Logo
Imprimă această pagină

DEZASTRU. Grav accident pentru o mașină cu pilot automat

DEZASTRU. Grav accident pentru o mașină cu pilot automat

Un vehicul Model X al Tesla, implicat săptămâna trecută într-un accident mortal produs în California, avea activat sistemul Autopilot, provocând noi semne de întrebare legate de siguranţa sistemului semi-automat care asigură unele sarcini de conducere, a anunţat producătorul american de automobile electrice, transmite Automotive News.


Tesla a precizat că jurnalul de bord al vehiculului a arătat că şoferul nu a întreprins nicio acţiune, imediat înainte de coliziune, şi că fusese avertizat să pună mâinile pe volan arată news.ro.

”Şoferul a avut la dispoziţie aproximativ 5 secunde şi o vizibilitate pe o distanţă de 150 de metri a separatorului de drum din beton, dar jurnalul vehiculului arată că şoferul nu a făcut nimic”, potrivit companiei.

Comunicatul nu precizează de ce sistemul Autopilot nu a detectat separatorul din beton.

Accidentul fatal în care vehiculul Tesla a ars s-a produs în apropiere de Mountain View şi a implicat alte două maşini, traficul din zonă fiind îngreunat timp de mai multe ore.

Şoferul automobilului Model X, în vârstă de 38 de ani, a murit la scurt timp după accident, la un spital din vecinătate.

Victima, Wei Huang, era inginer software, iar din noiembrie lucra la Apple, potrivit profilului sîu de pe reţeaua LinkedIn.

Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi din SUA a deschis o investigaţie în această săptămână, ca şi Comisia Naţională pentru Siguranţa Transporturilor.

Sistemul Autopilot permite şoferilor să ia mâinile de pe volan perioade lungi de timp, în anumite condiţii. Tesla cere utilizatorilor să fie de acord că ţină tot timpul mâinile pe volan, înainte de a folosi Autopilot, dar utilizatorii afirmă în mod obişnuit să pot folosi sistemul pentru a conduce fără mâini.

Comisia Naţională pentru Siguranţa Transporturilor a învinuit Tesla într-un alt accident fatal în care era folosit sistemul Autopilot.

În septembrie 2017, preşedintele Comisiei, Robert Sumwalt, a spus că limitele operaţionale ale Tesla Model S au jucat un rol major într-un accident produs în mai 2016, în care şoferul care utiliza sistemul Autopilot şi-a pierdut viaţa.

Decesul respectiv, prima victimă a unui vehicul Tesla care circula cu sistemul Autopilot activat, a ridicat semne de întrebare legate de siguranţa sistemelor care asigură sarcini de conducere pe distanţe lungi fără intervenţie umană, dar care nu pot înlocui complet şoferii.

În ianuarie, cele două autorităţi de reglementare au lansat investigaţii legate de un accident în care un vehicul Tesla care călătorea cu sistemul semi-autonom activat a lovit un vehicul de pompieri în California.

Investigaţiile măresc riscurile pentru Tesla şi alţi producători auto, într-o perioadă în care industria de automobile cere adoptarea unei legislaţii la nivel federal care să uşureze introducerea în circulaţie a vehiculelor autonome.

Accidentul Tesla a avut loc la scurt timp după ce un vehicul autonom testat de Uber în Arizona a accidentat mortal o femeie care traversa strada neregulamentar, primul astfel de caz care a implicat un vehicul autonom.

Tesla a anunţat vineri seara, într-un comunicat, că sistemul Autopilot nu previne toate accidentele – un astfel de standard ar fi imposibil – dar le face mai puţin probabile.

Potrivit companiei, în Statele Unite are loc un accident mortal la fiecare 86 de milioane de mile parcurse de toate vehiculele produse de toţi constructorii auto. Pentru Tesla, este vorba de un accident mortal, inclusiv cazurile care implică pietoni, la fiecare 320 de milioane de mile parcurse de vehicule echipate cu sistemul Autopilot.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.