Ai un camion pe care vrei să îl duci la casat? Ce noi reguli trebuie să respecți? Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

Aprobarea de către Consiliul UE a noilor legi privind reciclarea autovehiculelor vechi este considerată o măsură binevenită atât pentru consumatori, cât și pentru producătorii de echipamente originale.
Consiliul UE a adoptat în mod oficial poziția sa de negociere privind actualizarea reglementărilor care reglementează reciclarea autovehiculelor la sfârșitul ciclului de viață. Această măsură reprezintă un pas important în strategia blocului privind economia circulară, care vizează reducerea dependenței de resurse, minimizarea deșeurilor și consolidarea competitivității sectoarelor auto și de reciclare din Europa.
Ce înseamnă „mașină la sfârșitul ciclului de viață”?
Un vehicul la sfârșitul ciclului de viață (ELV) este o mașină, o camionetă, un camion, o motocicletă, un cvadriciclu sau alt vehicul cu motor care a ajuns la sfârșitul duratei sale de viață utile și este trimis pentru dezmembrare, reciclare sau eliminare. Reglementările UE privind ELV impun ca aceste vehicule să fie supuse unor procese care includ depoluarea (eliminarea lichidelor și a componentelor periculoase), dezmembrarea sistematică și recuperarea materialelor, asigurându-se că, înainte de eliminarea finală, se recuperează cât mai multe materiale reutilizabile și reciclabile.
În poziția actualizată, Consiliul clarifică definiția ELV și adaugă derogări specifice, de exemplu pentru mașinile de epocă restaurate pentru a fi utilizate pe drumurile publice sau pentru vehiculele cu valoare culturală.
Conținut reciclat obligatoriu și domeniu de aplicare mai larg
Unul dintre punctele cheie ale acordului Consiliului este introducerea unor obiective obligatorii privind conținutul de plastic reciclat în vehiculele noi. Aceste obiective vor crește pe parcursul unui deceniu:
15 % plastic reciclat în termen de șase ani de la intrarea în vigoare a regulamentului
20 % până în al optulea an
25 % până în al zecelea an
Această abordare pe etape asigură producătorilor termene realiste pentru a îndeplini obiectivele mai stricte în materie de circularitate. În plus, domeniul de aplicare al regulamentului se extinde dincolo de autoturisme și autoutilitare, incluzând camioane grele, motociclete, vehicule cu trei roți, cvadricicluri și vehicule cu destinație specială, cum ar fi autospecialele de pompieri și ambulanțele. Producătorii vor fi obligați să pună în aplicare strategii de circularitate și să marcheze în mod clar piesele reciclabile pentru a facilita prelucrarea eficientă.
Sursa AICI
Articole înrudite
- Un camion a luat foc. Traficul a fost blocat
- O femeie a avut nevoie de spitalizare după ce un autoturism a lovit un camion
- Șofer român de camion, arestat în Italia. Ducea o „comoară” cu el
- Un șofer de camion a manipulat tahograful: L-a pus în poziția „odihnă”, deși conducea
- Au fost cozi de 10 km după ce un camion s-a defectat