Logo
Imprimă această pagină

Acord economic post BREXIT, anunțat. Companiile de transport ar pierde 850 mii lire dacă un camion întârzie 15 minute în vamă

Acord economic post BREXIT, anunțat. Companiile de transport ar pierde 850 mii lire dacă un camion întârzie 15 minute în vamă

Negociatorul-şef britanic al Brexitului David Frost i-a transmis premierului Boris Johnson că se aşteaptă la un acord comercial cu Uniunea Europeană (UE) ”la începutul săptămânii viitoare”, dezăluie tabloidul The Sun fără să citeze surse, relatează Reuters.


David Frost a anunţat duminică, pe Twitter, ”progrese”, în ultima perioadă, în negocierile cu Bruxellesul.

Cu toate acestea, diplomaţi europeni au avertizat că timpul presează, iar unul dintre ei a deplâns faptul că ”poate este deja prea târziu”.

Marea Britanie va părăsi piața comună a UE la sfârșitul anului, dar există încă probleme importante de rezolvat. Ambele părți s-ar putea confrunta cu un dezastru sub forma unor blocaje uriașe în trafic, pierderi de locuri de muncă și creșterea prețurilor.

Falsul „made in Britain”

Cele mai slabe verigi din acest lanț al Brexit-ului sunt porturile care asigură transportul de persoane și mărfuri. Chiar dacă cele două părți pot conveni asupra unui acord comercial, mărfurile ar trebui înregistrate și verificate la Dover. Michel Barnier, principalul negociator al UE pentru Brexit, a explicat că UE nu poate risca ca bunurile din întreaga lume să fie adunate/reambalate în Marea Britanie, să fie declarate bunuri britanice și apoi să intre pe piața unică a UE prin ușa din spate.

Controalele sunt necesare tocmai pentru a preveni acest lucru, spun experții și ele vor prelungi termenele de livrare cu până la două zile. O astfel de întârziere nu numai că va afecta negativ lanțurile de aprovizionare, ci ar perturba și industria alimentară. Peștele, crustaceele și legumele ar putea putrezi în timp ce camioanele așteaptă la coadă. Unele medicamente sunt, de asemenea, extrem de sensibile la întârzieri.

Transportatorii britanici știu vinovatul pentru haos. "Guvernul a acționat mult prea târziu. Cum ne pot cere să pregătim totul dacă nu primim informații?" se întreabă Richard Burnett, CEO al Road Haulage Association. Au mai rămas doar trei luni și încă mai există multe necunoscute. Unde vor fi amplasate punctele de control ale camioanelor? Ce programe de computer ar trebui să instaleze transportatorii, având în vedere că guvernul încă testează software-ul vamal? Cine ar trebui să proceseze declarațiile vamale pentru sute de milioane de livrări?

Până în prezent, 5.000 de oficiali au gestionat 50 de milioane de documente vamale pe an, spune Burnett. După Brexit, va exista o creștere de aproximativ 220 de milioane de declarații, ceea ce înseamnă că biroul vamal ar necesita zeci de mii de agenți suplimentari, spune el. Mulți transportatori din UE, se teme Burnett, ar putea elimina complet Marea Britanie din programele lor. „Nimeni nu vrea să facă parte din acest haos.”

Chiar și întârzieri de doar 15 minute ar duce la cheltuieli suplimentare anuale de 850.000 de lire sterline pentru companiile de transport. Numeroase companii britanice din industria automobilelor și a produselor chimice au dezvoltat planuri de urgență pentru a transfera o parte din producția lor pe continent, dacă ar fi necesar.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.