Logo
Imprimă această pagină

50 de autostrăzi, drumuri expres, șosele de centură promise de Coaliția PNL-PSD-UDMR Recomandat

50 de autostrăzi, drumuri expres, șosele de centură promise de Coaliția PNL-PSD-UDMR

Noua coaliție PNL-PSD-UDMR și-a prezentat programul de guvernare. În care a promis toate proiectele de infrastructură posibile.

  1. INFRASTRUCTURA DE TRANSPORTURI

Dezvoltarea infrastructurii de transport reprezintă o condiție esențială pentru creșterea nivelului de trai, a veniturilor oamenilor, pentru stimularea investițiilor, pentru crearea de noi locuri de muncă, pentru creșterea mobilității cetățenilor și a mărfurilor, pentru scoaterea din izolare socio-economică a zonelor subdezvoltate prin dezvoltarea echilibrată a rețelelor de transport între toate regiunile țării. Asigurarea conectivității și a accesabilității la principalele coridoare de transport care să conducă la îmbunătățirea legăturilor între principalii poli economici de creștere va constitui principalul obiectiv al politicilor de transport. Nicio regiune nu va rămâne în urmă din punctul de vedere al dezvoltării infrastructurii de transport, stimulând astfel dezvoltarea echilibrată și coezivă a României.

Anexă – Lista de proiecte

  1. Rutier

         Continuarea proiectelor în execuție și finalizarea acestora, respectiv:

o          A3, Autostrada Transilvania

o          A1, Autostrada Sibiu–Pitești:

o          A0, Autostrada de centură a municipiului București, inclusiv pregătirea implementării drumurilor radiale;

o          A10, Autostrada Sebeș-Turda - lotul 2;

o          DX12, Drum expres Craiova–Pitești

o          Drum expres Brăila–Galați

o          Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inclusiv drum de legătură.

o          Autostrada Lugoj – Deva (Margina - Holdea)

         Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor  stabili traseul optim și valoarea de investiție, după cum urmează:

▪           Autostrada A8, Târgu Mureș - Târgu Neamț-Iași-Ungheni

▪           Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret

▪           Autostrada A13, Brașov - Bacău

▪           Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău

▪           Autostrada A9, Timișoara-Moravița

▪           Autostrada A3 Târgu Mureș – Brașov;

▪           Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4);

▪           Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor (Drum de legătură Brăila – A7 – ramurile Buzău și Focșani, Brăila - Tulcea, Constanța - Tulcea, Tișița - Albița), din care se va finaliza Drum de legătură Brăila – A7 – ramurile Buzău și Focșani;

▪           Drum expres Calafat – Lugoj;

▪           Drum expres Sfântu Gheorghe - Ditrău, respectiv Sovata - Miercurea Ciuc;

▪           Drum expres București-Târgoviște.

▪           Drum expres Suceava - Botosani

▪           Drum expres București-Alexandria

▪           Drum expres Piatra Neamt-Bacau

▪           Trans Regio Brăila-Călărași-Chiciu cu VO la Slobozia, VO Insuratei, VO Viziru,VO Baraganu

▪           Drum expres Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava

▪           Legătura A3-Aeroport Henri Coandă

         Creșterea mobilității în zona Valea Prahovei prin:

o          Finalizarea proiectării și licitarea execuției lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Ploiești-Brașov;

o          Creșterea capacității administrative a C.N.A.I.R., pentru buna implementare a Autostrăzii Ploiești-Brașov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu autoritățile locale, respectiv cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI);

o          Realizarea unor investiții, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).

         Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcție de variante de ocolire în perioada 2021- 2024, ca de exemplu:

o          continuarea proiectelor de construcție variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare): DNCB (Drumul Național Centura Municipiului București, modernizare la 4 benzi și intervenții la cele 4 pasaje Domnești, Berceni, Oltenița și Cernica); VO Buftea; VO Bârlad; VO Timișoara Sud;  VO Zalău; VO Satu Mare și legătura Oar; VO Târgu Jiu, VO Galați; VO Tecuci, VO Mihăilești, VO Târgu Mureș;

o          Demararea unor proiecte noi: Centura Metropolitană Cluj-Napoca, VO Sighișoara; VO Vaslui; VO Sf. Gheorghe; VO Pitești Vest, VO Timișoara Vest; VO Râmnicu Vâlcea;VO Piatra Neamț, VO Iași, VO Ștei, VO Tg. Jiu, VO Bistrița, VO Aleșd, VO Falticeni, VO Campulung Moldovenesc, VO Vatra Dornei

o          Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaș, VO Salonta, VO Arad Est, VO Giurgiu, VO Gura Humorului  precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține);

o          Proiectarea și ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura conectivitatea la rețeaua de autostrăzi.

         Dezvoltarea unor programe în parteneriat M.T.I. -C.N.A.I.R.-C.N.I.R.-mediul universitar pentru formarea de specialiști în domeniul construcției de infrastructură rutieră, precum și a unor parteneriate cu organizațiile profesionale și patronale pentru formarea de forță de muncă calificată în domeniul construcției de drumuri;

         Analizarea, în colaborare cu ministerele de resort, a oportunității și modalităților de sprijin al industriei autohtone în domeniul materialelor de construcții (ca de exemplu: producția de bitum, agregate, etc);

         Digitalizarea infrastructurii rutiere prin promovarea componentei de S.I.T. (Sisteme inteligente de transport) pentru toate obiectivele de construcție autostrăzi

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.