Logo
Imprimă această pagină

Test drive. UN RENAULT TRUCKS PERFECT PENTRU MUNCILE GRELE

Test drive. UN RENAULT TRUCKS PERFECT PENTRU MUNCILE GRELE

În luna iunie 2018, a testat în condiții reale un Renault Trucks C 440 Rigid 8x4 Optitrack. În timpul test drive-ului, autovehicul s-a dovedit a fi ușor manevrabil, versatil și robust.

Într-o carieră de piatră, aflată la vreo 40 de kilometri de București, camionul Renault C Optitruck s-a comportat exemplar, indiferent că a avut de făcut slalom printre diversele obstacole sau că am intrat și ieșit din parcare. Nu a avut nicio problemă să urce o pantă de 30 de grade pe modul automat și doar accelerând puternic. De asemenea, a coborât dune de pietriș la 45 de grade fără să ne dea vreo clipă sentimentul că puternicul camion va rămâne suspendat.

Niciun pericol
Asta și pentru că toate instrumentele de ultimă generație asistă perfect șoferul să coboare o pantă chiar dacă drumul de sub roți devine imposibil de zărit. Camionul nu a alunecat niciun moment deși, cu puține ore înainte, cariera de pietriș a fost lovită de ploaie și chiar dacă, nu de puține ori, materialul de sub roțile vehicului s-a dovedit extrem de volatil. Device-urile care asistau șoferul pe tot parcursul drumului au făcut în așa fel încât cei de la bord și încărcătura să fie în siguranță.
În interior, zgomotul de afară nu se aude, comunicarea dintre șofer și exterior sau dintre șofer și pasager făcându-se fără vreo perturbare. Cabina are trei locuri, o fereastră uriașă care oferă o perfectă vizibilitate pentru șofer și oglinzi pentru ca șoferul să poată vedea tot ceea ce se întâmplă în jurul camionului.
Comparativ cu vechiul model, C440 Optitrack poate, într-o singură zi de muncă, economisi zeci de litri de combustibil.

Parteneriat de aproape un deceniu
Anul acesta, Renault Trucks a adăugat noi caracteristici sistemului Optitrack, conceput pentru a crește puterea de tracțiune a vehiculelor și pentru a menține performanțe ridicate indiferent de teren. Constructorul oferă de asemenea o versiune Optitrack +, care încorporează noi motoare hidraulice pentru clienții care lucrează în condiții extreme.
Optitrack a fost dezvoltat de Renault Trucks, în parteneriat cu Poclain Hydraulics, în 2009 și este disponibil pe gama de vehicule C2.5, oferind o putere de tracțiune suplimentară datorită a două motoare hidraulice montate în butucii roților din față. Acest sistem oferă posibilitatea de a beneficia de transmisie temporară integrată la cerere, depășind constrângerile unui vehicul "convențional" cu tracțiune integrală, în special în ceea ce privește consumul de combustibil, înălțimea de încărcare, costurile de întreținere și greutatea suplimentară.

Tracțiune excelentă
Presiunea hidraulică a sistemului a crescut de la 420 la 450 de bari, ceea ce a dus la o creștere cu 7% a cuplului maxim al roții. Această caracteristică nouă îmbunătățește puterea de tracțiune, permițându-le șoferilor să facă față dificultăților inerente manipulării vehiculelor cu încărcături mari sau pe teren abrupt.
Pentru a asigura o putere maximă de pornire în cele mai solicitante situații, precum și controlul total al vehiculului, Renault Trucks a adăugat o funcție "boost". Atunci când este activat de către șofer, acest lucru crește presiunea anvelopelor roților din față la maximum (450 bari) pentru a obține un cuplu maxim de pornire.

