Logo
Imprimă această pagină

Turcii mai construiesc încă o bucată (a treia) din Autostrada Centurii București

Turcii mai construiesc încă o bucată (a treia) din Autostrada Centurii București

„Luni, 15.06.2020, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect "Proiectare și Executie Autostrada de Centură București, km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord, km 0+000 - km 52+770, Lot 1: km 2+500 - km 20+000" către toți ofertanții.

Ofertantul desemnat câștigător este NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia), cu preţul de 746.763.568,57 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componența financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică. Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a acestora este de 10 ani”.

Este primul câștigător anunțat pe partea de NORD a Autostrăzii de Centură București (complet diferită față de Centura București). 

 

Pe partea de Sud, circa 52 de kilometri, cele trei loturi au fost contractate în primăvara 2019, după doi ani de licitație. Nici până astăzi nu avem lucrări în teren. Motivul: nu avem exproprieri și autorizații de construire.

Una dintre marile semne de întrebare o reprezintă constructorul primelor două loturi de pe partea sud. Este vorba de  Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, o companie turcească. Necunoscuți în România, reprezentanții Alsim Alarko au transmis, pentru presă, informații potrivit cărora sunt o companie de top 10 din Turcia și pe locul 79 la nivel mondial. Alarko ar avea planuri mari în România, iar reprezentanții firmei privesc proiectul A0 drept cel care va deschide drumul și altor lucrări în țara noastră și în Europa. „Strategia companiei pe termen lung este de a investi în România prin Parteneriatele Publice Private, de aceea s-a pregătit un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”, au transmis reprezentanți ai societății.

Potrivit acestora, compania turcă a participat deja la alte 13 licitații în Romania pentru proiecte de infrastructură, printre care Centura Timișoarei, Drumul expres Pitești-Craiova sau lucrări de reabilitare cale ferată.

Asocierea Aktor-Euroconstruct Trading a fost demensat câștigător pe al treilea lot.

Asocierea a întâmpinat mari probleme pe lotul doi al Autostrăzii Sebeș-Turda. Cel mai lung dintre toate cele patru tronsoane de pe A1 prezintă multe lucrări cu un grad de dificultate ridicată. În ritmul actual, finalizarea lotului până la finalul anului 2020 este tot mai greu de atins, spun specialiștii.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.