Logo
Imprimă această pagină

Consitrans va proiecta lărgirea la 4 benzi a celor 1,2 km din DN1A, între Centură şi intersecţia cu Şoseaua Chitila-Mogoșoaia Recomandat

Consitrans va proiecta lărgirea la 4 benzi a celor 1,2 km din DN1A, între Centură şi intersecţia cu Şoseaua Chitila-Mogoșoaia

Consitrans, cea mai mare companie românească de proiectare din zona infrastructurii, a depus singura ofertă pentru proiectarea obiectivului Lărgire la 4 benzi DN 1A şi măsuri de siguranţa rutieră pe sectorul cuprins între Centura Bucureşti şi intersecţia cu Şoseaua Chitila-Mogoșoaia.

Proiectul este o măsură suplimentară de creştere a capacităţii de transport în zona Centurii Bucureştiului.
"A fost depusă o ofertă din partea firmei CONSITRANS pentru proiectarea obiectivului Lărgire la 4 benzi DN 1A şi măsuri de siguranţa rutieră pe sectorul cuprins între Centura Bucureşti şi intersecţia cu Şoseaua Chitila-Mogoșoaia. Tronsonul de drum naţional, cu o lungime de circa 1,2 km, traversează zona de intravilan a localităţii Mogoşoaia şi este mărginit de proprietăţi destinate rezidenţei sau activităţilor comerciale", anunţă secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat, în luna aprilie, la licitaţie studiul de fezabilitate necesar lărgirii la patru benzi a unui tronson din DN 1A, cuprins între Centura Bucureşti şi Şoseaua Chitila-Mogoşoaia.
Valoarea estimată a contractului a fost între 292.079,45 şi 344.275,71 lei fără TVA. Contractul de cinci luni urmează să fie finanţat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM).
La începutul anului, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că proiectele de lărgire a drumurilor naţionale la patru benzi nu mai reprezintă o soluţie.
„Nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50–’60, în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naţionale aglomerate, soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi, prin mijlocul satelor. Se poate construi mai ieftin şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor. Și aici mă refer mai ales în zona de şes. Uitaţi-vă la drumurile care sunt la patru benzi, spre Giurgiu, sau în alte părţi, unde sunt treceri de pietoni, sunt limite de viteză, giratorii, satele respective sunt rupte în două şi nu se mai poate traversa. Chiar pe Bucureşti – Târgovişte, la Chitila, cu parapete de beton pe mijloc. Uitaţi-vă şi la Piteşti – Câmpulung – Braşov, proiect similar pe documentaţie proastă, nu e gata, va fi reziliat şi relicitat. Dacă ne uităm la Deva – Oradea, abia după 10 ani şi nenumărate rezilieri şi relicitari, va fi gata anul acesta”, declara Drulă în ianuarie.

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.