Logo
Imprimă această pagină

C5. Cum împușcă șeful DRDP București doi iepuri dintr-o lovitură Recomandat

C5. Cum împușcă șeful DRDP București doi iepuri dintr-o lovitură

COLOANA A CINCEA. N-ai crede că gușterii din neamul reptilienilor pot gândi în anotimpul rece. Dar, contrar legilor naturii, Augustin Dinu, zis "Gușteru", directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) București a găsit soluția salvatoare, prin care vrea să se protejeze pe el însuși de urmările infracțiunilor comise.

În același timp, Gușteru vrea să-i umple portofelul bunului său prieten Marius Stelian Varghida, zis "Mache", de la Dumava. Mai precis, Dinu le-a cerut subalternilor de la Regională să-i "meșterească" un contract subsecvent de marcaje rutiere, pe care să îl dea firmei Dumava Semnalizare SRL.

Numai că acest contract nu este întocmit după necesitățile reale ale DRDP București. Documentul va conține numai tipuri de marcaje la care Dumava are cel mai mare profit. Pentru "Marcaj rutier longitudinal și de delimitare a părții carosabile - Produse plastice aplicate la cald prin pulverizare (spray)", prețul este de 9,5 euro/mp și pentru "Covoare antiderapante executate cu produse plastice aplicare la rece", prețul este de 36,5 euro/mp.

La marcajul tip spray, Dumava are un profit de aproximativ 40%, iar la covorul antiderapant cu aplicare la rece de aproximativ 50%. Interesant este faptul că, în Acordul Cadru încheiat cu Dumava, se regăsește și articolul "Covoare antiderapante executate cu produse plastice aplicare la cald", care are aceeași calitate și aceeași garanție, doi ani, ca și covorul antiderapant aplicat la rece, dar care este la jumătate de preț față de cel cu aplicare la rece, respectiv 17,5 euro/mp.

Însă acest lucru nu-l va împiedica pe Gușter să-i dea bunului său prieten varianta cu preț dublu, că doar nu dă banii din buzunarul propriu. Banii fiind ai statului, foarte interesată de această "combinație" va fi Curtea de Conturi.

Numai cu aceste două articole (spray și covor antiderapant), nu se poate realiza marcajul trecerilor de pietoni, cel mai sensibil element de siguranță rutieră.

Soluția pentru rezolvarea acestei situații o reprezintă aplicarea și de produse prefabricate de culoare albă, cum a fost stabilită prin Caietul de Sarcini. Produsele prefabricate de culoare albă se regăsesc în Acordul Cadru, cu prețul ofertat de 26,5 euro/mp. Având un profit de sub 10%, acesta nu este interesant pentru Dumava.

De când DRDP București a semnat acordul cadru cu asocierea Dumava-Euroconstruct, adică din data de 19 aprilie 2021, aceasta din urmă nu a executat nicio lucrare de marcaj rutier deși i-au fost atribuite trei contracte subsecvente și cu toate că Poliția Rutieră a notificat Direcția Regională pentru lipsa marcajelor trecerilor de pietoni din dreptul unităților de învățământ.

Prin această strategie, Dinu nu numai că dorește să își îndestuleze bunul prieten dar, crede el, se va pune la adăpost pentru neexecutarea atribuțiilor de serviciu ce-i revin. Nu contează că nu se marchează trecerile de pietoni, important este că Dumava execută marcaje, scapă de orice posibile sancțiuni, iar Gușteru "dă cu coada de pământ" pretinzând că își face treaba.

Numai că va avea parte de o mare surpriză. Ce va alege Dumava să execute cu cei doi angajați ai săi și cu singurul utilaj disponibil?! Să lucreze cu un profit de 40-50%, acordat de prietenul Dinu sau să lucreze cu un profit de peste 100% acordat de prietenul Daniel Băluță, primarul Sectorului 4?!

dumava semnalizare - doi angajati

Cum poate rata afacerea încheiată cu Sectorul 4, când, numai pentru semnalizarea temporară a marcajului (mutarea conurilor/pionilor dintr-o parte în alta), Dumava încasează, incredibil pentru orice om normal, aproape două milioane de euro?!

