GEORGE BADEA, PRODUCT MANAGER SCHMITZ CARGOBULL: "AVANTAJELE SISTEMULUI DE TELEMATICĂ CARGOBULL TRAILER CONNECT" Recomandat

GEORGE BADEA, PRODUCT MANAGER SCHMITZ CARGOBULL: "AVANTAJELE SISTEMULUI DE TELEMATICĂ CARGOBULL TRAILER CONNECT"

“Vă voi vorbi despre sistemul de telematică Cargobull Trailer Connect. M-am gândit să prezint acest sistem tocmai pentru a arăta metodele prin care se poate face o monitorizare a şoferului prin: stilul de condus, viteza de condus, eventualele depăşiri ale vitezei legale, dacă s-a frânat la limita răsturnării, dacă s-a frânat la intervenţia ABS.

Firma este Schmitz Cargobull AG, brandul Trailer Connect. Până acum, în nouă ani de zile, am vândut 48.500 de unităţi în Europa, şi în Germania mai ales. Care sunt problemele de logistică cel mai des întâlnite? Starea şi încărcătura vehiculului, elementele de poziţionare, parametrii disponibili, temperatura, dacă cineva a intrat în remorcă, dacă a scos ceva, dacă funcţionează frânele.
Trailer Connect vine în întâmpinarea acestor probleme cu o soluţie simplă: un singur sistem pentru monitorizare în timp real şi un singur sistem pentru toate modelele de semiremorci. Sunt transportatori care au semiremorci cu prelate, basculante, pentru transportul de cereale şi pentru semiremorcile cu prelate. Firmele de transport au semiremorci multibrand, adică şi semiremorci de la noi şi de la concurenţă. Putem monta dispozitivul şi pe acestea din urmă foarte uşor.
Ca mod de funcţionare, există trei mari componete. Avem partea de hardware, care trebuie instalată pe semiremorcă, un creier central şi senzori distribuiţi. Există senzori pentru contact de uşă. Aici am să vă spun o poveste foarte intesantă, cu un client al cărui şofer nu a putut asista la încărcarea materialelor. Având acest sistem, a putut demonstra, ulterior, poliţiei -care a oprit acel cap tractor cu semiremorcă- că nu şoferul a fost cel care a deschis uşile de la încărcare. Astfel, a evitat amenda şi sechestrarea camionului. Dispozitivul ajută nu doar la depistarea hoţilor, ci şi a imigranţilor. Acest sensor îţi transmite o alertă dacă cineva a intrat în semiremorcă.
Pe partea de servicii, oferim pachete personalizate la nivel de client, în funcţie de necesităţile lui, de tipul de transport pe care îl efectuează. Transferul de date este nelimitiat, roaming-ul internaţional comunitar fiind fără cost. Sunt, însă, costuri fantastice, pentru Serbia, şi pentru orice ţară non-EU, unde vorbim de 10 euro pe mega de Internet.
Accesarea reţelei cu cel mai bun semnal se face foarte simplu. Am acest sistem înregistrat pe T Mobile şi ajung în România. Aici găsim Telekom, Vodafone, Orange. Reţeaua cu cel mai bun semnal este cea la care şoferul se conectează chiar dacă Schmitz Cargobull are un parteneriat cu o anumită reţea din acea ţară.
Cea mai inovativă parte este cea de vizualizare. Normal, am nevoie de un portal de Internet. I-l putem oferi noi sau îi putem oferi datele pentru a fi integrate într-un sistem al beneficiarului. Sau datele pot fi integrate în software-ul autocamioanelor. SIM-ul este integrat pe placa de bază şi nu există probleme cu vibraţiile sau cu şocurile termice, fiind foarte bine încasetat. Este compatibil cu absolut orice sistem de frânare. În cazul semiremorcilor cu prelată, avem nevoie de o baterie atunci când semiremorca nu este legată la capul tractor. Dacă e legată, poate lua curent de la dispozitivul frigorific.
Există un senzor de cuplare la capul tractor, un senzor de uşă, pentru a vedea dacă aceasta a fost deschisă. Se pot pune alarme de tot felul. Senzorul de identificare al camionului este evoluat. Eu pot da acel emitor care se codează cu seria de şasiu sau cu numărul de înmatriculare al tractorului. În momentul, în care cuplez semiremorca şi pun acel contact de cuplare, ştiu ce semiremorcă este cuplată şi la ce tractor.
Un sezor important pentru şoferi, în special pentru cei români, este senzorul pentru nivelul de combustibil din rezervorul agregatului frigorific. Pot rămâne fără motorină în rezervor. Dacă se observă o scădere de la 80% la 40%, fie cineva a extras combustibil, fie a apărut o spărtură. Există un display montat pe panoul frontal. Se pot lua date despre viteză, despre cum s-a frânat, dacă a intrat ABS-ul, câţi kilometri mai sunt până la următoarea revizie.
Dacă folosim o semiremorcă frigorifică avem nevoie de un registrator de temperatură. Marele avantaj –cu acest registrator nu mai sunt nevoit să dau acel bon de pe printer la descăcare. Pot folosi această diagramă electronică. O funcţie specială pe care am vândut-o la doi clienţi din România şi acum aştept să văd feedback-ul, limitează răspunderea şoferului. Acest sistem permite modificarea temperaturii, modului de funcţionare al agregatului start-stop, continuu, indică când să facă defrost. Toate se pot face de la distanţă, dar numai pentru agregatul nostru propriu şi pentru Carrier. Din păcate, cei de la Thermo King nu ne dau încă acces pentru a face această opţiune.
După cum a spus, există trei opţiuni: trailer connect portant, software client sau software tractor. Toate semiremorcile pot fi urmărite în timp real, la fel toţi parametrii, pe hartă se indică direcţia de deplasare. Aceste date sunt memorate timp de 24 de luni. Dacă agregatului i se scoate bateria sau are loc un accident, o revizie şi pierde informaţiile, ele sunt stocate pentru 24 de luni în acest sistem”, a spus George Badea, Product Manager Schmitz Cargobull.

GALA PREMIILOR SIGURANŢEI RUTIERE 2017
Peste 350 de persoane au participat la cea de-a doua ediţie a Galei Premiilor Siguranţei Rutiere, care a avut loc, la data de 05 aprilie 2017, la Teatrul de Comedie Bucureşti.
Pe lângă reprezentaţii firmelor de transport, care au reprezentat marea majoritate a celor prezenţi, la eveniment au luat parte oficiali de vârf de la ARR, ISCTR, RAR şi Direcţia Rutieră din IGPR, dar şi VIP-uri din firme şi organizaţii neguvernamentale implicate în activităţi de siguranţă rutieră şi în infrastructură.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.