Doi ani și jumătate pentru studiu de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov - Bacău
CNAIR a semnat contractul de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov - Bacău".
CNAIR a semnat contractul de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov - Bacău".
Miercuri, 20.05.2020, CNAIR SA a semnat contractul de “Proiectare și execuție DN 28B Târgu Frumos - Botoșani". Operatorul economic care va realiza execuția contractului de lucrări este Asocierea S.C. AQUA PARC S.R.L. - S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. - VAHOSTAV - SK a.s. - TRAMECO S.A.
Marile proiecte de investiţii în infrastructură au fost accelerate, iar în acest moment sunt 164 de kilometri de şantiere deschise pentru autostrăzi şi drumuri naţionale, a declarat, marţi seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
Nodul de la Chețani, fără de care nu pot fi deschiși traficului în această vară cei 18 kilometri de autostradă dintre Iernut și Chețani, la care lucrează italienii de la Astaldi și care sunt aproape gata, va fi construit de angajați ai Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au declarat pentru G4Media surse din CNAIR.
Luni, 11 mai 2020, CNAIR SA a semnat contractul PROIECTARE ȘI EXECUȚIE AUTOSTRADA SIBIU - PITEȘTI, SECȚIUNEA 5, CURTEA DE ARGEȘ – PITEȘTI, KM 92+600 – KM 122+950” cu ofertantul castigator ASTALDI SpA (ITALIA).
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 30.04.2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Centura Municipiului Rădăuți" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2. Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.
Al doilea tronson de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești care va avea constructor este cel de 30,35 km în continuarea actualei A1 București - Pitești și până la Curtea de Argeș. Este vorba despre secțiunea 5 a autostrăzii, iar contractul de aproape 390 de milioane de euro va fi semnat cu Astaldi, după aproape trei ani cât a durat licitația. Pe A1 Sibiu - Pitești se mai lucrează în prezent pe circa 13 km de la Sibiu la Boița.
Drumul Expres Craiova Pitești trece greu din teoria pusă minuțios pe hârtie în practica vremurilor noastre . De altfel, jumătate din drum se vede doar pe hârtie acum, întrucât tronsoanele 3 și 4 sunt și la această oră în faza de licitație.
În august 2017, după vizite cu presa pe șantier în care s-au răstit la constructori, ministrul Cuc și Ștefan Ioniță, șeful Companiei de Autostrăzi de la acel moment, au reziliat contractul cu firma Salini pentru secțiunea cu tuneluri din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva - singura bucată care acum lipsește de la Sibiu la Nădlac. Acum, constructorul a câștigat la Curtea Internațională de Arbitraj daune de circa 50 de milioane de euro. Mai mult, arbitrii au stabilit că fostul contract încă e în vigoare, într-un moment în care CNAIR încearcă cu disperare, pe ultima sută de metri, să contracteze lucrările la tuneluri pentru a nu fi nevoită să dea banii europeni înapoi pe toată autostrada Lugoj - Deva.