Varianta ocolitoare a orașului Târgu Mureș pentru 2020
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus Aplicația de Finanțare pentru proiectul ”VARIANTA DE OCOLIRE TÂRGU MUREȘ” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1-Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Componenta 1, Obiectiv Specific 1.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.
Obiectivul general al proiectului vizează crearea unei rețele moderne de transport rutier, în vederea dezvoltării regionale a zonei, îmbunătățirea fluxului de trafic, reducerea timpului de călătorie, reducerea poluării și reducerea numărului de accidente rutiere în regiune.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt: construirea până în 2020 a 11,643 km de variantă de ocolire, 5 poduri, 2 pasaje, 1 viaduct, 2 intersecții giratorii și 2 parcări; reducerea timpului de călătorie cu 20,28 minute; creșterea confortului și siguranța traficului; dezvoltarea zonelor pe care varianta de ocolire le va deservi și economie de combustibil.
Proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea socio-economică a zonei, fluidizarea traficului, devierea traficului de tranzit în afara mun. Târgu-Mureș, scăderea poluării în oraș, reducerea numărului de accidente rutiere și victime umane..
Rezultatele așteptatele ale proiectului sunt: construirea a 11,643 km de variantă de ocolire, 5 poduri, 2 pasaje, 1 viaduct, 2 intersecții giratorii și 2 parcări; reducerea timpului de călătorie cu 20,28 minute.
Valoarea totală a proiectului este de 432.328.181,65lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-260.808.941,86 lei, 25% contribuția proprie-86.936.313,93 lei, restul de 84.581.925,86 lei reprezentând TVA.
Durata proiectului: 108 luni
Articole înrudite
- Interziși în UE, chinezii se apucă de construit Autostrada București
- Când vom avea Drum expres între București și Târgoviște?
- VIDEO S-a deschis circulația pe noul Pasaj rutier peste A0 pe DN4
- INCREDIBIL. S-a lăsat asfaltul la o rampă de pe Podul de 500.000.000 euro
- Ce sume de bani primesc oamenii expropriați pe Autostrada Sibiu - Pitești?