C5. Document exclusiv. Șeful CNAIR și-a redus salariul la "numai" 55.794 lei Recomandat

C5. Document exclusiv. Șeful CNAIR și-a redus salariul la "numai" 55.794 lei

COLOANA A CINCEA. Suntem onorați să vă prezentăm, în exclusivitate, o serie de documente despre felul șmecheresc în care conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) își dă singură salarii și indemnizații uriașe, în lipsa oricăror rezultate concrete. Orice asemănare cu persoane și situații reale este total intenționată.

Coarne și Coadă-de-cal, vedetele asfaltului
În ciuda crizei financiare care sufocă România, în decembrie 2024, membrii Consiliului de Administrație al CNAIR au găsit un moment „prielnic” pentru a-și urca propriile indemnizații până la cer. Din milă birocratică, au aruncat și două „oscioare” către directorul general Cristian Pistol, zis Coarne, și către directorul economic Ionuț Mașala, zis Coadă de Cal.
"4.2. În temeiul art. 19 lit. t) din Statutul C.N.A.I.R. S.A. și al art. 38 alin. (1) și (2) din O.U.G. 109/2011, având în vedere propunerea C.N.R. (conform minutelor din 04–05.12.2024), Consiliul de Administrație aprobă actualizarea nivelului remunerației directorului general și al directorului economic, conform notei nr. 11/11994/12.12.2024.
Consiliul de Administrație este de acord cu draftul Actelor Adiționale la Contractele de Mandat nr. 92/69850/19.07.2023 (director general Cristian Pistol) și nr. 92/69852/19.07.2023 (director economic Ionuț Mașala), conform prevederilor O.U.G. 109/2011.", se spune în Hotărârea CA nr. 15 din 17.12.2024.

DESCARCĂ AICI Hotărârea CA nr. 15 din 17.12.2024, în format .pdf

În traducere liberă: măriri doar pentru cei mai șmecheri doi șefi, ca să nu se supere nimeni înainte de sărbători!
În loc de concluzie: În timp ce drumurile se rupeau pentru că încasările companiei s-au prăbușit, la CNAIR se „repara” doar starea de spirit a șefilor.

Ministerul de Finanțe, bau-baul salariilor
Gurile rele, dar bune, susțin că Ministerul Finanțelor a spus stop: fără reducerea indemnizațiilor, nu se aprobă bugetul CNAIR pe 2025. Sub presiune, în septembrie 2025, Consiliul de Administrație a decis „diminuarea nivelului remunerației directorului general și directorului economic”.
„5.2. În temeiul art. 19 lit. t) din Statutul C.N.A.I.R. S.A. și al art. 38 alin. (1) și (2) din O.U.G. 109/2011, Consiliul de Administrație aprobă diminuarea nivelului remunerației directorului general și directorului economic, conform notei D.R.U. nr. 11/7444/23.09.2025.
Consiliul de Administrație este de acord cu draftul Actelor Adiționale la Contractele de Mandat nr. 92/69850/19.07.2023 (director general Cristian Pistol) și nr. 92/69852/19.07.2023 (director economic Ionuț Mașala), conform prevederilor O.U.G. 109/2011.
Membrii Consiliului de Administrație îl împuternicesc pe domnul Damian Ion, Președinte al Consiliului de Administrație, în vederea semnării actelor adiționale ale contractelor de mandat ale directorului general și directorului economic.”, se spune în Hotărârea CA nr. 9 din 23.09.2025.

DESCARCĂ AICI Hotărârea CA nr. 9 din 23.09.2025, în format .pdf

Culmea ironiei, perversul Coarne și parșivul său locotenent Coadă-de-cal sunt cei care au propus Consiliului de Administrație să li se micșoreze salariile, prin adresa nr. 2531/22.09.2025: "APROBARE PRIVIND STABILIREA NIVELULUI REMUNERAȚIEI DIRECTORULUI GENERAL ȘI DIRECTORULUI ECONOMIC
În temeiul art. 19 lit. f) din Statutul C.N.A.I.R. S.A., anexă la O.U.G. 84/2003 aprobată cu modificări și completări prin Legea 47/2004, prin care „Consiliul de administrație are, în principal, următoarele atribuții: numește directorul sau directorii cărora le deleagă competențele privind conducerea societății dintre care unul sigur este director general al C.N.A.I.R. și le stabilește remunerația, în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (4) sau art. 64, după caz, precum și ale art. 38 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare”, precum și în conformitate cu art. 34 alin. (2) și art. 38 alin. (1) din O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere situația economică a României, conducerea executivă a C.N.A.I.R. S.A. solicită diminuarea nivelului remunerației pentru Directorul General și pentru Directorul Economic, stabilit prin Hotărârea Consiliului de Administrație nr. 15/17.12.2024, respectiv revenirea la remunerațiile anterioare: pentru Directorul General 55.794 lei, iar pentru Directorul Economic 46.495 lei.".

