Logo
Imprimă această pagină

Prima șosea care îți încarcă mașina în timp ce conduci

Prima șosea care îți încarcă mașina în timp ce conduci

O bucată de drum de lângă Stockholm a fost electrificată prin montarea a două şine metalice, îngropate în asfalt, prin intermediul cărora bateriile autoturismelor şi camioanelor electrice pot fi încărcate în timpul mersului, informează The Guardian.

Acesta este primul drum electrificat din lume destinat vehiculelor electrice pe baterii. Inginerii au îngropat în asfalt circa doi kilometri de şine electrice pe un drum public din apropierea capitalei Suediei, dar agenţia guvernamentală care se ocupă de drumuri a realizat deja o schiţă a reţelei naţionale de drumuri care va beneficia de noua tehnologie. Suedia are ca ţintă atingerea independenţei faţă de combustibilii fosili până în 2030, iar planul presupune o reducere cu 70% a utilizării acestora în sectorul transporturilor. Tehnologia din spatele electrificării drumului care leagă Aeroportul Stockholm Arlanda de un complex logistic de la periferia capitalei suedeze are ca scop rezolvarea problemei spinoase a reîncărcării bateriilor autovehiculelor electrice şi scăderea costurilor de producţie pentru aceşti acumulatori. Cum funcţionează Energia electrică este transferată către bateriile maşinilor care folosesc această bucată de drum prin intermediul a două şine îngropate în asfalt care sunt conectate de vehicule cu un braţ mobil ataşat sub maşini. Sistemul este destul de similar celui folosit în cazul circuitelor de maşinuţe electrice pentru copii de tip Scalextric, cu precizarea că, în cazul în care autovehiculul trebuie să efectueze o depăşire, braţul se deconectează automat. Porţiunea de drum electrificat este împărţită în secţiuni de câte 50 de metri, fiecare secţiune fiind electrificată doar atunci când un vehicul merge pe ea. Când un vehicul se opreşte, curentul electric este oprit şi el în mod automat. Sistemul este capabil să calculeze consumul de energie al fiecărei maşini, astfel că fiecare vehicul poate fi taxat individual. Această soluţie de „încărcare dinamică“ - spre deosebire de utilizarea de staţii de încărcare fixe - permite ca bateriile să fie mai mici, iar costurile de producere a lor mai scăzute (adevarul.ro).

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.