Logo
Imprimă această pagină

MINISTRUL CUC LANSEAZĂ O LICITAȚIE PENTRU O AUTOSTRADĂ CE TREBUIA TERMINATĂ ÎN 2016 Recomandat

MINISTRUL CUC LANSEAZĂ O LICITAȚIE PENTRU O AUTOSTRADĂ CE TREBUIA TERMINATĂ ÎN 2016

Ministrul Răzvan Cuc a anunţat că a fost lansată licitaţia
pentru proiectul tehnic şi studiul de fezabilitate aferente
Autostrăzii Bacău-Braşov, informează Ministerul
Transporturilor.


Am încercat să vedem cât este realitate și cât PR în anunțul
privind pregătirea unei noi autostrăzi.
Apoi a venit explicația:
„În vederea realizării autostrăzii Brașov-Bacău, a fost făcut un
prim pas de către Compania Națională de Administrare a
Infrastructurii Rutiere. Pentru elaborarea studiului de
fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție a fost lansată
licitația deschisă în vederea atribuirii contractului.
Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul
Operațional Infrastructura Mare–POIM.
Valoarea totală a contractului, lansat în licitație, a fost estimată
între 29,8 si 35,2 milioane lei. Lucrările vor fi executate în
județele Brașov, Covasna, Bacău. În cadrul contractului vor fi
prestate următoarele servicii: elaborare SF, ținând cont de
aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme,
normative, standarde, legi etc.); întocmirea documentației
suport și asistență acordată Beneficiarului pentru susținerea
aplicației de finanțare; Realizarea Proiectului pentru
Autorizarea Construcției și asistență tehnică până la obținerea
autorizației de construcție de către Beneficiar; asistență tehnică
acordată Beneficiarului în perioada derulării procedurii de
achiziție publică a contractului de lucrări. Criteriul de atribuire
este: cel mai bun raport calitate-preț. Durata contractului este
de 30 de luni. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este
8 iulie 2019”.
Un drum de perspectivă

Potrivit graficului în materie de construcție de autostrăzi
consultat de revista TIR Magazin, autostrada Bacău-Brașov se
află trecută la poziția "Autostrăzi de perspectivă, cuprinse în
Anexa Master Planului General de Transport–perioda de
Programare 2021/2030". Autostrada ar urma să aibă 160 de
kilometri și să coste 8 miliarde de lei. Procesul Verbal de
anulare a procedurii a fost semnat în data de 19.04.2016.
"Proiect de perspectivă, cu orizont de implementare 2021-2030.
Se are în vedere promovarea fazei de pregătire a SF + PT în
perioada 2014-2020", sunt singurele mențiuni al CNADNR.
I-a încăierat pe politicieni
Autostrada Bacău–Brașov a fost obiect de dispute politice în
urmă cu mai mulți ani. „Liderii USL din Moldova au început un
lobby puternic la Bucureşti pentru construcţia de autostrăzi,
cele două mari proiecte puse în discuţie fiind autostrada Bacău-
Braşov şi autostrada Iaşi-Târgu-Mureş. Principalii promotori ai
acestor proiecte sunt Viorel Hrebenciuc (PSD) şi Relu Fenechiu
(PNL). Primul susţine că i-a convins pe premierul Ponta şi
vicepremierul Dragnea, cel de-al doilea mizează pe sprijinul lui
Crin Antonescu şi al ministrului de Finanţe, Daniel Chiţoiu. Pe
ultimul, Fenechiu chiar îl avertizează că trebuie să ţină cont de
decizia partidului, care a votat pentru autostrada Iaşi-Târgu
Mureş, dacă mai vrea să fie ministru. Din declaraţiile social-
democraţilor partida pare să fie câştigată de cei care susţin
autostrada Bacău-Braşov, cealaltă propunere fiind considerată
prea scumpă”, scria gandul.info în 2013.
Reprezentantul PSD a susținut că, din calculele sale, peste
80% din autostradă poate fi finalizată până în noiembrie 2016.
„Aprobările pentru autostrada Bacău-Brașov pot dura până la
400 de zile, sper să o putem scoate la 250 de zile, astfel încât,
în iunie 2015, să ne apucăm şi, dacă va fi un constructor
serios, în noiembrie 2016 poate fi finalizată 80% din ea. Poate
pentru unii pare optimistă părerea mea, dar mă bazez pe
specialişti când spun acest lucru”, susţinea Fenechiu.
Urmarea: nu s-a făcut nicio autostradă în Moldova.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.