Logo
Imprimă această pagină

4.002 persoane au fost ucise în accidente rutiere cu camioane într-un singur an Recomandat

4.002 persoane au fost ucise în accidente rutiere cu camioane într-un singur an

Oboseala șoferului este recunoscută pe scară largă ca un factor de risc major care reduce siguranța rutieră și reprezintă o amenințare, nu numai pentru șoferi, ci pentru toți utilizatorii drumului.


Cu toate acestea, au existat puține cercetări cu privire la oboseala șoferului în transportul comercial și nu au existat studii sau rapoarte extinse la nivelul UE pe această temă în ultimii 15 ani. Obiectivul dublu al acestui studiu este, în primul rând, să descrie natura și amploarea oboselii șoferului în sectorul transportului rutier de călători și mărfuri din Europa. În al doilea rând, își propune să examineze condițiile specifice de muncă ale șoferilor profesioniști și modul în care aceste condiții conduc la oboseală endemică în sector.
Studiul a analizat se bazează pe o analiză a datelor colectate printr-un sondaj online realizat în jurul a 2.800 de șoferi de autobuze, autocare și camioane din Europa.


Sfidând oboseala șoferilor
Deoarece oboseala este definită în diferite moduri, unii șoferi nu-i cunosc simptomele și nu pot fi nici măcar conștienți de faptul că sunt obosiți până când nu apare un accident. Cu toate acestea, multe definiții împărtășesc ideea că oboseala este o stare cauzată de efortul prelungit. Este o afecțiune care se manifestă fiziologic, cognitiv și emoțional. La șoferi, aceasta duce la o scădere a funcțiilor mentale și fizice, ceea ce la rândul său duce la un control slab al direcției, scăderea timpului de reacție, și pierderea atenției și percepției pericolelor.
Apariția oboselii nu este conștientă sau planificată, este mai degrabă un proces mental și fizic autonom. Accidentele legate de oboseală sunt adesea caracterizate printr-o pierdere semnificativă a controlului care are ca rezultat o traiectorie neintenționată a vehiculului și lipsa unui răspuns de frânare. Accidentele rutiere care implică vehicule grele tind să fie mai grave decât alte coliziuni, cu consecințe grave pentru toți cei implicați, deoarece dimensiunea și masa vehiculelor implică forțe mai mari și mai distructive. În Europa, în 2016 (conform celor mai recente date disponibile) 4.002 de persoane au fost ucise în accidente rutiere cu camioane și 594 de persoane în accidente cu autobuze sau autocare. În rândul șoferilor de autobuze, autocare și camioane se știe că oboseala șoferului este o problemă serioasă în toată Europa. Mulți șoferi văd oboseala ca o trăsătură caracteristică a profesiei de conducător auto.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.