Vehiculele trebuie să poluze cu 30% mai puțin

Vehiculele trebuie să poluze cu 30% mai puțin

 Comisia Europeană a propus, miercuri, reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, comparativ cu 2021, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025, însă aceste propuneri trebuie negociate cu statele membre şi Parlamentul european înainte de a fi adoptate, informează AFP şi Reuters. 

Executivul comunitar a precizat că a decis să propună noi obiective pentru emisiile medii de CO2 pentru a se asigura că Uniunea Europeană îşi atinge ţintele de reducere a emisiilor asumate în conformitate cu Acordul de la Paris şi de asemenea pentru a se asigura că industria auto europeană rămâne competitivă arată Agerpres. 

"Propunerile îi vor stimula să producă cele mai bune, mai nepoluante şi mai competitive autovehicule, recâştigând astfel încrederea consumatorilor. Acesta este un pas major în direcţia cea bună, şi anume o economie europeană modernă şi durabilă, cu un aer mai curat în oraşe şi o mai bună integrare a energiilor din surse regenerabile în sistemele energetice prezente şi viitoare", a declarat vicepreşedintele Comisiei responsabil pentru uniunea energetică, Maros Sefcovic. 

"Cursa mondială pentru dezvoltarea de autovehicule nepoluante a pornit şi nu există cale de întoarcere. Avem nevoie de obiectivele şi de stimulentele adecvate, iar aceste măsuri privind emisiile de CO2 generate de autovehicule şi camionete constituie o soluţie în acest sens. Obiectivele intermediare pentru 2025 vor stimula investiţiile încă de pe acum. Obiectivele pentru 2030 vor oferi stabilitatea şi direcţia necesare pentru a menţine aceste investiţii. Astăzi, investim în Europa şi în combaterea poluării pentru a ne îndeplini angajamentul asumat în cadrul Acordului de la Paris de a reduce emisiile noastre cu cel puţin 40 % până în 2030", a declarat, la rândul său, comisarul pentru politici climatice şi energie, Miguel Arias Cańete. 

Potrivit propunerilor, dacă producătorii auto vor depăşi aceste ţinte ar putea fi amendaţi cu 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 peste limită şi pentru fiecare nou vehicul înregistrat într-un anumit an. 

Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice. 

Alte măsuri din pachetul prezentat miercuri de Comisia Europeană promovează utilizarea combinată a diferitelor moduri de transport de mărfuri precum şi dezvoltarea de legături cu autocarul pe distanţe lungi în Europa şi să ofere alternative la utilizarea autoturismelor personale. 

Toate aceste propuneri vor fi trimise acum colegiuitorilor, iar Comisia solicită tuturor părţilor interesate să colaboreze îndeaproape pentru a asigura adoptarea şi punerea în aplicare rapidă a acestor propuneri şi măsuri, astfel încât beneficiile pentru industria, întreprinderile, lucrătorii şi cetăţenii din UE să fie maximizate şi generate cât mai rapid posibil. 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.