Cum au combinat nemții transportul cu camioane cu cel pe calea ferată. Succes total
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Transportarea obiectelor uriaşe e întotdeauna un lucru complex, ce necesită multă planificare logistică.
Chiar şi cei care muncesc zeci de ani în acest domeniu întâlnesc situaţii inedite, care impun o gândire diferită, în afara convenţionalului. De curând, inginerii şi operatorii uneia din cele mai experimentate companii de logistică agabaritică din Germania, Kubler Spedition, au derulat o operaţiune complexă de transport a unui transformator uriaş de 305 tone, ce a combinat calea ferată cu platformele imense tractate de camioane, combinarea celor două medii de transport având loc chiar la o trecere de cale ferată.Totul a avut loc în perimetrul localităţii Bad Sackingen din Germania, aflată chiar la hotar cu Elveţia. Obiectul transportat era un transformator ABB de 305 tone, despre care autorii operaţiunii nu spun prea multe, dar, întrucât ABB e o companie elveţiano-suedeză, e clar că acesta vine din Elveţia.
Doar că e nevoie şi de o precizare aici — de mai mulţi ani, ABB nu mai produce transformatoare de înaltă putere şi nu le mai face lucrări de mentenanţă capitală, acea divizie a sa transformându-se în Hitachi Energy, care le asigură şi mentenanţa acestor transformatoare.
Deci, cel mai probabil vorbim de un transformator care tocmai a fost revigorat în Elveţia şi e livrat înapoi în Germania.Dacă prin părţile noastre asemenea transporturi mari şi rare se fac aproape întotdeauna pe cale terestră, cum a fost în cazul transporturilor de acum câteva luni de la centrala Mintia din România, atunci în Elveţia şi Germania pentru asta există căi ferate pentru 99% din cazuri. Orice fabrică mare, ori entitate industrială şi energetică mare are calea ferată trasă până în curtea sa, mai ales o entitate care foloseşte un asemenea transformator imens de reţea pe teritoriul său.Prin urmare, soluţiile aplicate de obicei sunt feroviare pentru asemenea transporturi şi asta o confirmă şi cei care au organizat operaţiunea de acum.
Transporturile feroviare permit încărcături mult mai mare per axă, sunt mai eficiente energetic şi în timpul necesar, spun aceştia.Doar că de această dată, destinaţia care trebuia să primească acest transformator nu avea cale ferată pe teritoriul său şi ea nu putea fi trasată. Prin urmare, era nevoie ca livrarea finală să fie făcută cu camioanele. Însă transportarea doar cu camioane din Elveţia nu era nicidecum o soluţie, întrucât elveţienii nu admit aşa ceva când există cale ferată. În Elveţia, până şi camioanele în tranzit pe o mare parte din rute sunt urcate pe platforme feroviare pentru a fi transportate de-a lungul ţării eficient, cu zero CO2, zero zgomot şi noxe, şi cu eliberarea autostrăzilor.Astfel, germanii de la Kubler au fost de acord să-şi folosească principiul pe care ei îl declară de câţiva ani, când şi-au făcut intrarea în zone transporturilor feroviare — „transportăm cât de mult se poate pe calea ferată şi doar ce e absolut necesar pe cale terestră cu camioanele”.
Asemenea tranziţii de pe calea ferată pe platforme terestre se mai practică, doar că el au loc de obicei în terminale logistice specializate, cu macarale mari fixe, care ridică obiectul transportat de pe platforma feroviară şi o plasează pe cea terestră.
Aici nu există în apropiere o asemenea platformă, iar destinaţia finală era relativ aproape de hotarul elveţian. Prin urmare, inginerii au planificat o operaţiune de mutare a transformatorului de 305 tone de pe platforma feroviară pe cea terestră direct în mijlocul unei intersecţii a drumului asfaltat cu calea ferată.A fost folosit transportatorul specializat al celor de la Kubler pentru asemenea obiecte mari, care permite fixarea unui obiect de până la 348 tone pe centrul, apoi braţele din faţă şi din spate se sprijină pe platforma articulată, feroviară sau terestră. În prima etapă, aceste braţe au fost susţinute de platforme feroviare, iar garnitura agabaritică a fost propulsată de o locomotivă RB 218 de 2.800 CP.
Imagini AICI
Articole înrudite
- Care e cel mai aglomerat punct de frontieră din UE: 800 de camioane stau la coadă
- Camionul Tesla trece printr-o schimbare de design
- Imagine cu o mamă cu copilul în brațe, trecând printre două camioane
- Atenție! Accident între un camion și o mașină pe Autostradă
- Doi șoferi de camion prinși la volan cu cartela unor colegi





