Logo
Imprimă această pagină

Cum se va face deplasarea mărfurilor din UE spre Marea Britanie după BREXIT Recomandat

Cum se va face deplasarea mărfurilor din UE spre Marea Britanie după BREXIT

Începând cu 1 ianuarie 2021, se vor cere declarații vamale pentru toate bunurile din lista de mărfuri de controlat. Prin urmare, transportatorul rutier trebuie să aibă MRN-ul când deplasează mărfurile care trebuie controlate.

Mărfurile care nu trebuie controlate
Pentru bunurile care nu trebuie controlate, importatorul poate face o notă în propriul său registru comercial, pe care să o atașeze cu o declarație suplimentară care trebuie depusă Administrației Fiscale și de Vamă (HMRC) în 6 luni de la data importului. Prin urmare, transportatorul rutier trebuie să dețină numărul de identificare și de înregistrare al operatorului economic (EORI) când va deplasa aceste mărfuri.

Declarațiile de import de siguranță și securitate
De la 1 ianuarie 2021 se cer declarațiile EXS pentru mărfurile care ies din UE. De la data de 1 iulie 2021, se vor cere declarații ENS de siguranță și securitate pentru importurile din UE către Marea Britanie. Acesta este același model folosit pentru comerțul cu Restul Lumii.
Pentru mărfurile care se importă spre Marea Britanie, transportatorii au responsabilitatea legală de a oferi autorității vamale britanice informații privind siguranța și securitatea înainte de sosire, prin declarațiile ENS. Pentru RoRo, transportatorul este operatorul feribotului pentru mărfurile neînsoțite sau transportatorul rutier pentru bunurile însoțite. Transportatorul poate fi de acord să transmită comerciantului cerința de siguranță și securitate. Totuși, transportatorului îi revine responsabilitatea legală pentru siguranță și securitate.
Cerința legală este ca declarația ENS de siguranță și securitate să fie completă și precisă, potrivit celor mai bune cunoștințe ale declarantului din momentul respectiv. Totuși, dacă se schimbă unele detalii, declarația ENS de siguranță și securitate poate fi modificată în momentul sosirii în Regatul Unit.

În datele cerute într-o declarație ENS se includ:
• expeditorul
• destinatarul
• o descriere a bunurilor
• traseul (țară cu țară)
• modul de transport (ex. detalii ale feribotului sau de Eurotunel)
• ora sosirii
Mărfurile trebuie să aibă declarațiile lor de siguranță și securitate depuse cu un număr anume de ore înainte de sosirea la, sau plecarea dintr-un port britanic. Aceasta pentru a se asigura că există timp suficient pentru ca Poliția de Frontieră să evalueze declarațiile.
Pentru Eurotunel, declarațiile de siguranță și securitate ENS trebuie să fie depuse cu cel puțin 1 oră înainte de sosire (ora se referă la sosirea în Coquelles).
Pentru călătoriile maritime scurte, declarațiile de siguranță și securitate ENS trebuie depuse cu cel puțin 2 ore înainte de sosire atât pentru importurile containerizate cât și pentru cele ne-containerizate. Călătoriile scurte maritime se referă la călătoriile din:
• Canalul Mânecii sau coasta atlantică a Europei, de la punctul în care se ajunge la Canalul Mânecii, inclusiv portul Algeciras
• Norvegia
• Irlanda
• Insulele Feroe
• Islanda
• porturile de la Marea Baltică și Marea Nordului.
Pentru a face o declarație de siguranță și securitate este necesar un număr EORI.
Pentru importuri înspre Marea Britanie, declarația ENS trebuie să fie depusă în noul sistemul de siguranță și securitate al Regatului Unit. Declarațiile vor avea nevoie de un GB EORI.
Pentru mărfurile care se deplasează înspre Irlanda de Nord, declarațiile ENS trebuie să fie făcute în sistemul ‘ICS NI’. Declarațiile vor avea nevoie de un XI EORI sau un UE EORI valabil.
Va exista, de asemenea, și opțiunea de a depune declarațiile prin sistemele CSP/prin furnizori de software terți.
Cei care posedă plase de anti-contrabandă (ASN-uri) pentru a îndeplini cerințele de siguranță și securitate pot continua să le folosească și după 1 ianuarie 2021.