Creșterea confortului de operare și manevrabilitate
Sistemul Optitrack se deconectează când viteza autovehiculului atinge 50 km pe oră (comparativ cu versiunile anterioare de 40 km/h) și se reîncarcă automat la 20 km/h, fără a mai necesita intervenția șoferului.
În cele din urmă, un dispozitiv de autocalibrare reglează permanent setările sistemului Optitrack, asigurând performanțe de lungă durată ale vehiculului și adăugându-se o treaptă de viteză suplimentară (R2) pentru o manevrabilitate optimă pe toate tipurile de teren.

Agilitate sporită cu Optitrack +
Camioanele care operează în condiții extreme pot beneficia acum de caracteristicile versiunii îmbunătățite Optitrack+. Optitrack + prezintă noi motoare hidraulice, care măresc cuplul roții din față cu 30%. Această versiune îmbunătățită oferă o putere de tracțiune fără probleme pentru a face față încărcărilor mari, pantelor abrupte și solului moale.

Extinderea gamei
Gama Renault Trucks OptiTrack a fost extinsă, în urmă cu doi ani. Acest sistem de tracțiune, care dispune de motoare hidraulice pe roțile din față, conferă vehiculului o putere de tracțiune suplimentară temporară. Disponibil pe Renault Trucks C, el poate echipa configurații 8x4 și 8x2* 6.
OptiTrack este o tehnologie pe care Renault Trucks o dezvoltă încă din 2009, menită să sporească puterea de tracțiune a vehiculului, controlând totodată consumul de combustibil și menținând un volum util ridicat. Este disponibil pe modelele Renault Trucks C pentru motoarele 8x4 (cu motoarele DTI 11 și 13) și 8x2 * 6 (cu motorul DTI 11). OptiTrack oferă vehiculului o putere suplimentară de tracțiune temporară prin intermediul a două motoare hidraulice. Acest sistem înseamnă că un vehicul poate beneficia de o tracțiune integrală la cerere pentru o perioadă scurtă de timp, fără a fi supus dezavantajelor unui vehicul "convențional" cu tracțiune integrală, în special în ceea ce privește consumul de carburant, înălțimea de încărcare, costurile de întreținere și greutate suplimentară.

CARACTERISTICI
Cabină: scurtă (zi)
Motor: DTI 13
GVW: 32 de tone
GCW: 60 de tone
Ampatamentul: 4350
Anvelope: 385/65 + 13 R22,5
Culoare: gri metal KSB 9501

Masa
Cantitatea utilă: 21.423 kg
Greutatea cabinei șasiului: 7.978 kg (punțile față) / 2.599 kg (punți spate)
Greutate maximă: 16.000/10.500-10.500-21.000
Optitrack: 485 kg

Dimensiuni
Lungimea corpului: 8 498 mm
Înălțimea cabinei (neîncărcată): 3 240 mm
Garda la sol (încărcată): 293 mm (față)/ 273 mm (spate)
Lățime cabină: 2 550 mm
Lățimea cadrului: 1 080 mm (față) / 852 mm (spate)
Track 2 109 mm (față) / 1 854 mm (spate)

Motor DTI 13
Max. putere: 323 kW între 1404 și 1800 rpm
Max. cuplu: 2200 Nm de la 900 rpm la 1404 rpm
Motor diesel cu 6 cilindri în linie - injecție de înaltă presiune common rail (2000 bari) - 24 supape - arbore cu came
Presiune înaltă asigurată de trei pompe pe corpurile injectorului.
Pivot 131 mm - cursă 158 mm - Capacitate 12,8 L
Turbocompresor
Nivelul EURO VI de control al poluării
Sistem compact de post-tratare (convertor catalitic, DPF, SCR)
Regenerarea automată a filtrului de particule
Nivelul de zgomot al vehiculului stabilit la 82 dB (A).

Retarder
OPTIBRAKE + (putere de 382 kW la 2300 rpm), combinație între frâna de evacuare și frânarea de comprimare a supapei, cuplată la frâna de serviciu
Retarder hidraulic (450 kW-3250 Nm)

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.