Rușine. Doar 1.500 de mașini ecologice vândute de la începutul anului

Rușine. Doar 1.500 de mașini ecologice vândute de la începutul anului

Numărul autovehiculelor ecologice (hibride şi electrice 100%) noi, vândute în România, în primele opt luni, a ajuns la 1.518 unităţi, în creştere cu 161% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

În această marjă de creştere, s-au înregistrat 184 de maşini electrice 100%, numărul acestora fiind mai mult decât dublu în comparaţie cu primele opt luni din anul 2016, când se vânduseră 67 de unităţi.

Conform statisticii, în perioada ianuarie - august 2017, ponderea autoturismelor ecologice în totalul vânzărilor la nivel naţional a fost de 1,9%, iar comercializarea de maşini hibride s-a majorat cu cu 160%.

La nivelul lunii august, au fost vândute 235 de maşini electrice şi hibride, în scădere cu 19,24%, comparativ cu luna anterioară, când s-au înregistrat 291 de exemplare vândute.

În clasamentul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, în primele opt luni ale anului, primul loc este ocupat de BMW, cu 55 de unităţi, urmat de Mercedes-Benz (45 de exemplare), Renault (20), Mitsubishi şi Volkswagen (câte 16 unităţi), Audi (11), Porsche şi Volvo (câte 6 exemplare).

Totodată, cele mai multe maşini hibride vândute în România, din ianuarie până în august 2017, au fost înregistrate de Toyota (1.019 unităţi). Clasamentul continuă cu Lexus (88 de unităţi), Kia (9), Hyundai (3) şi Mercedes-Benz (2).

Statistica oficială arată că, la nivelul anului trecut, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în România a fost de 1.195 de unităţi, în creştere cu 205% faţă de anul 2016.

În prezent, se derulează o nouă ediţie a Programului 'Rabla Plus', demarat în data de 10 mai 2017, destinat achiziţionării de maşini prietenoase cu mediul.

Recent, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a precizat că, în cazul programului destinat achiziţionării de maşini prietenoase cu mediul, Ghidul de finanţare a fost modificat, în sensul prelungirii termenului până la care se poate emite factura. iar dealerii să poată livra autovehiculele.

"Pentru că am constatat că ne confruntăm cu anumite probleme, cum ar fi lipsa unor maşini în parcurile auto ale unor dealeri, a trebuit să modificăm Ghidul de finanţare atât pentru "Rabla Plus", cât şi pentru "Rabla Clasic", ordine care sunt deja postate pe site-ul ministerului, prin ghidurile de finanţare în care vor fi incluse programele din 2018 şi 2019. Ne-am confruntat cu nişte probleme şi cu ajutorul producătorilor de maşini din România şi a dealerilor care vând maşini electrice sau hibrid plug-in am făcut o modificare prin care eliminăm termenul de 31 decembrie până la care se poate emite factura pentru autovehicule electrice hibrid plug-in, în sensul că, din momentul în care s-au înscris la AFM, au un timp de 120 de zile până când acea maşină poate să intre în circuit, adică până când ea poată să fie achiziţionată. În acelaşi timp, pentru că am constatat că foarte multe persoane s-au înscris deja la AFM pentru a-şi achiziţiona astfel de maşini pe programul "Rabla Plus", dar încă nu au ajuns la dealer, pentru a-şi alege maşina, am pus un termen-limită maxim până la care pot să îşi depună documentele la dealer, respectiv 60 de zile", a explicat Gavrilescu.

Prin intermediul programului "Rabla Plus", valoarea ecotichetului acordat celor care vor să-şi achiziţioneze un autovehicul nou 100% electric este, în acest an, de 10.000 de euro, iar pentru cele hibrid plug-in de 4.500 euro.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.