DOCUMENT EXCLUSIV!!! DESCARCĂ AICI Adresa nr. 2531/22.09.2025, în format .pdf

Astfel, cu lacrimi de crocodil, sensibili la suferințele "boborului" oropsit, Pistol și Mașala au cerut să revină la sumele de dinaintea Crăciunului trecut:
- Pistol: de la 56.322 lei, la "numai" 55.794 lei;
- Mașala: de la 46.935 lei, la "dăcât" 46.495 lei.
Diferențele? 528 de lei mai puțin la Coarne și 440 de lei la Coadă-de-cal, la bruturi. La salariile nete vorbim despre o cafea și o ciorbă la bufetul de la etajul întâi al Ministerului Transporturilor.
În loc de concluzie: CNAIR se chinuie să taie din grăsime, dar face doar liposucție de formă.

caricatura cnair cristian pistol coarne si ionut masala coada-de-cal

Matematica micșorării: „minus” egal cu „plus”
Dacă ne luăm după documentele oficiale, micșorările sunt doar pe hârtie.
Potrivit Aprobării privind stabilirea nivelului remunerației DG și DE nr. 22.09.2025, „actualizarea remunerației se va aplica începând cu data de 01.10.2025”.
Adică o lună întreagă de salarii mărite în plus, până intră în vigoare „reducerea”. Și chiar și atunci, pierderea netă este mai degrabă un exercițiu de imagine: la nivel de buzunar, diferențele sunt abia perceptibile.
În realitate, atât Pistol, cât și Mașala au pierdut exact sumele cu care își măriseră veniturile în decembrie. Au făcut o rocadă contabilă: au pus 500 de lei în decembrie, i-au luat în septembrie, ca să își câștige statutul de „victime ale austerității”.
În loc de concluzie: Când CNAIR „taie”, nu se simte decât pe hârtie, la categoria "Acțiuni bifate". În conturi, e doar o mângâiere.

Cine pierde și cine rămâne cu osul gros
Membrii Consiliului de Administrație, cei care decid toate aceste jonglerii, și-au redus și ei indemnizațiile. Potrivit surselor noastre din CNAIR, sinecurile au scăzut de la 27.108 lei la 17.478 lei. Totuși, înainte de creșterea din decembrie 2024, membrii politruci ai CA încasau aproximativ 13.000 lei lunar. Așa că, după „reducere”, tot rămân cu un plus confortabil.
În loc de concluzie: La CNAIR, austeritatea se face cu pixul, nu cu portofelul.

O glumă scumpă
Dacă am folosi un calculator de salarii, am vedea că pierderea netă pentru Coarne și Coadă de Cal este, practic, simbolică. Doar la CNAIR poți fi atât de „inventiv” încât să îți micșorezi salariul cu exact cât ți l-ai mărit anterior.
În loc de concluzie: Trebuie să fii foarte prost sau foarte șmecher ca să-ți mărești și apoi să-ți scazi indemnizația cu 500 de lei, doar ca să pari serios preocupat de situația dezastruasă a bugetului de stat.

Șpaga, eternă și neredusă
Cele trei documente oficiale demonstrează o singură realitate: CNAIR nu guvernează infrastructura rutieră, ci propria prosperitate. Măriri, micșorări, avize, aprobări – totul e doar un dans birocratic cu cifre fără acoperire în rezultate.
Strict raportat la bugetul pe 2025, șefii CNAIR au avut salarii și indemnizații mărite 9 luni din 12, timp în care încercau să taie bonurile de masă ale angajaților companiei, pe motiv ca ar fi expirat Contractul Colectiv de muncă. Culmea ipocriziei!
În loc de concluzie: Consiliul de Administrație al CNAIR nu a reglementat decât încasările legale. Șpăgile rămân la același nivel!

Genul programului: PAMFLET!
COLOANA A CINCEA este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare. Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Cei care vor să ne trimită documente, fotografii sau înregistrări pot scrie la: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. .



Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.