Logo
Imprimă această pagină

O comună din România va avea centură ocolitoare. Trec 24.000 mașini pe zi Recomandat

O comună din România va avea centură ocolitoare. Trec 24.000 mașini pe zi

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor, Ilie Bolojan, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că preconizează ca până în anul 2023 să fie finalizată centura ocolitoare a comunei Sânmartin, de 5,7 kilometri, în zona cea mai circulată a judeţului.

Drumul de ocolire Sânmartin ar urma să descongestioneze traficul din Zona Metropolitană Oradea şi să evite crearea ambuteiajelor în localitatea Sânmartin şi în staţiunea Băile Felix. Numărul maşinilor care circulă din Oradea înspre Cluj-Napoca prin localitatea Oşorhei şi înspre Deva prin Sânmartin - Băile Felix depăşeşte 24.000 în doar 24 de ore.

"S-a finalizat documentaţia pentru centura comunei Sânmartin, în Zona Metropolitană Oradea, zona cea mai circulată din judeţ. Este o prioritate pentru Consiliul Judeţean. În acest sens, am demarat câteva proiecte prin transformarea centurilor localităţilor Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei în drumuri judeţene, lucrăm la aceste proiecte tehnice ce vor fi finalizate în toamna acestui an, finanţate prin POR. Astfel, pe trei direcţii spre Oradea şi în Zona Metropolitană, traficul va fi mult mai fluent. Pe zona de nord a ZMO, centura Biharia şi spre Deva, centura Sânmartin sunt finanţate din alte proiecte", a declarat Ilie Bolojan.

Proiectul centurii Sânmartin, prezentat de Bolojan, a fost început în acest an, în baza unui protocol încheiat între Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi, Consiliul Judeţean Bihor, în parteneriat cu Primăria Sânmartin, pentru pregătirea documentaţiei tehnice pentru finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

 Varianta cea mai bună din două propuse a fost aleasă varianta lungă, de 5,7 kilometri, care ocoleşte localitatea Sânmartin, cu Băile Felix şi Băile 1 Mai. În şedinţa de joi a CJ Bihor, se va supune votului această variantă, care a fost aprobată atât de Compania Naţională de Drumuri, cât şi de Primăria Sînmartin, precum şi indicatorii tehnico-economici, având documentaţia completă.

Traseul ar urma să aibă o lungime de 5,75 kilometri, cu două benzi, cu o lăţime pe bandă de 3,5 metri. Porneşte din giraţia de pe strada Iancu de Hunedoara din Oradea, printr-un pasaj suprateran peste Centura Oradea, apoi va fi construită de-a lungul cursului Pârâului Peţa, continuând spre Băile 1 Mai. În această zonă va fi construit un alt pasaj suprateran peste drumul dintre Sânmartin şi Băile 1 Mai şi peste calea ferată Oradea - Sânmartin. Revenirea în Drumul Naţional 76 (DN76) se va face printr-un sens giratoriu, care ar urma să fie construit cu aproximativ 50 de metri înainte de a vira spre localitatea Cordău, la ieşire din Băile Felix spre Beiuş.

Paralel cu noua şosea, spre pârârul Peţa, este proiectată şi o pistă de biciclete. Aceasta va lega pista oraşului Oradea, din zona cartierului Prima, de staţiunea Băile Felix. Vor mai fi construite două bretele de legătură pentru Băile 1 Mai şi DN76, în lungime de 2,27 kilometri, astfel încât lungimea totală a centurii se ridică la 8,02 kilometri.

Valoarea estimată a lucrării este de 44 de milioane de euro, durata de execuţie fiind de 17 luni, dintre care trei luni proiectarea.

După ce va primi avizul în comisia tehnică a Ministerului Transporturilor, se va da drumul la licitaţie pentru proiectare şi execuţie, în octombrie, astfel încât în primăvară să existe un contract semnat, cu termen de finalizare a lucrării la finalul anului 2023, arată Agerpres.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.