Logo
Imprimă această pagină

CNAIR SPOREȘTE SIGURANȚA RUTIERĂ CU DAN SPĂTARU ȘI ROBOȚEI DE AVERTIZARE

CNAIR SPOREȘTE SIGURANȚA RUTIERĂ CU DAN SPĂTARU ȘI ROBOȚEI DE AVERTIZARE

Montarea de noi parapete metalice și din beton, precum și continuarea instalării de atenuatori metalici de impact pe șosele sunt câteva dintre obiectivele CNAIR din Strategia Siguranței Rutiere pe 2020.

 

Printre alte măsuri, CNAIR dorește să extindă folosirea parapetelor cu role, dar și achiziționarea de separatoare elastice cu cabluri pentru drumuri naționale. Ca proiect pilot, CNAIR vrea să realizeze un „drum partitură” (drum muzical) cu benzi rezonatoare care să transforme marcajul rutier în melodii celebre precum „Ciocârlia” sau „Drumurile noastre” a lui Dan Spătaru atunci când mașinile circulă pe ele.

 

Parapete peste parapete

Documentul consultat de revista TIR Magazin conține 19 slide-uri. Primul înfățișează mai mulți muncitori care montează niște parapeți metalici. Apoi, suntem informați că se vor achiziționa astfel de parapeți în valoare de 25 milioane de lei. Suntem informați că, până acum, între 2018 și 2019, s-au cumpărat 388 de mii de metri lungime de astfel de parapete, în valoare de 84 milioane de lei.

Urmează un alt slide cu muncitorii punând atenuatori de impact. Aflăm că o parte dintre aceștia pot fi folosiți și pe autostradă, la un impact de 110 kilometri pe oră.

Montarea atenuatorilor de impact se face pentru diminuarea gravității accidentelor rutiere prin reducerea forței de impact la coliziunea dintre un autovehicul cu un obiect fix, obstacol. Unde? În special în locațiile în care există un risc ridicat de acroșare sau coliziune de către participanții la trafic cu elemente fixe, rigide prezente pe amplasament.

Slideul numărul 8 ne vorbește de parapetele din beton montați pe mijlocul drumurilor cu ajutorul muncitorilor și macaralelor. Activitatea de montare parapete din beton se face, în special pentru separarea sensurilor de circulație a drumurilor naționale cu 4 benzi. Între 2016 și 2017, s-a realizat montarea a 63.000 ml parapete din beton.

Proiecte pilot pentru rulouri

În 2018, s-a realizat montarea a 30.400 metri lungime parapete din beton. S-a reușit derularea unei proceduri de achiziție în urma căreia s-au încheiat Acorduri Cadru pe o perioadă de 4 ani pentru furnizarea și montarea parapetelor din beton.

În 2019, s-a realizat montarea a 57.750 metri lungime parapete din beton.

În 2020, se dorește montarea a 60.000 ml parapete din beton, în funcție de buget.

Parapetele cu cabluri sunt, în imagini, montate tot de angajați în veste portocalii-galbene într-un montaj de cinci imagini.

Obiectivul anului 2020 este acela de a demara procedura de licitație publică și încheierea în trim. III 2020 - trim. IV 2020 (funcție de posibilele întârzieri survenite ca urmare a contestațiilor depuse de operatorii economici) a unui acord-cadru pe 2 ani, având ca obiect achiziția unei cantități de aproximativ 10.000 – 20.000 ml parapete elastic cu cabluri (funcție de buget).

Parapetele cu rulouri au făcut parte dintr-un proiect pilot, fiind montate pe 510 metri lungime pe DN7 și 490 metri lungime pe DN2. Este o soluție inovativă la nivel global.

„Indicatoare rutiere” este un alt capitol vizual din Strategia pentru siguranță 2020 a CNAIR. Se are în vedere achiziția a aproximativ 25.000 bucăți, în funcție de buget și montarea a 15.000 bucăți.

La capitolul „Alte obiective pentru 2020” găsim: „Realizarea de campanii pentru siguranță rutieră”. Obiectivul anului 2020 este acela de a demara cel puțin o campanie de siguranță rutieră privind sensibilizarea participanților la trafic în ceea ce privește respectarea regulilor de circulație.

Partituri pentru șoferi

Un alt obiectiv al anului 2020 este acela de a demara cel puțin două proiecte pilot de siguranță rutieră.

Este vorba de demararea proiectului pilot privind „Drumurile Partituri – Respectarea vitezei, încântarea sufletului”. Obiectivul acestui proiect va consta în transformarea unor melodii celebre (ex: Ciocârlia și Drumurile noastre) în partituri din marcaje rutiere. Proiectul va necesita colaborarea cu o Universitate de muzică din România.

Dar și demararea proiectului pilot privind „Roboțelul Ghid de Avertizare”. Obiectivul acestui proiect va consta în achiziția de roboței de ghidare în zona sectoarelor periculoase din punct de vedere al siguranței rutiere.
„Drumurile muzicale” se folosesc de marcaje rezonatoare realizate în asfalt care, atunci când sunt traversate de un vehicul la o anumită viteză, răsună diferit și pot „interpreta” diferite melodii.

Proiecte cu finanțare externă

Demararea proiectului cu Banca Europeană de Investiții privind finanțarea de proiecte de siguranță rutieră - obiectivul acestui proiect va consta în colaborarea cu BEI în vederea finanțării unor proiecte ale CNAIR, care vizează creșterea siguranței rutiere. Se dorește ca finanțarea acestor proiecte să fie asigurată în cadrul noii platforme de finanțare propusă de Comisia Europeană, care se adresează doar proiectelor privind creșterea siguranței rutiere.

Derularea proiectului „Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată cu finanțare POIM”. Astfel, în anul 2020, va începe derularea și implementarea în teren a măsurilor de creștere a siguranței rutiere la trecerile la nivel a drumurilor cu căile ferate.

CNAIR vrea demararea proiectului „Implementare măsuri specifice de creștere a gradului de siguranță rutieră (eliminarea punctelor periculoase) prin semnalizare orizontală și verticală, reamenajări de intersecții, iluminat cu led, etc.”

Obiectivul anului 2020 este acela de a demara procedura de licitație publică și încheiere în trim. III 2020- trim. IV 2020 (funcție de posibilele întârzieri survenite ca urmare a contestațiilor depuse de operatorii economici ) a unui contract de identificare a soluțiilor tehnice necesare creșterii siguranței rutiere în punctele periculoase de pe rețeaua de drumuri naționale.

 

 

 

 

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.