La frontiera cu UE
Pentru fiecare transport, conducătorul auto trebuie să aibă de la comercianți (în UE și în Regatul Unit) dovada unei declarații vamale. Aceasta va fi sub formă de:
• unui MRN la care ne putem referi a fi și numărul de intrare în Regatul Unit, sau
• un număr EORI al comerciantului în cazul în care importatorul din Regatul Unit și-a făcut declarația în propriile registre
• unei declarații de export MRN din UE

La frontiera cu Regatul Unit
În mod normal, autoritățile britanice nu vor opri vehiculele pe drumul lor înspre Regatul Unit pentru a le verifica dacă ele au documentele vamale de import corecte.
La sosire, totuși, ofițerii Poliției de Frontieră britanice pot opri vehiculele, așa cum fac și acum, pentru a efectua anumite verificări de anti-contrabandă, de securitate și pentru a descoperi anumite infracțiuni vamale. Când vor efectua o astfel de acțiune, ei scot de pe banda de transport autovehiculul greu de marfă și cer șoferului să prezinte MRN-ul și/sau EORI pentru fiecare încărcătură, împreună cu alte documentații/informații de care au nevoie.

CTC – deplasarea mărfurilor înspre Marea Britanie, înainte de a ieși din UE
În cazul în care comerciantul stabilește ca mărfurile să se deplaseze conform unei CTC conducătorul auto trebuie să dețină fie:
• un TAD de la comerciant, iar comerciantul să-i comunice că deplasarea a fost eliberată în regimul de tranzit iar el poate continua drumul până la locul de ieșire din statul membru UE
• un LRN sau un TAD care nu a fost eliberat în regimul de tranzit, și să i se comunice să prezinte mărfurile, precum și LRN-ul sau TAD-ul autorităților statului membru UE la un birou de plecare nominalizat din – mărfurile vor fi apoi eliberate și se va oferi un TAD conducătorului auto
Exportatorul /agentul este responsabil cu actualizarea companiei transportatoare și a conducătorului auto referitor la statutul TAD-ului.

La frontiera cu UE
Dacă deplasarea se efectuează conform CTC, conducătorul auto trebuie să prezinte TAD-ul autorităților vamale ale UE conform procedurilor UE.

După frontiera cu UE
Pentru marfa deplasată conform CTC, companiile de transport trebuie să urmeze procesul cu documente fizice sau procesul serviciului de deplasare a vehiculelor de marfă (GVMS) din 1 ianuarie 2021 pentru încheierea deplasării de tranzit la intrarea în Marea Britanie. Procesul care se aplică depinde de locul în care ajunge marfa.
Comercianții trebuie să ofere companiei de transport rutier MRN-ul TAD pentru fiecare încărcătură CTC. Numărul de înregistrare dovedește că șoferul are declarația corespunzătoare pentru a deplasa bunurile în tranzit. TAD-ul în hârtie trebuie să se alăture, de asemenea, mărfurilor care se deplasează prin tranzit.
Companiile transportatoare trebuie să folosească sistemul GVMS pentru a conecta toate numerele de înregistrare TAD în GMR pentru fiecare deplasare a remorcii. Ele pot utiliza GVMS-ul în două feluri:
• o legătură directă de la sistemul lor propriu la GVMS
• serviciul online al GOV.UK – pentru a folosi portalul guvernamental este nevoie de un ID și o parolă.
Pentru fiecare deplasare a remorcii, companiile transportatoare sau conducătorii auto trebuie să actualizeze GMR-ul corect, cu un VRN corect pentru toate deplasările însoțite sau cu un TRN pentru deplasările neînsoțite. VRN/TRN poate fi actualizat la furnizor pentru orice modificări dar trebuie să fie corect când se prezintă GMR-ul la transportatorul pentru traversarea canalului, la punctul de plecare.
Conducătorii auto nu vor putea să se îmbarce pe feriboturi internaționale sau să intre în Eurotunel fără să aibă GMR-ul finalizat. Ei nu trebuie să se prezinte la frontieră:
• dacă nu sunt adăugate toate referințele necesare în GMR
• dacă n-a fost acceptată vreo referință a declarației în GMR
Conducătorii auto trebuie să prezinte GMR-ul la transportatorul de trecere a canalului la sosirea în punctul de plecare, pentru a demonstra că au documentația necesară de a transporta bunurile în mod legal.
Conducătorii auto trebuie să se conformeze cu instrucțiunile emise de autoritățile de la frontieră pentru a se deplasa într-un anumit loc pentru efectuarea verificărilor, dacă se impune.

 

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.