ANALIZĂ TIR MAGAZIN. CORIJENT în primul mandat, RĂZVAN CUC reconfirmat MINISTRU al TRANSPORTURILOR Recomandat

ANALIZĂ TIR MAGAZIN. CORIJENT în primul mandat, RĂZVAN CUC reconfirmat MINISTRU al TRANSPORTURILOR

Răzvan Cuc, ministru al Transporturilor, nu a fost nominalizat de Liviu Dragnea printre miniștrii care au luat notă de trecere în evaluarea făcută după primele șase luni de mandat. Dimpotrivă, pare să fi rămas, nici măcar corijent, ci de-a dreptul repetent la capitolul realizări.

Șeful PSD, Liviu Dragnea, s-a arătat nemulțumit de majoritatea membrilor guvernului. Ministrul Răzvan Cuc nu pare să fi obținut notă de trecere, de calificativul „bine” bucurându-se –în viziunea lui Dragnea– doar cinci miniștri. Cum informația a venit pe surse, revista TIR a comparat lucrurile asumate de PSD în domeniul transporturilor în Programul de Guvernare cu realizările ministrului Răzvan Cuc.
Apoi, ne-am documentat direct de la sursă și am văzut că, din 11 sarcini trasate de „jupânul” Dragnea, ministrul Răzvan Cuc nu a îndeplinit niciuna: de cinci nici nu s-a atins, iar șase le-a îndeplinit parțial. Ca să fim drepți cu Cuc, unele obiective trasate de Dragnea și PSD nu puteu fi rezolvate în șase luni de mandat: sunt canceroase, găuri fără fund și, pentru a fi aduse pe linia de plutire, ar fi nevoie de ani de muncă.

Să fie multe direcții, să ne împiedicăm de ele
Răzvan Cuc a trebuit să răspundă de capitolul politici de infrastructură din Programul de guvernare al PSD, asumat în campania electorală și –prin lege– de cabinetul Grindeanu. Trebuie neapărat să menționem că, în prima fază –care descrie domeniul pe care trebuie să îl gestioneze Cuc- există o inexactitate care arată „urechismului” Programului de guvernare în domeniul transporturilor. „Una dintre problemele majore ale României, cu impact negativ semnificativ asupra stării economice şi sociale a ţării, este absenţa unei reţele satisfăcătoare de transport rutier rapid (autostrăzi şi drumuri expres). România are în acest moment puţin peste 500 de kilometri de autostradă în operare şi aproximativ 250 de kilometri de autostradă în construcţie”, scriu „specialiștii” PSD. Care nu știu să numere prea bine, dat fiind că România are 732 de kilometri de autostradă.
PSD își propunea dezvoltarea transportului în mai multe direcții:
“Obiectivul principal al Strategiei Guvernului în domeniul transporturilor îl reprezintă asigurarea infrastructurii şi serviciilor, ca suport al activităţii economice şi sociale pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii. Pentru atingerea acestui obiectiv general şi a obiectivelor specifice din toate domeniile de transport, vor fi susţinute măsuri generale şi acţiuni obligatorii precum:
● Creşterea competivităţii între modurile de transport.
● Îmbunătăţirea serviciilor de transport prin investiţii în materiale rulante.
● Modernizarea staţiilor de cale ferată.
● Modernizarea porturilor şi aeroporturilor.
● Infrastructură rutieră de înaltă calitate.
● Extinderea transportului multimodal”.
Absolut în niciuna din aceste direcții nu s-a realizat nimic consistent.
Dar, să îi dăm în continuare credit ex-ministrului Răzvan Cuc, plecând de la premisa că vorbim de liniile generale de dezvoltare ale transporturilor. Cu mențiunea că modernizarea aeroportului a lăsat-o în grija unui băiat de 30 de ani pe numele său Bogdan Mîndrescu. Ca să fenteze guvernarea corporatistă, care impunea scoaterea la concurs a postului, PSD a decis să îl numească pe Mîndrescu Director Provizoriu (nu plin, pentru că nu se putea decât prin concurs, deși are aceleași atribuții și ca Director Provizoriu) al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

Cuc: niciuna nu e norocoasă-din 11
La sfârșitul lui iunie, PSD și Liviu Dragnea au făcut o evaluare, pe puncte, a întregului program de guvernare. În urma acestui demers, toți miniștrii au fost obligați să își scrie demisiile, forțându-se, astfel, plecarea premierului Grindeanu.
Conform evaluării făcute de liderul PSD Liviu Dragnea și de apropiații săi, din totalul de 393 de măsuri ce trebuiau implementate, doar 50 dintre acestea au fost îndeplinite (reprezentând 13%), 107 măsuri au fost realizate parțial (27%) şi 236 de măsuri sunt neîndeplinite (reprezentând 60%).
Sinteza politicilor pentru infrastructura de transport arată că Răzvan Cuc nu a dus la îndeplinire niciunul din cele 11 proiecte care trebuiau realizate până la 1 iulie 2017. Șase dintre ele au fost realizate parțial, iar de 6 nu s-a apucat.

