PORTUL MIDIA, CEL MAI IMPORTANT HUB ENERGETIC DE LA MAREA NEAGRĂ

PORTUL MIDIA, CEL MAI IMPORTANT HUB ENERGETIC DE LA MAREA NEAGRĂ

Acţionariatul şi managementul companiei Midia Marine Terminal (MMT) SRL, parte a Grupului KazMunaiGaz Internaţional, intenţionează să transforme terminalul din Portul Midia în cel mai important hub energetic de la Marea Neagră, graţie unui portofoliu de proiecte investiţionale ce se intenţionează a fi lansate în 2018, pentru dezvoltarea şi extinderea capacităţilor de operare şi interconectare.

Directorul general al MMT, Ioan Taus, a declarant, într-o conferinţă de presă organizată în Portul Midia cu ocazia aniversării a zece ani de activitate a unicului terminal criogenic de la Marea Neagră, că pentru anul viitor se preconizează a fi lansate un pachet de opt proiecte de dezvoltare a capacităţii de operare a companiei oferind totodată posibilitatea de a presta servicii către terţi, ceea ce va transforma terminalul în cel mai important hub energetic de la Marea Neagră, prin care pot tranzita către Europa resursele exploatate de pe platoul maritim continental dar şi cele care vor fi transportate, graţie iniţiativei chinezeşti intitulată Noul drum al Mătăsii.

Capacitate totală de operare de 16 milioane tone/anual
"Noi funcţionăm în prezent ca antrepozit fiscal pentru produse petroliere doar pentru Petromidia dar avem şi capacitatea operaţională de a presta servicii pentru terţi clienţi. În cei zece ani de la înfiinţare am operat peste 35 de milioane de tone de ţiţei şi produse finite iar prin cele trei dane operate în Portul Midia tranzitează anual 550 de nave iar la terminalul offshore, amplasat la 4 mile maritime în larg, se cuplează, anual, alte 350 de nave şi tranzităm peste 5 milioane tone de produse, totul cu o rată de operare de 7.000 mc. pe oră. Terminalul are o capacitate totală de operare de 16 milioane tone/anual, şi noi folosim, exclusiv pentru tranzitarea mărfurilor noastre, cam 5 milioane de tone pe an, ceea ce ne conferă disponibilitatea de a derula contracte comerciale şi cu alţi beneficiari", a declarat Taus.
Schimb de acțiuni
Referindu-se la acest aspect, prim vice-preşedintele KMG Internţional, Cătătălin Dumitru, a afirmat că planurile de extindere a operaţiunilor din România şi a celor din străinătate, inclusiv a activităţii Terminalui Maritim Midia, au legatură cu finalizarea transferului pachetului majoritar de acţiuni către noul acţionar chinez.
"Toate aceste proiecte privesc dezvoltarea pentru primirea unei cantităţi mai mari de ţiţei şi mărirea capacităţii de export şi aceste planuri sunt legate, evident, de suportul investiţional pe care-l vom avea graţie faptului că faptul că 51 % din acţiunile Grupului KMG Internaţional urmează să treacă în portofoliul China Energy Financials & Company (CEFG). Noi estimăm că vor fi finalizate toate diligenţele oficiale şi vor fi obţinute toate aprobările pentru această operaţiune, până la sfârşitul verii acesteia, sau cel mult la începutul toamnei şi astfel vom oportunitatea de a fi împreună cu reprezentant important al apetitului investiţional din zona Chinei şi să dezvoltăm pe viitor activitatea grupului atât în zona rafinării cât şi petrochimiei, a reţelelor de distribuţie, capacităţilor de stocaj şi transport şi chiar a achiziţiilor din piaţă a unor noi structuri", a declarat Cătălin Dumitru.

În urma achiziției Grupului Rompetrol în 2007 de către compania națională de petrol și gaze din Kazahstan, acesta a devenit un pod energetic între resursele naturale disponibile în Asia Centrală și piețele europene.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.