai mare de 45 de ore, adică în a treia săptămână.

CITEȘTE ACUM AICI REGULAMENTUL (UE) 2020/1054 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI
din 15 iulie 2020
de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.