“Macaronarii”: Afară cu transportatorii români din Italia! Recomandat

“Macaronarii”: Afară cu transportatorii români din Italia!

Camera Deputaților a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conține “politici corective de conturi publice”, dar care, în fapt, are ca scop golirea țării de firmele și șoferii din estul Europei.

Italienii au reacționat astfel în numai cinci zile la bombasticul lipsit de conținut concret “pachet de mobilitate” prezentat, pe 31 mai 2017, de armata de birocrați odihniți din Comisia Europeană. Incapacitatea “guvernului european” de a reacționa corect pentru protejarea libertății de mișcare a forței de muncă, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeană, le-a dat curaj politicienilor din țările bogate să vină cu pachete legislative prin care țările sărace sunt scoase de la “masa comună”.
Proiectul de lege urmează să fie dezbătut acum și de Senatul italian, care e puțin probabil să aducă modificări substanțiale textului.
În actuala formă, proiectul de lege reduce drastic timpul în care un șofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate. Mai mult, firmele din alte țări trebuie să notifice autoritățile italiene despre operațiunile de transport pe care le efectuează în această țară.
De asemenea, pentru a crește exponențial costurile firmelor, și italienii impun un plafon minim în euro de plată a șoferilor, precum și proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare și masă.
O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentația echivalentă) și salariul șoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliția rutieră.
Toate documentele trebuie să fie traduse în limba italiană.
Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezența unei documentații care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard -cum ar fi statul de plată netradus în italiană) are ca rezultat aplicarea unei amenzi de la 1.000 la 10.000 €. În acord cu noul articol 207 C.d.S, amenda trebuie plătită IMEDIAT agentulului care instrumentează cazul, sub sancțiunea reținerii vehiculului până la maximum 60 de zile.
Ca o consecință directă a noilor pachete legislative din țările occidentale, va crește din nou numărul propriilor cetățeni angajați în transportul rutier.
Cele mai multe firme est-europene nu vor putea face față hățișului birocratic instituit peste noapte de Vest. Aceste companii vor fi silite să renunțe la transporturile intracomunitare și să își concedieze mare parte dintre șoferii profesioniști folosiți acum pentru aceste operațiuni.
Inclusiv firmele vestice de transport care și-au deschis firme în Est pentru a angaja la costuri mai mici șoferi cu care să lucreze în propriile țări vor fi afectate. Mai mult, patronii acestor firme riscă și să fie acuzați de evaziune fiscală pentru că aplică un sistem în care prestează servicii de transport în propriile țări și plătesc taxe și impozite mult mai mici în țările din estul Europei.
Pe termen scurt, politicienii vestici dau lovituri de imagine pentru că redeschid piața transporturilor pentru șoferii lor profesioniști, care sunt mai pretențioși și mult mai scumpi decât cei est-europeni.
Prețul social va fi plătit de un mare număr de șoferi din țările estice, care își vor pierde locurile de muncă.
Pe termen mediu și lung, creșterea costurilor cu transportul rutier va face ca prețul la raft al produselor să crească substanțial, adică o lovitură pentru toți cetățenii acelor țări.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.