MOTORUL DE 13 LITRI CU BIOETANOL DE LA SCANIA

MOTORUL DE 13 LITRI CU BIOETANOL DE LA SCANIA

 Scania introduce un motor de 13 litri în linie pentru combustibil (bioetanol) ED95 cu 410 cai putere și performanțe deosebite pentru aplicațiile pe distanțe lungi

• Oferă 2150 Nm, performanță asemănătoare cu cea a motorului diesel, caracterizat printr-o bună manevrabilitate, o eficiență ridicată și reduceri de CO2 de până la 90% • Eficiența energetică este echivalentă cu cea a motorului diesel convențional • Funcționează pe principiul diesel cu aprindere prin comprimare • Etanolul este cel mai accesibil combustibil regenerabil din lume și poate fi produs cu ușurință la nivel local în multe țări.

Cu noul motor, Scania introduce o altă opțiune alternativă de alimentare cu combustibil pentru noua generație de camioane. Cu combustibilul bioetanol ED95, reducerea emisiilor de CO2 este de până la 90% și poate fi atinsă în timp ce clienții operează la maxim camioanele Scania.
"Scopul nostru este acela de a oferi opțiuni alternative tuturor clienților noștri", spune Henrik Eng, Product Director, Urban, Scania Trucks. "Cu acest motor, am adăugat încă un atu în panelul soluțiilor durabile. Gama noastră de soluții pentru energia regenerabilă este mai mare decât cea întâlnită la fosta generație de camioane, care a fost și cea mai extinsă în industrie", afirmă Eng.
Motoarele cu bioetanol ale camioanelor Scania folosesc aprindere prin comprimare (similară cu cea a motoarelor diesel), ceea ce limitează necesitatea de a opera modificări ale hardware-ului. Cu aceste caracteristici, este potrivit pentru mai multe aplicații, cum ar fi parcurgerea distanțelor lungi, în construcții și pentru livrarea în zonele urbane.

Filosofia post tratare a gazelor
"Motorul pe bioetanol este ideal pentru mai multe aplicații diferite și va funcționa excelent atât în construcții, pe basculante dar și pe cap-tractoarele implicate în transportul pe distanțe lungi", spune Eng. "Pe piețele în care ED95 este disponibil, acesta va fi o alternativă foarte interesantă, indiferent dacă provocarea este de natură ecologică sau ține de costurile de funcționare mai mici. Sau de ambele", afimă Product Directorul, Urban, Scania Trucks.
Cele mai importante modificări aduse motorului sunt legate de sistemul de injecție a combustibilului și de cilindrii modificați pentru o compresie sporită. Sistemul de post-tratare se bazează pe aceeași filozofie SCR, pe care Scania o aplică la aproape toate motoarele Euro 6.
"Realizarea injecției XPI de la Scania este o realizare excelentă, nu numai din punct de vedere al performanței, ci și în ceea ce privește intervalele de întreținere", spune Eng.
Intervalele de schimbare a uleiului pentru noul motor alimentat cu ED95 sunt (în condiții normale) la fiecare 45.000 km, iar injectoarele au nevoie de întreținere la fiecare 90.000 km, cifre care sunt pe deplin acceptabile pentru tipul de motor și beneficiile acestuia.
Bioetanolul este ușor de manevrat, relativ ușor și ieftin de produs și nu se degradează. Cel mai important, desigur, este faptul că oferă reduceri semnificative de CO2 la un cost rezonabil. Bioetanolul într-o varietate de forme este, fără îndoială, cel mai ușor accesibil combustibil regenerabil, din punct de vedere cantitativ și geografic.
"Prin adăugarea unui motor de bioetanol pentru noua noastră generație de camioane, ne-am întărit angajamentul de a oferi cea mai largă gamă de opțiuni de combustibil din surse regenerabile din industrie", spune Eng.

ED95 în detalii
Motoarele cu bioetanol ale Scania operează cu ED95 și au un grad de etanol care oferă o îmbunătățire de 5% la aprindere. Aditivii îi permit motorului să funcționeze în conformitate cu principiul diesel, cu aprindere prin comprimare. Combustibilii cu bioetanol pot reduce emisiile de CO2 cu până la 90%, având în același timp un impact pozitiv asupra emisiilor de NOx și al emisiilor de particule.
Combustibilul ED95 poate fi stocat și pompat ca și motorina și are performanțe bune la temperaturi joase. În timp ce unele regiuni dispun de stații publice de alimentare, nu este neobișnuit ca operatorii de transport să-și înființeze propriile facilități de alimentare.

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.