Logo
Imprimă această pagină

Încă un tronson de pe Autostrada de Centură București are constructor. E român Recomandat

Încă un tronson de pe Autostrada de Centură București are constructor. E român

Contractul de circa 832 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția celor 19 km ai Lotului 2 de pe Autostrada de Centură (A0) Nord a fost semnat de către CNAIR cu o asociere de firme ale constructorului român Umbrărescu.

Tronsonul care se întinde de la intersecția cu DN1 (Corbeanca) până la intersecția cu DN2 (Afumați) are un termen de proiectare de 12 luni și de 22 de luni pentru execuție. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, speră însă ca unele etape să se scurteze, dar și reproiectarea nodului rutier cu DN1 care a fost „schițat” deficitar în SF-ul din 2008.

Autostrada de Centură A0 Nord - Sectorul 2

Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE (llider de asociere)
Valoarea contractului: 831.920.653,34 lei fara TVA.
Lungime: 19 km
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este de 154 luni, din care:
12 luni perioada de proiectare,
22 luni perioada de execuție a lucrărilor
120 luni perioada de garanție a lucrărilor

”Constructorul român - același ca pe lotul 4 al A0 Nord - se poate apuca acum de lucru, după ce ultima contestație pentru tronsonul 2 (între DN1 - Corbeanca și DN2 - Afumați) a fost respinsă recent de Curtea de Apel București”, a declarat miercuri ministrul Cătălin Drulă.

Potrivit ministrului pe lângă cei 19 kilometri de autostradă, lotul dintre Corbeanca și Afumați presupune și realizarea a 2 noduri rutiere, precum și 10 poduri și pasaje.

„I-am cerut antreprenorului să dea dovadă de aceeași seriozitate pe care a arătat-o până acum și să urgenteze, pe cât se poate, lucrările pe care le are pe A0. Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât la începutul sezonului de lucru 2022 să înceapă șantierul. Vom analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relații mai eficiente de intrare și ieșire din autostradă”, a spus Drulă.

„Vreau ca în 2023 A0 să înceapă să preia din traficul care sufocă Bucureștiul și Ilfovul, iar în 2024 să putem circula integral pe Autostrada de Centură a Bucureștiului - un proiect pentru care mă lupt din 2016 încoace”, a mai spus ministrul.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.