Logo
Imprimă această pagină

Constructorul Variantei Ocolitoare a Bârladului a primit ordinul de începere a proiectãrii

Constructorul Variantei Ocolitoare a Bârladului a primit ordinul de începere a proiectãrii

START… Mos Nicolae vine cu vesti bune pentru Bârlad si locuitorii sãi. Ieri a avut loc la Primãria Bârlad o întâlnire foarte importantã, aproape istoricã: beneficiarii Variantei Ocolitoare (VO) a Bârladului (CNAIR si DRDP Iasi) si constructorul care o va proiecta si executa au dat startul începerii proiectãrii, care va dura opt luni pânã în luna august anul viitor. La aceastã primã întâlnire s-a discutat despre investitia în valoare de 28 milioane de euro. Totodatã, s-a dat ordinul de începere a proiectului pentru Varianta Ocolitoare a Bârladului, care începe sã prindã contur.

Ieri, 5 decembrie, în sala de sedinte a Primãriei Bârlad a avut loc sedinta de început pentru activitatea de proiectare a investitiei „Proiectare si Executie Varianta de Ocolire a municipiului Bârlad”. Au participat, din partea beneficiarului proiectului, primarul Dumitru Boros împreunã cu specialisti din cadrul institutiei, iar din partea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – Camelia Bejan, director executiv, si Ovidiu Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, care asigurã consultanta pânã la începerea lucrãrii. De asemeni au fost prezenti reprezentantii constructorului SC Tehnic Asist SRL Botosani si proiectantul SC Tass Infra Logistic SRL Botosani, în calitate de antreprenor si proiectant. „S-au pus la punct mai multe detalii tehnice, s-a dat ordinul de începere a proiectãrii, care dureazã opt luni, cu tot cu obtinerea avizelor si cu expropieri. Deocamdatã lista cu cei expropiati nu poate fi fãcutã publicã. Urmeazã sã ne întâlnim si cu reprezentantii celorlalte douã primãrii, Zorleni si Grivita, sã stabilim culoarul pe unde va trece, sã vedem dacã nu cumva s-a dat teren prin locul unde este prevãzut acest culoar, dacã nu existã încãlcãri ale legii. La Bârlad am mai stabilit si cã trebuie fãcute studii geotehnice, deoarece VO este pe malul Bârladului, s-ar putea ca pânza freaticã sã fie sus, trebuind sã fie consolidat terenul. Sunt detalii tehnice ce trebuie luate în considerare la proiectare. Important este cã s-a dat ordinul de începere al proiectãrii, deci suntem în grafic”, a precizat ing. Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iasi.

Reamintim cã, pe 9 august CNAIR a declarat câstigãtoare a licitatiei pentru proiectarea si construirea VO Bârlad, asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL din Botosani, cu un pret oferit de 132.050.652,68 lei fãrã TVA ( 28 milioane de euro). Soseaua de centurã a Bârladului va avea un cost de 2,49 milioane de euro fãrã TVA pentru fiecare kilometru executat. Contractul a fost semnat pe 23 octombrie, la sediul Consiliului Judetean Vaslui, iar obiectul contractului îl reprezintã proiectarea si executia lucrãrilor pentru constructia „Variantei de Ocolire a municipiului Bârlad”, care este formatã dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfãsoarã între DN 24, la intrarea în Barlad în zona numitã Tãrãncuta, si DN 24, la iesirea din Bârlad spre Vaslui, prin localitatea Simila, comuna Zorleni. Va avea o lungime totalã de 11,281 kilometri, o lãtime platformã de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, douã intersectii la nivel si douã parcãri. Prin executia acestui contract se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirectionarea traficului greu în afara orasului. Durata de realizare a investitiei (proiectare si executie) este de 30 de luni de la data începerii activitãtii de proiectare / data de începere a lucrãrilor. Din total, opt luni sunt alocate pentru proiectare, aici fiind incluse atât elaborarea si finalizarea documentatiei pentru obtinerea Hotãrârii de Guvern privind exproprierile, cât si proiectul pentru autorizatia de construire, iar restul de 22 de luni pentru executia investitiei. Perioada de garantie a lucrãrii oferitã de câstigãtoarea licitatiei este de sapte ani. vremeanoua.ro

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.