PROIECTE REALIZATE PARȚIAL de ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, după analiza realizată de Liviu Dragnea, la 14 iunie
“1. Finalizarea, modernizarea și reabilitarea coridoarelor strategice, a intercoridoarelor, a drumurilor Trans-Regio și Euro-Trans
2. Transport rutier-variante ocolitoare-șosele de centură
3. Transportul feroviar de călători
4. Transportul cu metroul
5. Transportul aerian-Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București
6. Compania Tarom”, se arată în analiza PSD privind activitatea din primele șase luni la Ministerul Transporturilor.
Desigur, realizările parțiale ale lui Cuc sunt trecute “la mișto”. Cum poți realiza parțial transportul cu metroul, când singurul lucru important realizat anul acesta a fost toaletarea a zece stații? Când metroul Drumul Taberei are, în continuare, o întârziere de trei ani. Realizările parțiale la compania Tarom au constat, probabil, în achiziționarea celor două avioane Boeing, despre care nimeni nu știe cât au costat. Și care nu au fost plătite din banii domnului Cuc, desigur. Pe variantele ocolitoare, Răzvan Cuc a fost doar în vizită de lucru și a constatat că lucrările sunt întârziate (vezi exemplul centurii Bacău). În ceea ce privește transportul cu trenul, realizarea mandatului lui Cuc a fost posibilitatea de a achiziționa online, cu mai mult de șase ore înainte de plecarea trenurilor, a biletelor.

MĂSURI NEÎNDEPLINITE
“1. Transport rutier pentru rutele turistice de interes național și internațional
2. Transportul feroviar de marfă
3. Transportul multimodal
4. Aeroportul Internațional București Băneasa-Aurel Vlaicu
5. Transportul naval-Navigația pe Dunăre”, se arată în analiza PSD privind activitatea din primele șase luni la Ministerul Transporturilor.

Revista TIR tocmai a publicat, în ediția trecută, două rapoarte care arătau existența unei legături directe între infrastructura de transport deficitară și numărul mic de turiști care vin în România. Să îi ceri ministrului Cuc să rezolve, în numai șase luni, și problema drumurilor dar și a obiectivelor turistice, este rea intenție.
Ne întrebăm cum și mai ales ce trebuia să remedieze ministrul Cuc în transportul naval pe Dunăre. Să convingă transportatorii să nu mai ocolească România? Și cum să dezvolți transportul multimodal în jumătate de an, când tu ai termene de ani de zile pentru rezolvarea punctuală a transportului rutier, naval, feroviar etc?
Concluzionând, în apărarea lui Răzvan Cuc trebuie spus că unele dintre promisiunile din Programul de guvernare al PSD sunt extrem de fanteziste.


Dragnea despre Cuc: nu-i sună mintea ocupat
Acum când servește scopului PSD de aruncare în aer a guvernului PSD, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a ieșit complet șifonat la evaluare. Este printre extrem de puținii miniștrii care nu a avut nicio realizare din cele asumate de PSD. Dar au fost zile și mai însorite pentru Răzvan Cuc.
La 17 mai, Dragnea îl lăuda pe Cuc descriindu-l ca pe un tânăr de mare viitor: “A început să se facă ordine. În primul rând, trebuie pusă rânduială în infrastructură în modul în care se iau deciziile și o spun cu satisfacție ca băiatul acesta tânăr de la Transporturi –eu nu am avut inițial încredere în el– cu tot ceea ce face mie îmi dă semne bune. A pus ordine, are un câmp de acțiune foarte mare. Este un băiat tânăr care are minte. Cum spune domnul ministru (Petre Daea, n.red.) nu-i sună mintea ocupat”, a zis Dragnea.
Răzvan Cuc nu știa că stă atât de prost la evaluare –în pofida faptului că Dragnea credea că îi pâlpâie corect becurile– și declara la finalul lunii aprilie: “Pe mine mă interesează să monitorizez proiectele de infrastructură şi voi fi judecat pentru ceea ce voi face la Ministerul Transporturilor. Eu îmi fac treaba până în ultimul moment cât sunt ministru. Nu mă simt vizat de nimic în momentul de faţă, n-am avut discuţii de asemenea natură nici cu domnul prim-ministru, nici cu domnul preşedinte Dragnea. Drept dovadă, mă vedeţi pe şantiere şi continui să-mi fac treaba şi să respect termenele pe care mi le-am asumat”, a răspuns el întrebărilor jurnaliştilor.
Se pare, că după analiza PSD, Răzvan Cuc a rămas mai mult cu alergatul pe șantierele patriei. Cu toate acestea, la închiderea ediției, Cuc părea să fie favorit pentru funcția de ministru al Transporturilor în Cabinetul Tudose. Nu în baza realizărilor personale ci datorită susținerii controversatului senator Nicolae Bădălău, vicepreședinte PSD.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.