Logo
Imprimă această pagină

Care sunt cele mai controversate prevederi din PACHETUL MOBILITATE, votat de Parlamentul European Recomandat

Care sunt cele mai controversate prevederi din PACHETUL MOBILITATE, votat de Parlamentul European

Parlamentul European a votat, ieri, Pachetul Mobilitate.

Publicate încă din 2017, cele 3 dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE. Acordul în trialog asupra Pachetului Mobilitate 1 la care s-a ajuns anul trecut, cuprinde prevederi extrem de periculoase pentru transportatorii români și estici, propuse fără o evaluare a impactului acestora asupra pieței de transport și asupra mediului, precum:

Întoarcerea obligatorie a camioanelor la fiecare 8 săptămâni: această măsură a fost propusă de PE și nu a fost acoperită de evaluarea de impact a Comisiei, limitând libera circulație a serviciilor și a forței de muncă, care sunt drepturi fundamentale ale UE și având un impact negativ semnificativ asupra mediului, contrar obiectivelor Pactului ecologic al CE;


Aplicarea Regulamentului Roma 1 în sectorul transporturilor rutiere, alături de legea specială de aplicare a normelor de detașare la transportul rutier, va genera o creștere semnificativă a costurilor de operare pentru transportatorii români și estici, limitând totodată transporturile rutiere internaționale de tip cross-trade.


Întoarcerea obligatorie a șoferilor la fiecare 3 sau 4 săptămâni va avea un impact semnificativ diferit între statele membre de bază și cele periferice, fapt recunoscut și în evaluarea impactului, iar aplicarea acesteia la 20 de zile de la publicarea Pachetului Mobilitate 1 va afecta grav numeroase companii de transport rutier din România. Întrucât numărul existent de șoferi va fi și mai puțin disponibil pe piață, măsura de obligativitate a acestora de a se întoarce acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni ar trebui să fie însoțită de un nou pachet de măsuri pentru atragerea de șoferi noi în industria transporturilor rutiere din UE.


Interdicția de efectuare a perioadei de repaus săptămânal normal în cabină, în pofida studiului Comisiei Europene care recunoaște o lipsă gravă a locurilor de parcare sigure pentru camioane pe drumurile din UE, este totodată contrară măsurilor recent adoptate de numeroase State Membre UE de a permite efectuarea repausului săptămânal normal în cabina camionului, în contextul pandemiei COVID-19.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.