Food Truck - o afacere viabilă?

Food Truck - o afacere viabilă?

În rândul antreprenorilor români a apărut de câțiva ani o idee de afacere dinamică, care îi face să se plimbe prin țară și să renunțe la birou — food truck-urile. Prezente la toate tipurile de evenimente, aceste afaceri pe roți pot aduce bani frumoși pentru cei dispuși să investească în ele, însă nu toate lucrurile sunt în ordine pentru acest tip de business.

 

În acest weekend, cu ocazia festivalului Spotlight din București, food truck-urile s-au adunat în Piața Universității și în fața Ateneului Român. StartupCafe a stat de vorbă cu antreprenorii care dețin afaceri pe roți pentru a afla de câți bani ai nevoie sa-ți deschizi un restaurant mobil, care este perioada cea mai profitabilă, dar și ce impedimente întâmpină pe parcursul dezvoltării businessului.

Corina Simion, antreprenoare în domeniul food truck, ne-a spus că a început o astfel de afacere cu o investiție de 35.000 de euro, din care:

20.000 de euro a costat mașina
10.000 de euro au costat echipamentele
5.000 de euro au costat diverse acte, contabil, adviseri, etc
Întrebată dacă restaurantele mobile pot fi parcate oriunde și vinde, antreprenoarea spune că pentru fiecare locație food truck-urile au nevoie de autorizație care poate fi obținută individual sau prin intermediul organizatorilor de festivaluri.

“Pentru fiecare locație ne trebuie autorizație. Ori putem obține autorizația singuri — mergem la primărie și cerem autorizație, dar este un proces destul de complicat și șansele să le obținem sunt destul de mici. De obicei primăriile dau autorizații pentru festivaluri, când e ceva mai de amploare și atunci colaborăm cu organizatorii de evenimente care obțin ei pentru o anumită perioadă autorizația pentru festival și implicit pentru noi (food truck-uri)”, explică antreprenoarea.

Ea menționează că în prezent nu există o legislație specifică pentru afacerile pe roți.

“În clipa asta nu exista o legislație specifică pentru food truck-uri. Este un vid legislativ care ne încurcă pe noi să ne desfășurăm activitatea”, spune Corina Simion.

Antreprenorii din domeniu s-au unit pentru a forma o asociație — Asociația Română de Food Truck — prin care doresc să ajute la dezvoltarea legislației pentru food truck-uri și să înregistreze în nomenclator o denumire specifică.

“În clipa asta fiecare food truck este înregistrat sub un alt cod CAEN — ori ca restaurant, ori catering, ori ca participanți la festivaluri — și când ne vin controale putem fi taxați ăe mai mult coduri”, susține Corina Simion.

Lucruri de reținut pentru antreprenorii care vor să-și deschidă un food truck:

Pentru eficiență, este recomandat un număr restrâns de produse, deoarece spațiul de depozitare este mic
Trebuie să ai materie primă limitată
Food truck-ul nu este conectat la curent, deci ori folosești toată materia primă, ori închiriezi un depozit de frig
Cele mai profitabile luni sunt mai și septembrie
Prețurile pentru produsele vândute din bucătăriile mobile variază în funcție de specificul food truck-ului. De exemplu, prețul unui hot-dog este între 20 și 25 de lei, la fel ca prețul unui burger vândut de afacerile pe roți. Unele food truck-uri vin pe piață cu rețete cu specific marin și vând feluri de mâncare precum paella (un preparat bazat pe orez și pește/fructe de mare) — prețul pentru o porție variind între 20 și 30 de lei. De asemenea, unii antreprenori din domeniu aleg să vândă deserturi sau băuturi, cele din urmă purtând denumirea de drink-van

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.