Logo
Imprimă această pagină

ÎNCONJURUL EUROPEI ÎN CAMION ÎN NOUĂ ZILE Recomandat

ÎNCONJURUL EUROPEI ÎN CAMION ÎN NOUĂ ZILE

La marginea capitalei poloneze Varșovia, un șofer din Ucraina, Ruslan Novikov, începe călătoria în camionul cu remorcă. Jurnalistul Euronews Natalia Liubchenkova i se alătură timp de nouă zile.

Povestea pe scurt a șoferului ucrainian nu diferă foarte mult de a altor șoferi români care lucrează pe Comunitate.
Cabina camionului este casa lui Ruslan timp de mai multe luni. Există un pat chiar în spatele scaunului șoferului.
Sub el, un depozit umplut cu produse. Este puțin probabil ca Ruslan să fie acasă înaintea verii!
Săptămâna de lucru a lui Ruslan începe cu livrarea. El aduce cutii goale din lemn de măr la o fermă. În timpul descărcării, proprietarii fermei și conducătorul auto discută. Această activitate durează două ore. O altă perioadă de cinci ore -timpul de așteptare și de lucru- a fost petrecut pentru a încărca din nou camionul la o altă fermă din apropiere.

Mâncarea la aragaz
Descărcarea și încărcarea camionului a durat aproape toată ziua, dar Ruslan are voie să conducă doar până la miezul nopții. Apoi se oprește într-o parcare peste noapte, își încălzește mâncarea pe aragaz și urmărește un film pe un PC. El doarme pe patul din primul nivel, jurnalistul ajunge pe al doilea.
Dis de dimineață, Ruslan se spală pe dinți cu capul ieșit pe fereastra camionului, încălzește ceainicul pentru a face o cafea. Apoi verifică dacă timpul de odihnă a fost suficient de lung. Pe șosea, în spațiul de parcare sau în punctele de livrare, șoferul trebuie să țină cont de numeroase reglementări, să aibă grijă de documentele și de problemele logistice. Conducerea unui vehicul de mare tonaj necesită multă concentrare.
Următorul punct al traseului este Germania, unde șoferul conduce toată ziua, cu opririle impuse de lege, fiecare cu o durată de 45 de minute. Șoferul folosește acest timp pentru a găti și a servi masa. El nu mănâncă niciodată în cafenelele de pe marginea drumului. De asemenea, el citește ziare, face rebus, joacă jocuri pe computer sau vorbește la telefon cu familia și colegii săi.
Găsirea unui spațiu de parcare gratuit și sigur este adesea o provocare. Își petrece timpul liber în camion.
În dimineața zilei a treia, trece frontiera olandeză pentru a livra încărcătura. Apoi conduce prin Olanda pentru a încărca din nou camionul. Apoi, destinația noastră este Spania. Șoferul are în fața sa de străbătut 1420 de kilometri prin Belgia, Luxemburg, Franța.

Este interzis să dormi în camion
Ajungem în Spania în ziua a cincea, unde Ruslan trebuie să ia o pauză neîntreruptă de 45 de ore. Este interzis să dormi în camion în acest timp. Unele țări mai închid ochii în această privința, în altele se efectuează controale stricte. Infrastructura rutieră nu pare a fi suficient dezvoltată pretutindeni. Iar siguranța constituie o mare îngrijorare.
"Când atingem limita de lucru de 45 de ore, nu mai putem să ne mișcăm pentru că, altfel, vom fi amendați. Hotelul costă 50 de euro. Trebuie să iei un taxi pentru a ajunge acolo. Și trebuie să te asiguri ca mașina să fie, într-un fel supravegheată. Altfel, s-ar putea să te întorci și să găsești mașina, marfa și combustibilul furat.
Săptămâna de lucru de 45 de ore s-a terminat. În timpul acesta, șoferul nu a văzut nimic altceva decât drumul sau locurile de parcare. Pentru odihnă, el alege o parcare în apropiere de Tarragona, nord-estul Spaniei. Aici, litoralul este la numai 500 de metri!
Conducătorii auto se întâlnesc la sfârșit de săptămână în Tarragona. Unii dintre ei s-au cunoscut de mai mulți ani. Aici, Ruslan se întâlnește cu șoferii din Franța, Spania, Portugalia, Marea Britanie și Germania.
Un grup de șoferi, în cea mai mare parte din Portugalia, ies să mănânce o masă. Ca de obicei, fac acest lucru la aragazul cu gaze dintre camioane. Mâncă dintr-o oală comună, cântă cântece și râd. Mâine este începutul unei alte săptămâni pe drum.
"Avem 3.953 de kilometri în urma noastră. Toate acestea în nouă zile și sunt pe cale să cobor în curând în Lyon", îi spune șoferul reporterului Euronews.

Articole înrudite

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.