La aceste întrebări există un singur răspuns: Dumava tocmai a semnat un contract subsecvent cu Primăria Sectorului 4. Așa încât Gușteru s-ar putea să rămână cu "gușa" umflată!

Totuși, Dinu s-a putea să îi dea un contract subsecvent doar pentru crea impresia că dorește să facă marcaje. Dar, modul de acordare al contractului va fi atât de viciat încât îi va ridica mingea la fileu lui Varghida, astfel încât acesta să poată invoca tot felul de neclarități. A făcut acest lucru Dumava în cele trei contracte anterioare, care i-au fost date cu bună-credință, darămite acum!

Cele trei contracte subsecvente care nu au fost executate reprezentau adevăratele necesități ale DRDP București și nu erau constituite numai din articolele care sunt profitabile pentru Dumava. Important este faptul că aceste contracte au fost atribuite înainte ca Dinu să revină la conducerea DRDP București.

De acum încolo, prăpăd! Nu se vor rezolva problemele reale din trafic, iar Marius Stelian Varghida se va umple de bani. Și, dacă tot e vorba de mulți bani, este evident că binevoitorul Dinu acționează "total dezinteresat" în toată această afacere!

Nu trebuie să ne mai mirăm de faptul că România se află pe primul loc în UE în ce privește numărul și gravitatea accidentelor rutiere raportate la numărul de locuitori. Dacă DNA nu intervine de urgență în asanarea acestei "mlaștini", procurorii devin părtași la dezastrul de pe șoselele românești.
În loc de concluzie: Însă dacă DNA își face treaba, Gușteru nu va mai avea mobilitatea de sub soare, ci va sta amorțit într-o zonă cu umbră și răcoare. Dar nu singur, ci împreună cu bunul său "pretien" de la Dum(br)ava!

Băluță și Dumava
De Dumava Semnalizare se leagă și un scandal internațional, în care a intrat primarul Sectorului 4 din București, Daniel Băluță, zis, "Om sucit".

Jurnaliștii de la două publicații românești au scris, în martie 2021, despre faptul că "Primăria Sectorului 4, condusă de pesedistul Daniel Băluță, vrea să atribuie un contract de 27,6 milioane de lei pentru lucrări de semnalizare rutieră firmei Dumava, patronată de Marius Stelian Varghida". Ziariștii susțineau că "Primăria a descalificat celelate două firme participante".

Lezat de faptul că i-au fost încurcate planurile, Băluță a făcut o plângere la DIICOT împotriva celor patru jurnaliști care au prezentat neregulile din primăria pe care o păstorește.

Excesul de zel al procurorului de caz și conflictul de interese dovedit în care acesta s-a găsit a ajuns până la nivelul șefului DIICOT, iar dosarul a fost clasat la scurt timp, sperându-se mușamalizarea cazului comandat de Băluță.

Însă, la nivel internațional, au existat reacții de amploare la ceea ce a fost interpretat ca un act de intimidare a presei.

„Procurorii români îi interoghează pe angajații Newsweek și Libertatea cu privire la faptul că au raportat corupția”, a concluzionat organizația Committee to Protect Journalists (Comitetul pentru Protecția Jurnaliștilor), cu sediul la New York.
Alte două organizații, ActiveWatch și Reporteri fără frontiere, au cerut o anchetă internă la DIICOT pentru a fi verificat modul în care acest dosar a fost instrumentat.

Tentativa de intimidare a jurnaliștilor, pe care a exercitat-o Daniel Băluță pentru a proteja licitația cu dedicație pentru Dumava, a fost nominalizată și în Raportul Departamentului de Stat al SUA privind drepturile omului în România în 2021, în care se semnalau atacuri și indimidări la adresa ziariștilor.
În loc de concluzie: În condițiile în care Dinu și Baluță sunt amândoi membri PSD, oare cine din conducerea acestui partid îi convinge pe aceștia să se expună atât de mult pentru Dum(br)ava?!

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


TRANSPORTATORI ÎN CONSTRUCȚII EP.07


FORD TRUCKS 3000

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.